Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. mai 2013 #1 Skrevet 23. mai 2013 Dumme folk over alt. Til og med i huset mitt. Jeg sier opp. Noen Andre kan lage middag og hente på sfo og passe på at unger kommer seg på trening. Og lage eksamensoppgaver i et team hvor de andre ikke holder avtaler. Dessuten regner det, kjøleskapet er tomt, jeg må handle og bikkja til naboen bråker fordi den står ute i regnet.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 23. mai 2013 #2 Skrevet 23. mai 2013 Vet du, da hjelper det med en time-out! Jeg går ut på trappa for å røyke (i know, dumme meg) eller så rømmer jeg inn på badet og låser døra mens jeg dusjer/smører med krem/farger øyebryn el... Funker alltid, he he Og du? Trøst deg med at hunden mest sannsynlig har det verst sympati sendes din vei
Gjest sug lut Skrevet 23. mai 2013 #3 Skrevet 23. mai 2013 Spis. Det hjelper i øyeblikket. Og ikke del med noen.
Patetica fåkksi Skrevet 23. mai 2013 #4 Skrevet 23. mai 2013 (...) eller så rømmer jeg inn på badet og låser døra mens jeg dusjer/smører med krem/farger øyebryn el... Funker alltid, he he Jeg leste; "Ellers så rømmer jeg inn på badet og låser dørs mens jeg dusjer / smører skokrem på øyenbrynene" og så umiddelbart for meg en slags sinnsyk sint klovn med store spisse svarte buskøyenbryn. "Da blir'e ro i sjela liksom". Jaha ja, whatever tickles your fancy, tenkte nå jeg. Også leste jeg svaret ditt en gang til.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2013 Haha, retailshopping! To par sko. Til meg. Bare meg. Og jeg har snakka med mannen igjen. Etter noen timer radiotaushet.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. mai 2013 #6 Skrevet 23. mai 2013 (endret) (...) eller så rømmer jeg inn på badet og låser døra mens jeg dusjer/smører med krem/farger øyebryn el... Funker alltid, he he Jeg leste; "Ellers så rømmer jeg inn på badet og låser dørs mens jeg dusjer / smører skokrem på øyenbrynene" og så umiddelbart for meg en slags sinnsyk sint klovn med store spisse svarte buskøyenbryn. "Da blir'e ro i sjela liksom". Jaha ja, whatever tickles your fancy, tenkte nå jeg. Også leste jeg svaret ditt en gang til. Med din tolkning så må ihvertfall noen i familien le og bli på godt humør om ikke annet? Det funka på meg! ( Å lese om det altså, skokremen får stå i fred:)) Endret 23. mai 2013 av den perfekte mor
Patetica fåkksi Skrevet 23. mai 2013 #7 Skrevet 23. mai 2013 FIkk med ett lyst til å love meg selv at neste gang jeg er sur på noen innenfor veggene på min kåk, skal jeg gå inn på badet og lage store skokremøyenbryn som er som formet som en tjukk svart ^ over hvert øye. For så å gå ut av badet og bare late som ingenting, mens jeg ser dritskummel / psykocase ut.
Iiiiik Skrevet 23. mai 2013 #8 Skrevet 23. mai 2013 Jeg er også sur. Har vært på ledermøte i dag og tenkt at de fleste av kollegene min er teite. Jeg har blitt irritert på opptil flere fotballtrenere. Jeg har blitt sur fordi minsteungen kom i klasse med de to verste drittungene i nabolaget. Jeg har blitt sur fordi hele heimen mener at jeg skal vite hvor alt er.
Gjest amandine Skrevet 23. mai 2013 #9 Skrevet 23. mai 2013 (endret) Nå skal jeg være skikkelig kjip, så blir dere nok sure på meg, også. Men sure folk, det er skikkelig bånn i bøtta! Snakker om å sløse med livet. ( På Takknemlighetsdagen til blomstre, til og med)Blir gjerne fly forbanna og brøl en stund, men aldri om jeg vil sløse bort det fine verdifulle uerstattelige livet med surhet. Sure folk suger. Endret 23. mai 2013 av amandine
Iiiiik Skrevet 23. mai 2013 #10 Skrevet 23. mai 2013 Du har selvfølgelig rett, amandine. Det gjør meg ikke noe blidere å innse at du har rett. Heldigvis vet jeg at jeg er blid i morgen, sur varer aldri lenge for meg.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #11 Skrevet 24. mai 2013 Nå skal jeg være skikkelig kjip, så blir dere nok sure på meg, også. Men sure folk, det er skikkelig bånn i bøtta! Snakker om å sløse med livet. ( På Takknemlighetsdagen til blomstre, til og med)Blir gjerne fly forbanna og brøl en stund, men aldri om jeg vil sløse bort det fine verdifulle uerstattelige livet med surhet. Sure folk suger. Er blid igjen nå da. Er ikke langsint. Dessuten var det telenor sin feil delvis. Meldingene jeg hadde sendt kom ikke fram... men så lenge man bor sammen med en mann ser jeg ikke at man kan unngå å bli sur av og til?
Iiiiik Skrevet 24. mai 2013 #12 Skrevet 24. mai 2013 Nå er jeg ikke sur lenger, så nå kan jeg diskutere sur eller ikke sur. Mener du virkelig at sur er en følelse man ikke skal ha, amandine? At det er greit å være sint, men ikke sur? Jeg er så veldig uenig! Jeg synes at man skal være bevisst hva man føler, hvordan man reagerer, hvilket utløp det får, hvem det går utover osv. Men å si at sur er bortkastet?? At man sløser bort livet med å være sur? Jeg er ikke en grinebiter, slett ikke. Jeg er nok heller ikke en som lar uskyldige lide for mitt dårlige humør, men hvem vil si det om seg selv? Takke meg til folk som kan skjønne at de er sure, enn folk som tror alle andre er urimelige! Synes jeg har møtt noen sånne i mitt liv, folk som hevder at de er da slett ikke sure, det er bare alle andre som er dumme.
Gjest amandine Skrevet 24. mai 2013 #13 Skrevet 24. mai 2013 Sur som i litt småsur for noe som går på tverke er noe helt annet enn sur i lang tid/ timesvis/dager. Mange sure folk har sure liv og kan fint klare å forsure livet for både seg selv og andre. Å være sur og irritert en liten stund er jo en bagatell, men å ha det som en vanlig reaksjon som varer og rekker lenge er i min bok å sløse med livet. Det står man selvfølge fritt til he he men jeg er for glad i godt humør til det:-)
Gjest sug lut Skrevet 24. mai 2013 #14 Skrevet 24. mai 2013 Dagevis er noe annet enn øyeblikket. Men man må faktisk kunne få si at i dag er jeg gretten, dritsur, så hold avstand om du ikke vil ha noe med det å gjøre. Det handler, som iiiik sier, om å vedkjenne seg følelsen. Jeg tror ikke man kan få et godt forhold til "sur", men under ligger jo skuffa, trist, lei, forventningsknekt, nedvurdert, nedprioritert, tatt for gitt, oversett, engstelig, framtidstom, pengelens, eller en hel rekke andre ting som i uttrykket kan bli tårevått eller dunder-rasende eller kraftløst stirrende ut i tom luft mens man lurer på hvorfor alt gikk galt - eller bare sur.
Gjest amandine Skrevet 24. mai 2013 #15 Skrevet 24. mai 2013 Er helt enig den sur, hater bare spesifikke folk rundt meg som kan være potte sitron stumsure i lang tid. Og ser så godt på jobb hvor kjipt de sure bitre har det. Noen mennesker er sure innimellom, for andre er det at de er så sure at de blir sånn. Slike mennesker finnes det for mange av. Jeg skulle sikkert nyansert kommentaren min, jeg var på jobb i går kveld og hadde akkurat opplevd et trist resultat av et surt og bittert liv.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. mai 2013 Forfatter #16 Skrevet 24. mai 2013 Forresten fremstår jeg nok som noe sur og tverr her inne, ettersom det er her jeg tar det ut.. elvene mine snakket om den gangen jeg ble sint i klasserommet.. men det hender jeg går sur hjemme når jeg får følelsen av at jeg skal stå for alle avgjørelser og organisering, samtidig som de ikke er fornøyde med resultatet.
Gjest Nerdens'mus Skrevet 24. mai 2013 #17 Skrevet 24. mai 2013 Ser nå for meg at amadine er en sånn munter gledeskvitrer som man på dager. Der pms, dårlig nattesøvn og generelt verden er i mot meg dager. leker pollyanna med å påpeke alt som er bra. Jeg var slik i mine yngre dager slike menesker hjepler ikke på humøret nå når jeg har utviklet evnen til surhet, men det er mye mer behagelig å være jevnt blid. Jeg var forsåvidt ikke jevnt blid dess kjipere situasjon dess mer sprudlende ble jeg. Tilstor frustrasjon for de andre rundt meg som også var slittne og trøtte, men ikke ble flirfulle og tøysete.
Gjest amandine Skrevet 24. mai 2013 #18 Skrevet 24. mai 2013 (endret) For min del handler det ikke om koketteri, altså. Men om jeg får leve til jeg er la oss si 60(og jeg er klar over, av egen dyrekjøpt erfaring at man ikke lever evig), vil jeg ha sovet i omtrent 20 av årene. Skal jeg da bruke noe som helst av de resterende 40 på surhet? Ikke denne jenta. Er alt for glad i den lyse siden av livet til det. Ja, jeg velger alltid å se den fine siden. Det er jeg bevisst på og har mye glede av. Endret 24. mai 2013 av amandine
Anne-B. Skrevet 24. mai 2013 #19 Skrevet 24. mai 2013 Jeg er faktisk ikke sur i dag. Har gjort noen gode salg på jobb og fått fine tilbakemeldinger. Jeg har bestilt klær fra Gudrun i deilig petrol og sånn lysgulgrønnfarge som er så inn nå i klær (i alle fall hos Gudrun) og interiør.. Og skjørt med trekantmønster. Det må man bare bli blid av. Og en tights med en farge som kalles for brent rust. Jeg elsker Gudrun. Nå kan jeg gå i ett med sofaputene her hjemme (gul, petrol, grå). Da glemmer de sikkert å mase etter meg, siden de ikke ser meg? God plan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå