IceNose Skrevet 24. mai 2013 #1 Skrevet 24. mai 2013 Hva er for tidlig/hva er for seint? Er det noen fasit egentlig?! Er det noe man må tenke på ift det? Babycall er jo en selvfølge
It's all about me Skrevet 24. mai 2013 #2 Skrevet 24. mai 2013 Mine sov på eget rom fra det var rundt 2 mnd. Hadde startet tidligere hadde rommene vært tilgjengelig før. Jeg har alltid hatt problemer med å sove når babyene har ligget inne hos meg. Og barna har igjen våknet ofte når de har kjent lukten min rett ved. Så når de flyttet for seg selv begynte de å sove natten igjennom nesten umiddelbart.
Oslomama Skrevet 24. mai 2013 #3 Skrevet 24. mai 2013 Spør du fagfolk sier de helst ikke før barnet er 1. år! Men det må man føle på selv! Vi skal starte til uka med å legge jenta vår på eget rom og da er hun 6 1/2 mnd. Vi gjør det pga avvenning av melk og da blir det masse skriking, da føler vi det er bedre å ha babycall på, og heller gå inn å ut, slik at man får koble litt av mellom slagene! Men som sagt, jeg syns at man skal føle litt på det selv. Det er vi som foreldre som kjenner barna våre best
IceNose Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #4 Skrevet 24. mai 2013 Takk for svar! Sønnen min er 6 uker nå,det skrev jeg ikke.Men han sover natta allerede Gjort det i to uker.Så det hadde sikkert gått fint. Tenkte ikke på å legge han på eget riktig ennå.Men det blir sikkert litt rart uansett å ikke ha han i vugge ved siden av seg
DaTuMa Skrevet 25. mai 2013 #5 Skrevet 25. mai 2013 Jeg flyttet førstemann da hun var 7 mnd. Det var utrolig godt for oss begge. Fikk bedre søvn begge to. Denne gangen troen jeg at jeg flytter minsten på eget rom etter 3mnd. Har satt en voksenseng inn på barnerommet sånn at jeg eller mannen kan legge oss der inne om nødvendig
kmama Skrevet 25. mai 2013 #6 Skrevet 25. mai 2013 Her ble det eget rom i timånedersalderen. Kanskje verst for mamma, som lå på feltseng ved siden av de første ukene og så gikk til innkjøp av babycall med video (anbefales!), mens vesla taklet flyttingen helt fint.
Mini&Meg Skrevet 26. mai 2013 #7 Skrevet 26. mai 2013 Første var 10 uker, andremann 4 mmdr, tredjemann 3 mndr.
*Smiley* Skrevet 26. mai 2013 #8 Skrevet 26. mai 2013 Rundt 10 mnd på alle. Vil ikke legge alene for tidlig.
Oslomama Skrevet 27. mai 2013 #9 Skrevet 27. mai 2013 Nå sov vår lille sin første natt på eget soverom og det gikk over all forventning oppe en gang i natt mot hver 1-2 time den siste mnd! Så for oss er det en stor overgang til det positive så langt Herlig altså Hun er straks 7 mnd
IrisBodlo Skrevet 27. mai 2013 #10 Skrevet 27. mai 2013 Vi la lille på eget rom da han var 5 uker og først da begynte han å sove flere timer sammnhengende
IceNose Skrevet 28. mai 2013 Forfatter #11 Skrevet 28. mai 2013 Takk for svar Er det noen fordeler/ulemper med å legge han for tidlig?Evt sent?Han sover hele natta nå så er sikkert ikke noe problem.
*sutrikus-trassaldrius* Skrevet 4. juni 2013 #12 Skrevet 4. juni 2013 Litt forskjellig aldre på alle mine 4. Alle har sovet hos oss de første 7 mnd, men da flytter jeg de to eldste på eget rom, da rommene deres ligger inntil vårt på det aktuelle tidspunktet, så med åpne dører var det" nesten" De to minste sov hos oss til rett før 1 års alder fordi de soverommene ligger lengre unna vårt. Bruker babycallen til de er ute av sprinkelsenga, ca 2,5 år, og da kan gå til oss. Hører dem jo når vi sover,ihvertfall jeg. Men tven bråker litt om kvelda her.
Giss Skrevet 4. juni 2013 #13 Skrevet 4. juni 2013 Våre var 8 mndr før de kom på eget rom. Det var først da den eldste startet å sove omtrent igjennom om natten. Før det syntes jeg det ble for upraktisk for meg å måtte vandre avsted hver gang hun våknet om natten i stedet for bare å sette meg opp og rekke en arm ut. De minuttene det tar å gå fra egen seng til babys rom og tilbake er bare så utrolig dyrebare regnet i søvn. Nr to sov ikke om natten men vi flyttet da han var ca 8 mndr og da var det naturlig å legge ham inn på rom med storesøster så det ikke ble stadige omveltninger for ham. Ingen av ungene våre har reagert spesielt på å skiftet bortsett fra om jeg brukte for lang tid på å komme meg dit om de våknet om natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå