Anonym bruker Skrevet 23. mai 2013 #1 Skrevet 23. mai 2013 begynte å trene for noen uker siden, gikk først, og nå har jeg begynt å jogge. jogger lett på både asfalt og grus på denne turen, opp og nedoverbakker. Men de siste 2 gangene nå har jeg fått så himla vondt i knærne, og i dag etter trening har det ikke gitt seg. trener ca 1 time 3 ganger i uken. leste et sted at kroppen trenger tid på å lage sine egne støtdempere, men skal det gjøre så vondt da? hadde du dratt til legen eller sett den an litt til? Anonym poster: 84c7cf01526f218ff105c8098ed57f70
wilmus Skrevet 23. mai 2013 #2 Skrevet 23. mai 2013 Jeg kunne skrevet dette selv, helt likt her. Men jeg har holdt på siden februar, og det gjør fortsatt like vondt. Jeg leste at det var vanlig å få vondt i starten, derfor har jeg bare fortsatt å løpe. Nå har jeg pådratt meg betennelse i begge beina. Samboer sier ihvertfall at det er det jeg har.Hovent og vondt fra kneet og ned til anklene..Såe..tror ikke det er helt bra nei. Jeg har legeskrekk og drar ikke dit om det ikke står om liv, men hvis du drar, kan du dele svaret ditt, så slipper jeg?? Uansett, googla en del om dette og det er vist mange som sliter med dette. Blir fort belastningsskader hvis man løper uvant mye og sånt. Man må ta det gradvis. Jeg løper bare annenhver kveld nå, og da gir smerten akkuratt opp til neste gang..Luuurt!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2013 #3 Skrevet 23. mai 2013 ah, ok. jeg jogger jo forholdsvis lite så det gir seg vel til neste gang håper jeg. Ikke spes glad i legen selv, men hvis jeg drar å sjekker ut, så skal jeg oppdatere deg ja hi Anonym poster: 84c7cf01526f218ff105c8098ed57f70
wilmus Skrevet 23. mai 2013 #4 Skrevet 23. mai 2013 Jeg løper heller ikke så mye av gangen, men det var jo hver dag en stund da. 2 timers tur, med løping og jogging om hverandre. Nå kan jeg bare løpe 20 m av gangen, så må jeg stoppe og banne og halte litt før jeg kan fortsette..Det er såååååå fustrerende, når man bobler av energi og virkelig VIL løpe, så skal noen råtne knær stoppe deg Tror resten av bygda tror jeg har touretts eller noe sånt Men du kan feks prøve sånn sportstape eller sånne andre ting å ha på knærne så det ikke belastes så mye. Nedoverbakker er heller ikke bra for knærne. Prøv å ikke løpe nedover ihvertfall..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2013 #5 Skrevet 23. mai 2013 hehe, ja vi er vel litt like der. er så gira nå som jeg endelig har fått meg opp av sofaen og ut på tur. så godt for kropp og sjel. og har nesten blitt avhengig av den faste runden min ja, kan jo høre på apoteket om de har noen lure tips Anonym poster: 84c7cf01526f218ff105c8098ed57f70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå