Gå til innhold

Ha vi lov til å gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte en bolig i fjor sommer. Da vi overtok nøkkelen, sa den tidligere eieren at det fremdeles sto en gjenstand som tilhørte henne i den ene boden (en stor, tung, antikk symaskin), og spurte om det var greit at hun hentet den senere. Vi sa at det var greit, og hørte siden ikke noe fra henne.

Nå skal vi pusse opp, og trenger all bodplassen selv. Symaskinen tar opp ganske mye plass, så vi har sendt sms og bedt henne hente. Fikk ikke noe svar, så vi ringte. Hun var i feriehuset sitt i utlandet, men ett av barna hennes skulle hente. Vi hørte ikke mer, og sendte ny sms. Ikke noe svar. Ringte på nytt, og hun sa at hun skulle få barna til å hente, og ga oss en dato for når hun skulle be de om å komme. Datoen kom og gikk, og ingen ting skjedde. Nå har vi sendt enda en sms, men har ikke fått noe svar på den heller.

Vi begynner å bli ganske irriterte. Den står i veien, og vi trenger plassen. Hun har hatt snart ett år på seg. Kan vi, dersom hun ikke gjør noe i løpet av et par dager, si at på en viss dato til et visst klokkeslett kommer vi til å sette symaskinen utenfor huset, og ikke ta mer ansvar for den? Jeg misliker å være ubehagelig, men må bli kvitt den. Men så lurer jeg på om vi har lov til det?

Anonym poster: 9b7d1e1f4fcdabfbed0f4f3f5073e668

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har dere lov til. Dere kunne gjort det FOR LENGST.

Anonym poster: ea9d15bce3afca5825a537766444b176

Gjest Vinglepetrine
Skrevet

Send sms og skriv at dere setter den ute dersom den ikke blir hentet innen f.eks. 2 dager.

Er da ikke deres problem...

Skrevet

Takk for svar. Da får det bli neste skritt, dersom vi ikke hører noe. Æsj, så ekkelt å måtte gjøre sånt :(

Anonym poster: 9b7d1e1f4fcdabfbed0f4f3f5073e668

Skrevet

Hvis den er antikk så hadde jeg sendt henne en sms og at hvis den ikke er hentet innen xx dato så selger dere den.

Får nok noen kr for den vil jeg tro, siden den er antikk ;)

Anonym poster: 0bfd8e226ff2a910313c964260c8f86d

Skrevet

Send sms og si du selger den. Ang verdi, antikke symaskiner er det mange av, så noen formue blir det neppe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...