Gå til innhold

Syden sommer? :)


Hewe

Anbefalte innlegg

Lurte litt på om noen av dere, har erfaring med å reise til syden som gravid? :) sitter å ser på turer nå, kommer til å være ca mellom 25- 28 uker den tiden jeg tenker å reise. Noen som har noen anbefalinger? Tenkte hellas og all inclusive i år :-D negative/posetive oppevelser? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes deilig ut med sydentur og all inclusive! kjør på :) Etter hva jeg har hørt og blitt rådet om, så er det kun det å bruke høy solfaktor og smøre seg godt, for å forhindre pigmentflekker som kommer lett under graviditeten. Ellers er det sikkert det vanlige ift. mat og hygiene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Og unngå is fra isbarer, unngå salat (vet ikke om den er vasket), og skrell all frukt. Ellers blir det å passe på at all kjøtt og fisk er gjennomstekt/kokt. Kos deg på ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Skal på ferie selv i september. Så lenge formen er fin er det ikke noe i veien for det! Deilig med litt sol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp på tur til Italia og tok de forhåndsreglene som Lessismore skrev. Det var kun en gang jeg IKKE sendte inn igjen kjøttet fordi det ikke var gjennomstekt. Så vær obs der.

Og husk håndsprit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er vel matproblemet som bekymrer mest, men får vel bare passe ekstra nøye på. Kjipt at man blir rådet å holde seg unna kylling, siden det er stort sett det jeg spiser når det kommer til kjøtt:p og is uff, en sydentur uten is, hehe :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes deilig ut med sydentur og all inclusive! kjør på :) Etter hva jeg har hørt og blitt rådet om, så er det kun det å bruke høy solfaktor og smøre seg godt, for å forhindre pigmentflekker som kommer lett under graviditeten. Ellers er det sikkert det vanlige ift. mat og hygiene:)

 

Det skal være enkelt og greit, foretrekker parasoll og en god bok framfor å steike seg i solen, alltid 30 i ansiktet og 25-30 på kroppen. Kommer hjem ganske brun uansett:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Ja, er vel matproblemet som bekymrer mest, men får vel bare passe ekstra nøye på. Kjipt at man blir rådet å holde seg unna kylling, siden det er stort sett det jeg spiser når det kommer til kjøtt:p og is uff, en sydentur uten is, hehe :-D

 

Siden jeg skal til Italia, kommer jeg définitivt til å spise is! Italiensk is er det beste som finnes. Hvis du skal være ekstra påpasselig kan du jo holde deg til sorbet som ikke inneholder melk. Personlig spiser jeg det jeg har lyst på, men ser stedene litt an. Aldri hotdog fra boder ect. De samme forholdsreglene tar jeg når jeg ikke er gravid også, rett og slett for unngå matforgiftning. God tur! All inclusive høres deilig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte vanlig pinneis, jeg. Den med pistasje var nydelig! Men holdt meg unna isbarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er sommeren reddet, hehe. Liker best saft is uansett:-D Nen andre her om skal ut å reise i sommer? Eller slutten av sommeren?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Ja, vi skal til korsika! Har aldri vært der, men gleder meg masse! :)

 

Gled deg! Det er fantastisk der :) Husk å spise fersken, for noe bedre enn fersken fra Korsika finnes ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skal til korsika! Har aldri vært der, men gleder meg masse! :)

 

Gled deg! Det er fantastisk der :) Husk å spise fersken, for noe bedre enn fersken fra Korsika finnes ikke.

 

Å herlig! Da blir det masse fersken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp avbestilt min ferie til korsika. :(

Sliter med masse kvalme og er redd for å reise hvis jeg plutselig ikke skulle klare å få i meg nok væske. Har dessuten hatt sv skap forgiftning i forrige sv skap og ville ikke følt meg høy i hatten hvis noe skulle skje, er ikke så god i fransk..

Synes også det er skummelt å være påpasselig med mat, i og med at jeg ikke pleier å være det.. Hadde sikkert vært småhysterisk :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp avbestilt min ferie til korsika. :(

Sliter med masse kvalme og er redd for å reise hvis jeg plutselig ikke skulle klare å få i meg nok væske. Har dessuten hatt sv skap forgiftning i forrige sv skap og ville ikke følt meg høy i hatten hvis noe skulle skje, er ikke så god i fransk..

