Gå til innhold

Vgs utdanning i voksen alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tatt vgs utdanning i voksen alder her? Finnes det egne kurs for voksne eller må man sette seg på skolebenken med 16 åringene? Frister ikke så veldig:/ er litt nysgjerrig på helsesekretær yrket. Noen som jobber som det her? Info om jobb mulighetene, lønn osv motas med takk:-) slik jeg har forstått det er dette er 3 årig studie uten lærlingetid ikke sant?

Anonym poster: 532816a34f85d91acfc5285a6763317e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok helsesekretær utdanning i 2011/2012 på vgs, men det var voksenopplæring gjennom fylkeskommunen. Jeg manglet bare siste året (helsesekretær vg3)så trengte bare å ta ett år, men gikk i klasse med 2 som hadde tatt første og andre året på ett år, også voksenopplæring.

Du kontakter fylkeskommunen der du bor og hører om de har voksen opplæring der du bor også søker du gjennom de.

Men det er vanskelig å få jobb som helsesekretær når man ikke har erfaring. Tok meg 10 mnd fra jeg var ferdig på skolen til jeg fikk jobb. Og da hadde jeg 6'ere i alle fag og gode referanser. Ble innkalt til 2 intervju men fikk ikke jobben pga jeg ikke hadde erfaring, men på 3 intervjuet fikk jeg jobben der og da :)

Begynnerlønn med 0 års ansiennitet er 305000kr

Anonym poster: 78c5cf6e56d8f737d716b6974b4b8e5d

Skrevet

Mente at generelt så er det vanskelig å få jobb som helsesekretær, er gjerne 30 søkere pr stilling her i Bergen ihvertfall.

Men kan være jobbmulighetene er bedre i andre byer.

Det er 3 år skole uten læretid ja. Grunnkurs helse og sosial, vg2 helse og service også vg3 helsesektetær og da er man autorisert helsesekretær.

Anonym poster: 78c5cf6e56d8f737d716b6974b4b8e5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...