Gå til innhold

Trenger hjelp til valg under oppussing!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et helt hus som skal pusses opp. Vi må legge nye gulv og jeg lurer på hva jeg skal gjøre.

Det er yttergang som går videre til gang, en halv trapp opp og liten gang hvor alle soverommene er.

Mannen mener vi skal velger de svarte/grå laminat gulv, ser ut som fliser. I absolutt hele gangen. Mens jeg lurer på vanlig laminat gulv, sånn vanlig tre.

Hvilket gulv velger vi i gangen?

Så beholder vi gulvet i stuen, det er vanlig parkett. Men kjøkkenet blir åpnet opp og går inn i stuen.

Hvilke gulv velger vi i kjøkkenet da?

Skal ha hvitt kjøkken.

Anonym poster: c0125d7cf01dc7a9eaba94a17137a226

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike ting er dreier seg jo om personlig smak, men mitt råd er å bruke så få forskjellige gulvoverflater som mulig. Det gir en bedre sammenheng og bedre romfølelse i huset. Det er praktiskt å ha en yttergang med en slitesterk og lett vaskbar overflate som feks vinyl, flis etc. da man her ofte har skitne sko osv. Hvis man åpner mellom stue og kjøkken ville jeg anbefalt å ha samme gulv begge steder slik at det føles som 1 rom.

Anonym poster: f0b3d5a15c2b21357ba8ee52f8aaa3b5

Skrevet

Syns fint dere kan velge laminat som ser ut som flis i gangen, så blir det avbrekk med tre i trappa, og da kan dere velge laminat i gangen inn til soverom.

Kjøkken/stue blir jo litt verre hvis dere tenker å legge nytt på kjøkken, men beholde det gamle i stua. Hvis det er helt åpen løsning ville jeg nok hatt samme gulv i begge rom. Vi har bare fjernet døra inn til kjøkken, men åpningen blir vel 80-90 som en standard dør er, vi har lagt flis med varmekabler på kjøkken, og slipt ned tregulvet i stua og lakket det som et litt slitt gulv.

Vi har hvitt kjøkken, svarte håndtak/knotter, svart stein benkeplate, hvit porselensvask, og grå/svarte (litt ujevn farge) på flisene på gulvet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...