Gå til innhold

Jeg elsker å være forlover.....NOT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag skal jeg ut å handle all mat og drikke til utdrikkningslaget som skal være i morgen. Folk har vært treige med å sette over penger. Jeg har sagt at siste frist var denne uken siden jeg skulle handle. Jeg har måtte utsette til idag da jeg ikke har fått inn noen penger. Men tror dere det har kommet inn noen penger? Nei, ikke en eneste krone. Kjenner jeg får makk!

Så nå må jeg ut å handle på kreditt, for jeg har ikke penger til overs for å legge ut for en hel haug med personer. Blir ikke akkurat rik av å være student heller. Jaja, prøve å ikke la det ødelegge morgendagen.

Måtte bare få ut litt frustrasjon!

Anonym poster: b0a90f2de31ca1543858c4da742caaf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg sendt en mail om at vi dessverre måtte avlyse, siden ingen penger var betalt.

Anonym poster: cb42b14ebb82570b727010488aea51d6

Skrevet

Jeg syns du skal la være å handle. Så får utdrikingslaget bli deretter.

Skrevet

Da hadde jeg ringt til de andre og sagt de fikk komme med kontanter, for hvis ikke blir det ikke noe utdrikkningslag og de får selv forklare sin venninne hvorfor de ikke betaler det dere er blitt enige om.

Anonym poster: 457c864f87b34bd8ad514e8ad62938c5

Skrevet

Så utrolig dårlig gjort av de andre! De kan jo ikke ta det mye seriøst..

Anonym poster: 989bb2984d78fb38d1101eb3721812e0

Skrevet

Da hadde jeg sendt en mail om at vi dessverre måtte avlyse, siden ingen penger var betalt.

Anonym poster: cb42b14ebb82570b727010488aea51d6

Da hadde bruden blitt knust. Der har jeg ikke samvittighet til :( Jeg blir bare så irritert. Jeg reiser flere timer(jeg bor et stykke unna) og ordner med alt, og eneste jeg forventer av folk er at de setter over et beløp innen fristen. Alle bor i hjembyen til bruden og jeg kjenner ingen av dem så vet ikke hva slags folk det er. Tydeligvis noen som ikke tar ting seriøst :(

H.I

Skrevet

Hva med å ringe bruden å forklare problemet. Jeg ville ikke lagt ut penger for det er tydelig de ikke bryr seg og du risikerer å sitte igjen med alle utgiftene. Hvis de ikke betaler vil de heller ikke være med, og da kan du og bruden finne på noe bare dere to.

Skrevet

Hva med å ringe bruden å forklare problemet. Jeg ville ikke lagt ut penger for det er tydelig de ikke bryr seg og du risikerer å sitte igjen med alle utgiftene. Hvis de ikke betaler vil de heller ikke være med, og da kan du og bruden finne på noe bare dere to.

De skrev til meg på mld på og bekreftet at de skulle være med og sa at de skulle sette over penger. Dette var når jeg etterlyste betaling.Men da har de enten glemt å sette over penger, eller så tar det kanskje noen dager før pengene kommer. Ikke vet jeg, men regnet med at de fleste overførte fra nettbank tirsdag kveld å da burde jeg vel hatt det inne nå fredag morgen.

H.I

Skrevet

Håper du er klar over at hvis du legger ut disse pengene så får du nok ikke de tilbake igjen.

Broren min var forlover for noen år siden og måtte legge ut for flere. De pengene så han aldri igjen og det var snakk om mange tusen...

Anonym poster: 821efc00189662b06d8189bc92d3fcf4

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det! Satte en frist for betaling og påmelding, alle sa de skulle komme. Så kom det ene frafallet etter det andre, og jeg satt igjen med en regning på nesten 5000.- kroner. Jeg og reiste langt og var litt avhengig av hjelp fra de andre for å finne på ting der de bor, men nei...