Synes også det er skummelt å være påpasselig med mat, i og med at jeg ikke pleier å være det.. Hadde sikkert vært småhysterisk :-p

 

Å karma, så kjipt! Men du får ta det igjen en annen gang da. Det går sikkert fint å reise til korsika med en liten baby til neste år, for eksempel. God bedring med kvalmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat avbestilt 2uker i Italia, mannen som sa nei pga risikosvangerskap. Men kjører en liten tur til Frankrike da, det gikk han med på, han vil vite at han kan kjøre hjem med meg på et døgn ;)

Rare overbeskyttende mannen min ;)

 

Men er litt snurt over Italia, pleier å være der hver sommer.....

 

Ønsker dere en god tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp avbestilt min ferie til korsika. :(

Sliter med masse kvalme og er redd for å reise hvis jeg plutselig ikke skulle klare å få i meg nok væske. Har dessuten hatt sv skap forgiftning i forrige sv skap og ville ikke følt meg høy i hatten hvis noe skulle skje, er ikke så god i fransk..

Synes også det er skummelt å være påpasselig med mat, i og med at jeg ikke pleier å være det.. Hadde sikkert vært småhysterisk :-p

 

Å karma, så kjipt! Men du får ta det igjen en annen gang da. Det går sikkert fint å reise til korsika med en liten baby til neste år, for eksempel. God bedring med kvalmen!

 

Så kjipt, du må ha god bedring. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat avbestilt 2uker i Italia, mannen som sa nei pga risikosvangerskap. Men kjører en liten tur til Frankrike da, det gikk han med på, han vil vite at han kan kjøre hjem med meg på et døgn ;)

Rare overbeskyttende mannen min ;)

 

Men er litt snurt over Italia, pleier å være der hver sommer.....

 

Ønsker dere en god tur :)

 

Virker gøy med kjøre tur da, man får jo sett mye på veien. Dere kommer dere nok til Italia neste sommer:-) Bra med menn som er litt beskyttende hehe. Er jo dyrbar last vet du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vi reiser til Houston på torsdag (GLEDER MEG), og har snakket med legen om det fordi jeg har vært dårlig. Men han sa kjør på :P Jeg skal hjem (til mamma) så blir maks avslapping og bading i 3 uker. Ettersom jeg har bodd der selv så vet jeg hva jeg kan/ikke kan spise så kanskje litt lettere enn syden tur. Men som andre sier, unngå isbar og salat (med mindre du vasker den selv), pass på at all mat er skikkelig gjennomstekt/kokt og bruk høy solfaktor. Drikk MASSE vann for å unngå overoppheting og uttørking. Ellers så er det bare å hoppe på flyet og NYYYYYT ferien og varmen :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser til Houston på torsdag (GLEDER MEG), og har snakket med legen om det fordi jeg har vært dårlig. Men han sa kjør på :P Jeg skal hjem (til mamma) så blir maks avslapping og bading i 3 uker. Ettersom jeg har bodd der selv så vet jeg hva jeg kan/ikke kan spise så kanskje litt lettere enn syden tur. Men som andre sier, unngå isbar og salat (med mindre du vasker den selv), pass på at all mat er skikkelig gjennomstekt/kokt og bruk høy solfaktor. Drikk MASSE vann for å unngå overoppheting og uttørking. Ellers så er det bare å hoppe på flyet og NYYYYYT ferien og varmen :) :) :)

Høres herlig ut:-) kos deg masse i Houston:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tenke bare jeg kunne spørr her inne, selv om det har blitt spurt om noe av det samme før;-) Vi skal på all-inclusive i Tyrkia 4/5 stjerner, og maten blir vel stort sett buffe. Hva går greit å spise? Tenker på ost, yoghurt, kjøttpålegg, gjennomstekt egg (er veeeldig glad i hotellfrokost), og er ost bedre om den er kokt/stekt? Har lite lyst til å leve på toast og syltetøy... Og salat og grønnsaker som tomat og agurk, er det greit? Tenker litt at når det er 4/5 stjerner er de sikkert flike med hygienen, men det kan man vel egentlig ikke vite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...