Gå til innhold

Hvordan få tak i 2000 kr raskt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gjeld jeg MÅ få bort for å unngå betalingsanmerkning og muligens unngå at bilen blir avskiltet og at den blir tatt inn som pant. Så med et budsjett som i utganspunktet går i minus (regninger tilsammen 15 000 - inntekt 16 000), hvordan får jeg inn pengene?

Mesteparten av regningene er inkassogjeld, og jeg vet allerede at jeg ikke får betalingsutsettelse på de. Muligens barnehagen går med på betalingsutsettelse, men vil aller helst unngå det fordi jeg vet jeg ikke er flink å betale tilbake (kommer til å slite i etterkant uansett). Har tatt ut alle pengene mine fra sparekonto, hver eneste bidige krone og maksimert et lån jeg hadde som jeg har gode nedbetalingsrutiner på. Men mangler fremdeles litt i overkant av 2000 kr...

Ingen samboer, ingen rik familie, ingen lønn jeg kan få på forskudd, feriepengene er brukt opp og skattepengene går til en annen gjeldspost. Selv sparepengene til barnet er brukt opp.

Anonym poster: 46d10fcc17240bf3edd14765b6a3e16e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om å utsette den regningen litt da, som gjør at du kan få betalingsanmerkning? Eller så ville jeg heller utsatt barnehagen enn å fått anmerkning.

Skrevet

Har du noe du kan selge? Babyutstyr som har blitt stående, pc, dyr telefon, dyre klær,sko, vesker, kjøkkenmaskiner?

Selv om man taper på å selge slikt hvis du må kjøpe det inn igjen senere er det nok dyrere å ha slik gjeld..

Anonym poster: 370d8fb7b12824528ab9886db8c9e75b

Skrevet

Får du ikke ferie penger eller skatte penger. Begge disse er rett rundt hjørnet.

Du kan utsette med å love pengene når ferie penger kommer eller skattepenger kommer.

Hva som kommer først.

Anonym poster: 5180b54b418e7c14404a34bce2fccde5

Skrevet

Be om å utsette den regningen litt da, som gjør at du kan få betalingsanmerkning? Eller så ville jeg heller utsatt barnehagen enn å fått anmerkning.

Den andre er allerede utsatt til 20. juni. Har god tid på å skaffe disse pengene, så det er mulig at jeg klarer å ta av inntekten. Alt det andre er jo uansett prøvd ut. Men bhg regning er enda ikke betalt for juni, så penger må settes av til det også. Samme med telefonregning. Heldigvis er den største utgiften (hus) betalt.

Skrevet

Har du noe du kan selge? Babyutstyr som har blitt stående, pc, dyr telefon, dyre klær,sko, vesker, kjøkkenmaskiner?

Selv om man taper på å selge slikt hvis du må kjøpe det inn igjen senere er det nok dyrere å ha slik gjeld..

Kan kanskje selge litt uteklær, men lite trolig at man får solgt vinterklærne nå siden det er så varmt ute. Verdier har jeg ikke, jeg eier minimalt (20 tommers tv, ødelagt cd-spiller, halvveis ødelagt sofa, ingen kjøkkenmaskin, ødelagt pc, arvede klær, gammel telefon osv.). Har ingen abonnement utenom telefon og forsikring og lever allerede på et lite budsjett. Skattepengene kommer vel i juni, og der hadde jeg hatt nok til en god del nedbetaling. Men så er disse pengene øremerket en annen gjeld jeg må få bort (billån) siden jeg skal selge bilen for å spare mer penger.

Skrevet

Kunne kanskje solgt en koffert og litt bøker, der burde man få inn litt :)

Takk for svar dere. Det er motiverende å høre deres tips.

Skrevet

Jeg har ryddet loftet og solgt skrotet mitt for 5000 kr nå. Fortsatt mer igjen... ;)

Anonym poster: 81a1c86c21014f5d6325e51298b88c51

Skrevet

Jeg har ryddet loftet og solgt skrotet mitt for 5000 kr nå. Fortsatt mer igjen... ;)

Anonym poster: 81a1c86c21014f5d6325e51298b88c51

Wow, mange skjulte skatter der :) Skal prøve å se om ikke jeg også får ihvertfall 1000 kr fra det lille jeg eier. Sko burde man jo kunne ta litt for, og uteklær. Kanskje litt kjøkkenting enda.

Skrevet

JA, så husket jeg plutselig at jeg har en trehjulssykkel (godt brukt, men i god stand, kjøpt i fjor) som kan selges. Hva ville dere kjøpt en brukt trehjulssykkel for? Den er av plast, men er kjempegod. Aner ikke nypris siden dette var en gave.

Skrevet

Sjekk nypris på ulike trehjulssykler og ta halv pris av den som ligner mest kanskje? Burde vel kunne få noen hundrelapper...

Skrevet

Blir det krise. kan sikkert arbeidsgiver være behjelpelig med forskudd på lønnen også. Barnetrygda er vel også på vei straks, så da kan du jo låne/ bruke den? :) Lykke til.

Skrevet

Blir det krise. kan sikkert arbeidsgiver være behjelpelig med forskudd på lønnen også. Barnetrygda er vel også på vei straks, så da kan du jo låne/ bruke den? smile.png Lykke til.

Det hadde jeg glemt! Der kan jeg jo sikkert ta noen hundrelapper. Så kommer jo bidrag rett etter det igjen.

Har ikke noen arbeidsgiver, og kan ikke spørre nav om forskudd :P

Men før arb.ledighetspolitiet biter meg i nakken her, så må jeg bare si at jeg søker på jobber og står skikkelig på for å prøve å få jobb. Men ikke enkelt det uten utdanning og som alenemor. Tar hvilken som helst jobb, bare jeg får en inntekt.

Skrevet

Nå er det lett å rydde her og der å selge unna ting billig.

Evt ta på deg småjobber .Bake, rake, koste, feie, male, vaske.

Håper det ordner seg for deg...

Skrevet

trustbuddy.com. Forutsatt at du greier å tilbakebetale innen en mnd.

Anonym poster: d37e6b16f5276ccc490285a734fbf967

Skrevet

ta kontakt med kreditorene dine.

Selg ting du ikke trenger på finn.no

Få en ekstrajobb, om det så er å vaske hos noen, være barnevakt eller gå med hunder (gjorde jeg da jeg var blakk i studietiden).

Skrevet

Personlig salg

Anonym poster: 3284b7503f1a0c14a13accfdc0f69ef3

Skrevet

Gikk litt fort. Personlig smykker og div? Folk vil jo gjerne ha hvis det er spesielt.

Anonym poster: 3284b7503f1a0c14a13accfdc0f69ef3

Skrevet

Høre rundt om det er noen som ønsker vårvask/nedvasking av huset sitt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...