Skrevet

Kanskje utdrikningslag ikke er så veldig populært i bunn og grunn. Selv liker jeg ikke slike ting. Er nok mange som føler seg forpliktet til å være med, og trekker seg i siste liten, med en dårlig unnskyldning. Hadde vært mye enklere om folk heller hadde sagt i fra at de ikke var intr.

Anonym poster: 00f3f1840381c4f89473a52e6c31d2c1

Skrevet

Håper du er klar over at hvis du legger ut disse pengene så får du nok ikke de tilbake igjen.

Broren min var forlover for noen år siden og måtte legge ut for flere. De pengene så han aldri igjen og det var snakk om mange tusen...

Anonym poster: 821efc00189662b06d8189bc92d3fcf4

Ja, jeg er desverre klar over det :( Men det er snakk om bestevenninnen min. Vi har kjent hverandre siden vi var 6 år. Jeg vil bare det beste for henne. Er ganske sikker på at de påmeldte dukker opp, eller så vil jeg bli veldig overrasket.

H.I

Skrevet

Skjønner deg veldig godt! Tror dessverre det er veldig typisk, både at folk trekker seg i siste liten og glemmer å betale. Utrolig dårlig og provoserende, og jeg har opplevd det selv som forlover. Folk som trekker seg sent tenker heller ikke over at de egentlig også burde betale for seg, ellers blir det jo mer på de gjenværende, evt. forloveren. Ikke alltid man kan/ønsker å endre programmet i siste liten.. Ikke alle voksne folk som oppfører seg deretter..

Skrevet

Det er godt mulig folk vil trekke seg i siste liten. Men nå er ikke dette et typisk utdrikkningslag med masse styr fra morgen til kveld. Det er en aktivitet på dagen som alle skal få være med på. Før dette skal jeg og ei til lage i stand en god frokost med et glass champagne. På ettermiddagen og kvelden blir det god mat og drikke hjemme hos bruden. Ikke masse styr, men en hyggelig dag og kveld som passer bruden og slik hun ønsker det. Det blir som en venninne/dag/kveld. Ingen skal drites ut eller gjøre noe som er ukonfertabelt. Og alle er informert om planene.

H.I

Skrevet (endret)

Hva med å legge nye planer i en fei? Gjøre noe som er mye billigere, og sende en sms med beskjed om at grunnet uteblitt betaling fra alle deltakere, så blir utdrikningslaget kjipere enn planlagt. Så finner du på noe annet istedet.

Skikkelig kjipt gjort av dem! :angry:

Ikke enkelt å finne på noe annet heller sånn i en fei dagen før........ :mellow:

Ok, nå las jeg nettopp at du ikke hadde så veldig opplegg. Men det er vel da litt begrenset hvor dyrt det da kan bli...?

Endret av Kari Mari
Skrevet

Argh, det er en utakknemlig jobb å arrangere utdrikningslag. Er selv forlover nå, for første gang og gledet meg, men har bannet mange ganger i det siste. Særlig i forhold til utdrikningslag. Folk foreslår i øst og i vest, dyre aktiviteter, aktiviteter jeg vet bruden ikke ville satt pris på osv. Samtidig klager de på prisen, festen er på feil sted, osv osv. Nå har jeg laget et opplegg. Bedt om penger på konto to uker før (regner med det blir noen forsinkelser) og de som ikke har betalt da, får en sms og to dager på seg eller så får de ikke være med. Så kjip er jeg!

Anonym poster: a8cd80c8e1e2aeef22b717d4213e1a7e

Skrevet

Aktiviteten på dagen koster en del. Pluss mat og drikke for 18 personer koster det også. H.i

Skrevet

Jeg ville ha ringt til de å etterlyst pengene. Litt vanskeligere å vri seg unna en telefonsamtale enn en sms. Du burde kanskje ha tatt tak i det litt før, og gitt beskjed om at innbetaling = påmelding, og at de som da ikke betaler ikke blir med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...