Gå til innhold

Dere med barn på 4 år og oppover...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som bor på "landsbygda". Lar dere ungene springe mellom husene og spørre etter venner? Eller ringer dere å avtaler?

Datteren min er snart 5 år og har gått alene til venninnen sin i 1 år allerede. Nå har hun begynt å ville gå til flere som bor i gaten nedenfor. Tenker det er helt greit, siden vi bor på et lite sted.

Sønnen min blir 8 år, og har en god venn som bor to gater ovenfor oss. Moren hans er veldig slik at vi ALLTID må ringe på forhånd. En ting de dagene de har planer (går på samme fritidsaktiviteter) men må da være greit å banke på å spørre etter hverandre feks. en lørdag? Var iallfall det vi gjorde når vi var små

Anonym poster: 5384e5a9f53000c26008025ca2ce9044

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn på 4, 6, 9 og 12 farter rundt i nabolaget på egenhånd. De to minste får ikke gå lenger enn at jeg ser dem eller de må fortelle akkurat hvor de går. De to eldste har jo mobil og besøker venner som de vil, jeg kan bare ringe om jeg lurer på hvor de er eller vil ha de hjem.

Anonym poster: ac32832a7065fa2f371a81c2195f26fb

Skrevet

Mine ventet til de var ca seks år, for meg går dette på modenhet..

Anonym poster: 725130d27c288ddea316ac146ca421bf

Skrevet

Vi pleier å ringe først. Fra skolealder besøker de hverandre uten å ringe først.

Anonym poster: 3ca6a571f3fa4a53e4258259ae3908fb

Skrevet

Som bor på "landsbygda". Lar dere ungene springe mellom husene og spørre etter venner? Eller ringer dere å avtaler?

Datteren min er snart 5 år og har gått alene til venninnen sin i 1 år allerede. Nå har hun begynt å ville gå til flere som bor i gaten nedenfor. Tenker det er helt greit, siden vi bor på et lite sted.

Sønnen min blir 8 år, og har en god venn som bor to gater ovenfor oss. Moren hans er veldig slik at vi ALLTID må ringe på forhånd. En ting de dagene de har planer (går på samme fritidsaktiviteter) men må da være greit å banke på å spørre etter hverandre feks. en lørdag? Var iallfall det vi gjorde når vi var små

Anonym poster: 5384e5a9f53000c26008025ca2ce9044

Jeg bor på landsbygda. Vi ringer eller sender sms, av den enkle grunn at alle bor i kjøreavstand. Derfor er det greit å sikre seg at det faktisk passer. Her er ikke gater eller nabolag, bare en smal landevei med fartsgrense 80 km/t. Så mine barn får ikke springe mellom husene.

Hadde vi bodd annerledes til, ville jeg ha syntes det var fint om ungene kunne stikke bort til hverandre og spørre. Og jeg liker godt å få uanmeldt besøk selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...