Gå til innhold

Middagstips?? (Litt bedre middag)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å prøve noe nytt. Så kom med deres beste middagsoppskrift.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ingen som vil dele, virkelig? :(

Endret av Cat.68
Skrevet

Får bare litt prestasjonsangst når du spør om litt bedre middag :D

Skrevet

Får bare litt prestasjonsangst når du spør om litt bedre middag :D

 

Uff da, men med bedre middag mener jeg noe festligere en den vanlige husmanskosten man oftest bruker til hverdags, ;)

Skrevet

Hmm kan prøve.

 

Tacopai

Laks med godt tilbehør.

Biff

Løvbiff

Laks

Innbakt pizza (calzone)

Kyllingfilet

Baktpotet.

 

Gjør litt ut av det :-)

Oppskrifter? Bare spør!

 

 

Jeg er veldig glad i tilbehør... :-D

 

Mulig jeg misforstod innlegget dit. Jeg tror egentlig du er bedre på middager enn det jeg er ;)

Skrevet

Hva med noe så enkelt, billig og vanlig og lett som fisk i ovn?

 

Hvit fisk (kan også bruke fryst) legges i ildfastform.

Hakk noen grønnsaker i terninger eller annet (typisk løk, gulrot, pastinakk, potet, kålrot etc) og ha over.

hakk et fedd hvitløk og skvis en halv lime og ha over.

Hell over en boks tomater og en halv dl fløte.

Salt og pepper.

 

Steik i ovn på 200 grader i 20 - 50 min avhengig av om råvarene er fryste etc. Det blir ekstra godt om det får stå litt, eventuelt skru ned varmen noe etterhvert, for tomater som har stekt litt blir søte....

Skrevet

Hva med noe så enkelt, billig og vanlig og lett som fisk i ovn?

 

Hvit fisk (kan også bruke fryst) legges i ildfastform.

Hakk noen grønnsaker i terninger eller annet (typisk løk, gulrot, pastinakk, potet, kålrot etc) og ha over.

hakk et fedd hvitløk og skvis en halv lime og ha over.

Hell over en boks tomater og en halv dl fløte.

Salt og pepper.

 

Steik i ovn på 200 grader i 20 - 50 min avhengig av om råvarene er fryste etc. Det blir ekstra godt om det får stå litt, eventuelt skru ned varmen noe etterhvert, for tomater som har stekt litt blir søte....

 

Hørtes kjempgodt ut, men for meg blir det mer hverdagskost. Vi bruker mye fisk i form. :)

Skrevet

Hmm kan prøve.

 

Tacopai

Laks med godt tilbehør.

Biff

Løvbiff

Laks

Innbakt pizza (calzone)

Kyllingfilet

Baktpotet.

 

Gjør litt ut av det :-)

Oppskrifter? Bare spør!

 

 

Jeg er veldig glad i tilbehør... :-D

 

Mulig jeg misforstod innlegget dit. Jeg tror egentlig du er bedre på middager enn det jeg er ;)

 

Tacopai kunne jeg tenke meg oppskriften på. Det andre er ting jeg gjerne lager. :)

Skrevet

Det ble ganske fantasiløst idag. Pitabrød med hjemmemarinert svinekjøtt. Marinaden er en blanding av mushroom soyasaus, teryaki saus, hvitløk, sesamolje/saus og krydder. Piffi, salt,hvitpepper, piri piri, og chiliflak. Stekes og serveres i pitabrød med chilisaus og hvitløkssaus samt valgfrie grønnsaker og pommes.

Dette er STERKT men GODT.

 

Takker for alle bidrag men tar gjerne imot mer, da det er en dag i morgen også.

Skrevet

Hjemmelaget biffsnadder (glem veikrovarianten!)

Stek potetbåter i ovnen, med hvitløk, estragon, salt pepper og olje

Fres godt med løk, kvarte champignoner, paprikastrimler og plommetomater uten "innohold" i ei stekepanne. Brun raskt strimler av ytrefilet med krydder etter ønske. Litt grove strimler er lurt, for da er de fortsatt rosa i midten. Server med hjemmelaget bernaisesaus!

Skrevet

Hjemmelaget biffsnadder (glem veikrovarianten!)

Stek potetbåter i ovnen, med hvitløk, estragon, salt pepper og olje

Fres godt med løk, kvarte champignoner, paprikastrimler og plommetomater uten "innohold" i ei stekepanne. Brun raskt strimler av ytrefilet med krydder etter ønske. Litt grove strimler er lurt, for da er de fortsatt rosa i midten. Server med hjemmelaget bernaisesaus!

 

Det var faktisk opp til vurdering idag ;) Har min egen vri på den, helt som din minus plommetomater ;)

Har derimot aldri laget bearneisaus selv da det virker så innvikklet og påsen er jo grei nok. Men tar gjerne oppskrift på sausen for å prøve :)

Skrevet

Jeg er veldig glad i lam, and og godt storfekjøtt.

Lam med sellerirotpure, bakte rødbeter og rødvinsaus

And med risotto og appelsin/hvitvinsaus

Entrecote med stekte poteter og bearnaisesaus (og hvis jeg ikke tar helt feil så bor du nærme sverige, så da stikker du bare over grensa og kjøper ferdig saus der. 1000000 ganger bedre enn den kjipe torosausen)

 

Alle kan godt serveres med asparges og andre gode grønnsaker i tillegg.

 

Anonym poster: e7dc9bc2ae26bf1d0aaa065cffa6bc35

Skrevet

Ungarsk Gulasj

 

mandelpanert laks, med potet purè og sandefjordsmør.

 

Bone femme

 

oksetournedos

 

Okseragu bonne femme

 

kylling saute?

 

Er så masse GODT å velge i =)

 

eller en fantastisk : Innbakt urtestekt kalkunbryst?

Gjest Anybody
Skrevet

Enkelt og knallgodt er sopp risotto, kjøp risotto ris, parmesan, hvitvin og ulike typer sopp og gjerne asparges.

Fres løk i olje hell i hvitvin, så har du i ris. Når alt er fordampet tar du i litt og litt vann med buljong, slik holder du på type 20 min.

 

Stek sopp og asparges, ha i når det er nesten klart.

Ta av platen og ha så o parmesan ost og bland det.

 

Kan også strø over sprøstekt bacon ;) det er godt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...