Anonym bruker Skrevet 24. mai 2013 #1 Skrevet 24. mai 2013 Fødselen startet på ettermiddagen. På morgenen etter leverte besteforeldre eldste i bhg. Mor hadde en rask fødsel, tok med nyfødte og hentet eldste i bhg, slik at de hadde sitt første møte der. Anonym poster: 8bad84f8287983f1804f77b0bc7d22fc
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2013 #3 Skrevet 24. mai 2013 er vel helt ok det. men jeg selv hadde valgt å få gubben til å hente eldstemann, mens jeg var hjemme med minste. Anonym poster: 5d8bce5f5e1b378dc94ef58d78a13171
You can call me Dårris Skrevet 24. mai 2013 #4 Skrevet 24. mai 2013 Ville nok ikke tatt med en nyfødt i barnehagen, men om babyen lå i vognen ol. uten å bli forstyrret, ser jeg ikke noe problem med det. Flott at mor er i så bra form at hun orker!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2013 #5 Skrevet 24. mai 2013 Hmmm. Mulig jeg er litt rar, men syns første møtet kanskje burde vært på et litt mer privat sted og ikke i barnehagen. Litt roligere omgivelser.. Sånn ellers det med å ta ut en nyfødt nå, om h*n var innpakket og skjermet for inntrykk tenker jeg ikke så mye på.. Skulle gjerne vært så sprekk selv rett etter fødsel. Anonym poster: 87b09e8449dac16a20e1bb75d0690f18
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2013 #6 Skrevet 24. mai 2013 Vår nyfødte endte opp med grønt snørr og forkjølelse noen dager etter å ha hilst på størstemann på tre. Jeg hadde dermed vært litt mer opptatt av smitte i en sånn situasjon faktisk. Anonym poster: 660a4953bc881ff1425de50d799f49b9
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2013 #7 Skrevet 24. mai 2013 Jeg tenkte tanken selv faktisk, dvs, jeg hadde latt babyen bli igjen i bilen med pappaen, og gått inn for å hente eldste. Tenk så stas :-) Så kunne eldste få lov til å hilse på det nye familiemedlemmet i bilen og sitte bak å passe på babyen helt alene hele veien hjem. Igjen, kjempestas! Jeg fødte derimot en helg, så det gikk ikke, hehe. Eldste var derfor med på sykehuset og hentet hjem babyen, og fikk selvsagt sitte bak og "passe på" babyen hele veien hjem. Det var en stolt storesøster altså! Jeg reiste hjem ca 12 timer etter fødsel, fødte på natt og reiste hjem neste formiddag, så første møte var når de hentet oss hjem. Som du sikkert skjønner, så ser jeg ikke problemet med det du beskriver. Men jeg hadde ikke tatt med et helt nyfødt barn inn i en barnehage full av bakterier og snørrete neser/fingre som vil hilse på babyen. Anonym poster: 11dba15d0d9193016d81441850b5079d
*sutrikus-trassaldrius* Skrevet 24. mai 2013 #8 Skrevet 24. mai 2013 Syns første møte mellom søsken burde legges litt mer til rette for. Altså hjemme, i ro og mak sånn at storesøsknene kan få, se, holde, kose så mye de vil. Om det er 2 sekunder eller 2 timer. Ikke med en masse andre forstyrrende elementer rundt. Det er jo stat å få småsøsken, i bhg skal jo alle andre også trenge seg på som oftest. Ble jo helt baluba når vi hadde med småsøsknene i bhg for første gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå