Gå til innhold

Noen som har god peiling på økonomi her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å søke om avdragsfrihet på huslånet i 2-3 mnd, kun for å kvitte oss med to teite kredittkort som vi har pådratt oss i dumskapens ånd.

Er det noen negative sider med dette?

Anonym poster: ca4654bf416725398c8f0abdf12e02cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste negative ved det er at lånet ikke synker i perioden, altså dere blir sittende med et lån som varer lenger og som det blir mer rente på. Når det er sagt, så kan dere likegodt gjøre det, ettersom jeg antar at renta på kredittkortet langt overstiger renta på huslånet. Gjør det, så er dere kvitt kredittlånet. 2-3 mnd er uansett ikke mye.

Om det er gebyrer for å få avdragsfrihet aner jeg imidlertid ikke, så sjekk med banken.

Anonym poster: 524096ae8bbf2142cdaa9f7b9f52c7ee

Skrevet

Nei er jo ikke noe negativt med det. lønner seg å bli kvitt dyr gjeld. Det vil dere spare på i lengden..

Anonym poster: 880ee09942ddff045c6c4c80e333c19e

Skrevet

Flott, tusen takk for svar. Da ble sånn 10 kg lettet fra mine skuldre, skal bli godt å bli kvitt kredittgjeld.

HI

Anonym poster: ca4654bf416725398c8f0abdf12e02cf

Skrevet

Et veldig klokt valg! Husk å klippe kredittkortene i to i samme slengen, så slipper problemet å oppstå på nytt!

(i en alder av 41 år har jeg faktisk lært meg hvordan kredittkort fungerer. Skulle bestille en reise og det var faktisk første gang jeg brukte ett - har alltid hatt i bakhånd da...)

Anonym poster: 1a59d530e3e00dd6dfbe719f832a6a7d

Skrevet

Et veldig klokt valg! Husk å klippe kredittkortene i to i samme slengen, så slipper problemet å oppstå på nytt!

(i en alder av 41 år har jeg faktisk lært meg hvordan kredittkort fungerer. Skulle bestille en reise og det var faktisk første gang jeg brukte ett - har alltid hatt i bakhånd da...)

Anonym poster: 1a59d530e3e00dd6dfbe719f832a6a7d

Det er faktisk veldig lurt på bruke kredittkort når du er på utenlandsreise istedet for debitkort. På debitkort er pengene borte hvis noen svindler deg på restaurant o.l, mens med kredittkort må de kunne fremlegge kvittering med din signatur på for å få ut penger. Så bare du sparer på kvitteringene dine er det faktisk tryggere enn å bruke vanlig kort.

Dagens tips - og digresjon fra tema. Sorry, HI ;)

Anonym poster: 524096ae8bbf2142cdaa9f7b9f52c7ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...