Gå til innhold

Hjelp! Klarer ikke kutte ut ris, poteter og pasta :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Elsker ris og poteter, pasta er jeg ikke så avhengig av, men vet det har lite næringsinnhold. Blir drittlei blomkål/brokkolimos som erstatning for fløtegratinerte poteter og kokte poteter :( Bønner er ikke noe for meg, hater rett og slett smaken av det og får masse luft i magen av dem :(

Anonym poster: b72e29a9efb476f87ada7fb48bcb46be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bruk noe annet enn karbokuttdietter om du vil ned i vekt, da?

Anonym poster: caa05badbe04b7ae83a9665aca40178d

Skrevet

Hvorfor skal du kutte ut det da? Spessielt poteter er sundt og de andre er ikke så gale de heller.

Anonym poster: fadae02125b819c6f00c837cfbfbbb5c

Skrevet
http://primallife.se/ Masse fantastiske enkle oppskrifter. For oss var det ikke hardt å kutte ut pasta/ris/potet, men vi spiste oss gradvis i den rettningen rett og slett fordi vi ikke likte den type mat. Det tar tid å legge om gamle vaner og få inn nye vaner også, så det er lett å tenke at 'tar en pose hurtigris, er såå mye enklere' men med litt leting rundt om og prøving og feiling så finner du fort nye erstatninger :-)
Skrevet

Selvdisiplin. Nothing more, Nothing less. Det er jo ikke sånn at du MÅ ha det..

Skrevet

Synes du bør prøve å bare redusere inntaket, jeg. Du kommer langt med å holde oversikt over hva du spiser og være ærlig når du fører det opp på f.eks. grete roede. Lavkarbo eller ketolysekurer er for strenge til at de fleste kan leve med det over tid, det som er smartere er å vite sånn ca hvor mye energi du får i deg i løpet av dagen. Dessuten er ikke ketolysekurer anbefalt for normalvektige (om du ikke er det blir du det nok etterhvert), og kan faktisk være skadelige etter hva jeg har forstått. Fotballfrue lever sånn, men så er hun vel også over gjennomsnittet kontrollfreak og opptatt av å være tynn.

Du går kanskje ikke så fort ned i vekt som hvis du er i ketose, men viste du at det meste som forsvinner i starten på slike kurer er vann? Når det kommer til vekttap over tid må du hellere fokusere på et kosthold du kan leve med for resten av livet. Tipper at det å lage sunne, varierte middager som smaker godt og ikke lar deg sitte tilbake med et stort sug etter karbohydrater er løsningen om du vil bevare et vekttap. Vil du spise fløtepoteter kan du fint gjøre det iblant, evt kan du lage de med melk eller bare ta en mindre porsjon og fylle halve tallerkenen med salat i stedet.

Anonym poster: e515188c3db8c2e00be67df613e85cc7

Skrevet

Poteter er faktisk svært sunt og næringsrikt. Hold deg til poteter og kutt ut pasta og ris kanskje?

Anonym poster: ce93f74fa9b141917c2ce4916f4d8411

Skrevet

Poteter er vel ikke næringsrikt, kun masse stivelse, men synes maten smaker dritt uten rett og slett! Spiser potet max 2 ganger i uken ! Tok 2 spisesskjeer med ris til middagen i dag men masse salat og blomkålgrateng!

Skrevet

Poteter er vel ikke næringsrikt, kun masse stivelse, men synes maten smaker dritt uten rett og slett! Spiser potet max 2 ganger i uken ! Tok 2 spisesskjeer med ris til middagen i dag men masse salat og blomkålgrateng!

Nordmenn overlevde på poteter og sild, så jo, potet er svært næringsrikt, bla rik på jern.

Skrevet

Selvdisiplin. Nothing more, Nothing less. Det er jo ikke sånn at du MÅ ha det..

Det er heller ikke sånn at man MÅ kutte det ut. Dere lavkarbohysterikere gjør andre usikre. Man skal egentlig ikke slanke seg uten oppsyn av helsepersonell, siden dietter ikke er for alle.

Anonym poster: 0b121c617a9c97db59b80f1633ea2a8f

Skrevet

Om du ikke tror meg: http://www.frukt.no/gronne-fakta/aktuelt1/poteten-full-av-viktige-naeringsstoffer/

Skrevet

Har forresten aldri forstått vitsen med å tvinge i seg mat man mener smaker dritt, med mindre man er sykelig overvektig.

Anonym poster: 0b121c617a9c97db59b80f1633ea2a8f

Skrevet

Ingen grunn til å kutte det ut heller! :) ALT med måtehold.

Anonym poster: b6b648174898935356f7ce06a9387525

Skrevet

Vi har kuttet ut poteten, men bruker søtpotet istedenfor :-) Har merket stor forskjell bare der. Nå spiser vi ikke pasta eller ris til vanlig, men det å kutte ut poteter gav meg vektnedgang :-)

Anonym poster: dbbd17070e42a5715478c1d7c989470b

Skrevet

Trenger jo ikke kutte det helt ut heller, reduser inntaket.

Anonym poster: 3d61e08ea831c9c81c3d4c6c735fa799

Skrevet

Så ikkje kutt det ut, men reduser mengda og erstatt med grønnsaker, salat ol. Eg et litt av alt, men har teke kontroll over kalorinntaket vha vektklubben, og går sakte, men sikkert ned i vekt :)

Då kan ein ete det same som resten av familien, og treng ikkje være sær eller "øydelegge" kuren, om ein får servert feks jordbær og is, kake el i besøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...