Cat.68 Skrevet 24. mai 2013 #1 Skrevet 24. mai 2013 Har lyst å prøve noe nytt. Så kom med deres beste middagsoppskrift.
Cat.68 Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #2 Skrevet 24. mai 2013 (endret) Ingen som vil dele, virkelig? Endret 24. mai 2013 av Cat.68
bIomstre Skrevet 24. mai 2013 #3 Skrevet 24. mai 2013 Jeg vil alltid dele! And? http://mariannmat.wordpress.com/2011/12/16/sprostekt-andebryst-med-timianpoteter-og-appelsinsaus/ Bare overse alle julestemningskommentarene...
Mikkemafian Skrevet 24. mai 2013 #4 Skrevet 24. mai 2013 Får bare litt prestasjonsangst når du spør om litt bedre middag
Cat.68 Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2013 Får bare litt prestasjonsangst når du spør om litt bedre middag Uff da, men med bedre middag mener jeg noe festligere en den vanlige husmanskosten man oftest bruker til hverdags,
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2013 #6 Skrevet 24. mai 2013 http://caprifol.blogg.no/1329337074_tunfisk_biff_med_aspa.html Yummi! Anonym poster: c9bd6398d7240cf6ec894315924d7aa7
Løvinna30 Skrevet 24. mai 2013 #7 Skrevet 24. mai 2013 Hmm kan prøve. Tacopai Laks med godt tilbehør. Biff Løvbiff Laks Innbakt pizza (calzone) Kyllingfilet Baktpotet. Gjør litt ut av det :-) Oppskrifter? Bare spør! Jeg er veldig glad i tilbehør... :-D Mulig jeg misforstod innlegget dit. Jeg tror egentlig du er bedre på middager enn det jeg er
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2013 #8 Skrevet 24. mai 2013 http://caprifol.blogg.no/1329337074_tunfisk_biff_med_aspa.html Yummi! Anonym poster: c9bd6398d7240cf6ec894315924d7aa7 Hang meg bare opp i muffinsen på toppen jeg! *sikle sikle* Anonym poster: 6be1768e47d242987a14d8fa361ccdf5
MrsMilla Skrevet 24. mai 2013 #9 Skrevet 24. mai 2013 Hva med noe så enkelt, billig og vanlig og lett som fisk i ovn? Hvit fisk (kan også bruke fryst) legges i ildfastform. Hakk noen grønnsaker i terninger eller annet (typisk løk, gulrot, pastinakk, potet, kålrot etc) og ha over. hakk et fedd hvitløk og skvis en halv lime og ha over. Hell over en boks tomater og en halv dl fløte. Salt og pepper. Steik i ovn på 200 grader i 20 - 50 min avhengig av om råvarene er fryste etc. Det blir ekstra godt om det får stå litt, eventuelt skru ned varmen noe etterhvert, for tomater som har stekt litt blir søte....
Vimseliten Skrevet 24. mai 2013 #10 Skrevet 24. mai 2013 Denne skal vi ha i dag: http://www.santamariaworld.com/no/Oppskrifter/Tex-mex/#!/meksikansk-lasagne/ Vi bytter ut fløten med en boks creme fraiche da. Herlig kosemat :-)
Cat.68 Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #11 Skrevet 24. mai 2013 Hva med noe så enkelt, billig og vanlig og lett som fisk i ovn? Hvit fisk (kan også bruke fryst) legges i ildfastform. Hakk noen grønnsaker i terninger eller annet (typisk løk, gulrot, pastinakk, potet, kålrot etc) og ha over. hakk et fedd hvitløk og skvis en halv lime og ha over. Hell over en boks tomater og en halv dl fløte. Salt og pepper. Steik i ovn på 200 grader i 20 - 50 min avhengig av om råvarene er fryste etc. Det blir ekstra godt om det får stå litt, eventuelt skru ned varmen noe etterhvert, for tomater som har stekt litt blir søte.... Hørtes kjempgodt ut, men for meg blir det mer hverdagskost. Vi bruker mye fisk i form.
Cat.68 Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #12 Skrevet 24. mai 2013 Hmm kan prøve. Tacopai Laks med godt tilbehør. Biff Løvbiff Laks Innbakt pizza (calzone) Kyllingfilet Baktpotet. Gjør litt ut av det :-) Oppskrifter? Bare spør! Jeg er veldig glad i tilbehør... :-D Mulig jeg misforstod innlegget dit. Jeg tror egentlig du er bedre på middager enn det jeg er Tacopai kunne jeg tenke meg oppskriften på. Det andre er ting jeg gjerne lager.
Cat.68 Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #13 Skrevet 24. mai 2013 Det ble ganske fantasiløst idag. Pitabrød med hjemmemarinert svinekjøtt. Marinaden er en blanding av mushroom soyasaus, teryaki saus, hvitløk, sesamolje/saus og krydder. Piffi, salt,hvitpepper, piri piri, og chiliflak. Stekes og serveres i pitabrød med chilisaus og hvitløkssaus samt valgfrie grønnsaker og pommes. Dette er STERKT men GODT. Takker for alle bidrag men tar gjerne imot mer, da det er en dag i morgen også.
Himmel og hav Skrevet 24. mai 2013 #14 Skrevet 24. mai 2013 Hjemmelaget biffsnadder (glem veikrovarianten!) Stek potetbåter i ovnen, med hvitløk, estragon, salt pepper og olje Fres godt med løk, kvarte champignoner, paprikastrimler og plommetomater uten "innohold" i ei stekepanne. Brun raskt strimler av ytrefilet med krydder etter ønske. Litt grove strimler er lurt, for da er de fortsatt rosa i midten. Server med hjemmelaget bernaisesaus!
Cat.68 Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #15 Skrevet 24. mai 2013 Hjemmelaget biffsnadder (glem veikrovarianten!) Stek potetbåter i ovnen, med hvitløk, estragon, salt pepper og olje Fres godt med løk, kvarte champignoner, paprikastrimler og plommetomater uten "innohold" i ei stekepanne. Brun raskt strimler av ytrefilet med krydder etter ønske. Litt grove strimler er lurt, for da er de fortsatt rosa i midten. Server med hjemmelaget bernaisesaus! Det var faktisk opp til vurdering idag Har min egen vri på den, helt som din minus plommetomater Har derimot aldri laget bearneisaus selv da det virker så innvikklet og påsen er jo grei nok. Men tar gjerne oppskrift på sausen for å prøve
Himmel og hav Skrevet 24. mai 2013 #16 Skrevet 24. mai 2013 http://www.tv2.no/gmn/wenche/oppskrifter/biff-og-bearnaise-servert-med-potetchips-750905.html Omtrent sånn gjør jeg det. Jeg har bare ikke oppi persille, og den blir veldig god. Det er slett ikke så vanskelig, man må bare være forsiktig med varmen. Jeg bruker svak varme og heller litt lengre tid.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2013 #17 Skrevet 24. mai 2013 Jeg er veldig glad i lam, and og godt storfekjøtt. Lam med sellerirotpure, bakte rødbeter og rødvinsaus And med risotto og appelsin/hvitvinsaus Entrecote med stekte poteter og bearnaisesaus (og hvis jeg ikke tar helt feil så bor du nærme sverige, så da stikker du bare over grensa og kjøper ferdig saus der. 1000000 ganger bedre enn den kjipe torosausen) Alle kan godt serveres med asparges og andre gode grønnsaker i tillegg. Anonym poster: e7dc9bc2ae26bf1d0aaa065cffa6bc35
mita09 Skrevet 24. mai 2013 #18 Skrevet 24. mai 2013 Ungarsk Gulasj mandelpanert laks, med potet purè og sandefjordsmør. Bone femme oksetournedos Okseragu bonne femme kylling saute? Er så masse GODT å velge i =) eller en fantastisk : Innbakt urtestekt kalkunbryst?
Gjest Anybody Skrevet 25. mai 2013 #19 Skrevet 25. mai 2013 Enkelt og knallgodt er sopp risotto, kjøp risotto ris, parmesan, hvitvin og ulike typer sopp og gjerne asparges. Fres løk i olje hell i hvitvin, så har du i ris. Når alt er fordampet tar du i litt og litt vann med buljong, slik holder du på type 20 min. Stek sopp og asparges, ha i når det er nesten klart. Ta av platen og ha så o parmesan ost og bland det. Kan også strø over sprøstekt bacon det er godt det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå