Gå til innhold

Ekstrem kvalme ved inntak av tabeletter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt mye smertestillende 1 uke nå, tatt mer enn anbefalt døgndose som står på pakka, men mindre enn hva som gir forgiftning (lest litt på nette). Tirsdag begynte jeg også med antibiotika, og har da tatt 1 ery-max 4 ganger daglig, 500-1000mg paracet og 600mg ibux 5 ganger i døgnet. Tirsdag kveld begynte kvalmen. Klarer ikke gjøre noe som helst før jeg er så kvalm at jeg svetter og blir svimmel. Hvis jeg ligger eller sitter i ro er det ikke fult så ille, har og mageknip og får noen svake smerter på høyre side ved ribbeina. I dag har smertene vært litt mer til å leve med så har ikke tatt smertestillende siden 7 tiden i dag tidlig. Men er fortsatt like kvalm og uvel i magen. Hvor lang tid tar det før magen blir bedre? Hva kan dette komme av? Tror ikke det er ery-max for har fått det mange ganger før og aldri blitt så dårlig av det, men da har jeg ikke trengt smertestillende ved siden av

Anonym poster: 7709398477bf8b2e4a899a609db55013

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar du medisinene på tom mage? Antibiotika og smertestillende er sterkt for magen, prøv å ta medisinene til mat, og to tabletter Idoform etterpå. Da får du stabilisert magen din litt.

Anonym poster: bc3537b1e87e5fb03e7fe68d3b4fc6a9

Skrevet

Tar de sammen med mat og ett glass biola. Biola har alltid fungert tidligere.

Anonym poster: 7709398477bf8b2e4a899a609db55013

Skrevet

Da hadde jeg nok dratt tilbake til legen og bedt om en annen type smertestillende. Kan rett og slett være den, eller en kombinasjon som gjør at magen reagerer. Spesielt om du har gått over dose. Ibux er ikke spesielt snill mot magen, så det kan rett og slett være den.

Anonym poster: bc3537b1e87e5fb03e7fe68d3b4fc6a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...