Gå til innhold

Dere som har fått behandling for bekkenplager...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags type behandling var det? Fysio, kiropraktor? Basseng? Slyngetrening?

Hvor ofte gikk du? Hjalp det?

Og noen som kan anbefale et sted i Oslo som har avtale med kommunen?

Anonym poster: c3e1b68a349fb20247b52c0225fd7d7a

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Fysioterapi, kiropraktor og bassengtrening . Jeg blir ikke bedre, men ikke verre heller ;)

Skrevet

Gikk til kiropraktor for bekkenlåsningen og på bekkengruppe for bekkenløsningen. Brkkenløsningen ble ikke bedre, men ikke værre heller. Bekkenlåsningen ble ofte bra, men kom fort tilbake igen.

Skrevet

-Manuell behandling hos manuellterapeut: Ganske god effekt, om enn midlertidig.

-Slyngetrening hos manuellterapeut: Vanskelig å vurdere effekt, siden det er mer langtidsbehandling og jeg naturlig nok likevel ble verre utover i svangerskapene. Men det er jo den best dokumenterte behandlingen, da.

-Kiropraktor: Tja. Fikset noen låsninger, ikke selve -løsningen. Naturlig nok. Fikset også noen låsninger oppover rygg og nakke, som antagelig kom som en følge av bekkenvanskene og det rare ganglaget.

-Bassengtrening: Ingen åpenbar effekt for min del, men behagelig var det jo.

-Triggerpunktbehandling med nåler (ikke akupunktur) hos manuellterapeut: Bare aktuelt etter svangerskapet, da jeg fremdeles hadde bekkenleddsyndrom. Noe effekt.

-Treningsprogram fra manuellterapeut og fysikalskmedisinsk avdeling på Ullevål: Noe effekt. Igjen vanskelig å vurdere, siden jeg også kan ha blitt bedre bare av at tiden gikk og jeg ble bedre etter hvert som det ble lenger siden svangerskapene.

Slynge-, manuellterapi og trening av kjernemuskulatur er klart det som er mest anbefalt, jf. studiene til f.eks Brit Stuge.

I Oslo har særlig Fagerborg fysioterapi og Tåsen Fysikalske godt rykte ifht bekken, men bruker å ha lange ventelister. Jeg er veldig fornøyd med en manuellterapeut ved Tøyen Fysikalske.

Anonym poster: 55331c30a5c187be3fdb351498fbb10e

Skrevet

Manuellterapaut. . Ble mye bedre :)

Anonym poster: 12efb4aab6b1c61eb90af07c4752d699

Skrevet

Takk for svar, selv om effekten av behandling ikke er helt tydelig virker det som...

Har hørt med Fagerborg, men de hadde ikke mulighet før etter sommeren. Hvem på Tøyen er det du er fornøyd med?

Skrevet

De har bare en manuellterapeut der. Den andre er vanlig fysioterapeut.

Skrevet

De har bare en manuellterapeut der. Den andre er vanlig fysioterapeut.

Ok, takk. Da skal jeg sjekke de ut i morgen.

Skrevet

Går til fysioterapeut 1x pr.uke for nakke og ryggbehandling. I tillegg gjør jeg øvelser fra fysio selvstendig 2-3x i uken. Hatt litt sporadisk akupunktur.

Er for tiden stabil så tror treningen og beh fra fysio har hjulpet. Har også hatt effekt av akupunktur.

Men, så har jeg også blitt flinkere til å ta hensyn til plagene. DET er det som funker best.

Anonym poster: fafba8d4131d3f8cdef4f85113d5743b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...