Gå til innhold

Endelig kom vår jente nr 2.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige onsdag 15.mai kom vår andre tulle til verden, 8 dager før termin:)

Fødselen gikk utrolig og overraskende fort. Riene begynte i 7 tiden på morgen og økte hele tiden. Jeg hadde aldri trudd hu skulle komme flere dager før termin, så jeg hadde da selvfølgelig ikke pakket noe sykehusbag enda, så det ble gjort mens riene holdt på.....har vell aldri brukt så lang tid på å pakke før, så anbefaler at det er gjort lenge før termin.

Mannen min jobber i Oslo så han hadde sovet der, så husker jeg var så stressa for at han ikke skulle rekke frem i tide siden det økte så fort på. Ble da enda mer nervøs når han ikke fikk låne noe bil og måtte da ta toget til Drammen og møte meg på sykehuset. Så fikk heldigvis ei svigerinne til å komme for å holde meg med selskap og til å kjøre meg.

Da klokka nærmet seg elleve ringte jeg føden en gang til og fortalte at det var ca tre minutter mellom riene og de varte i ca 37 minutter. De sa at jeg kunne komme inn så de fikk se.

Så da dro vi til sykehuset kl.11 og riene var ganske så vonde så det var utrolig forferdelig å sitte i bil da. Da vi var halveis til sykehuset begynte riene å øke enda mer, de var da nesten på det høyeste. Da vi kom frem sto min kjære å ventet på oss, så da rakk han heldigvis fødselen, men så var det å komme seg til fødeavdelingen med sterke rier...husker jeg så vidt klarte å gå, siden det kjentes ut som om babyen var på vei ut allerede.

Da jordmødrene fikk sjekket åpningen og hvordan det lå an, så var det hele 8 cm åpning alt, husker jeg fikk helt sjokk siden det nesten hadde blitt fødsel i bilen.

Litt under en time etterpå var hun ute.

I dag er hun 8 dager alt og det er så utrolig deilig å være ferdig med graviditet og fødselen og jeg føler meg så lykkelig som har en så flott mann og to vakre jenter <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, gratulerer så mye! Håper jeg får en så rask fødsel også..høres bedre ut en 24-timers..;-) Og at det starter på morgenen:-) Kos deg med jenta di!

Skrevet

Gratulerer så mye:) godt å høre at alt gikk så bra. Inntrykk av at d går fortere m nr 2 så satser på at d stemmer for meg også. Venter en gutt i sept. Har ei jent fra før så lykken blir fullkommen:)

Kos deg i barseltiden:)

Skrevet

Grattis! Har bestilt en sånn fødsel jeg også :)

Skrevet

Tusen takk dere:) koser meg masse.

Håper det går bra med dere også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...