Anonym bruker Skrevet 23. mai 2013 #1 Skrevet 23. mai 2013 Har laksefile i fryseren og trenger noen gode ideer til hva jeg kan lage...har ikke fløte Anonym poster: c27ad75c165a46a2fd6afd8c316284d8
frk Nilsen Skrevet 23. mai 2013 #2 Skrevet 23. mai 2013 (endret) Har du melk? Pasta med laks er kjempepopulært i heimen her - Lag hvitsaus som du krydrer med salt, pepper, cayenne, sitron og parmesan (løk, paprika og erter passer godt som grønnsaker i hvitsausen) - Kok pasta - Skjær laksen i terninger og legg terningene på et stekebrett med bakepapir (7-8 min 200c varmluft), krydre med salt og pepper. Jeg pleier å rive litt sitronskallet og ha over laksen. Bland pasta og hvitsaus, ha de ferdige fisketerningene over. Vips så er middagen ferdig! Laksewok Wok nudler og grønnsaker sammen med sesamfrø, lime og soyasaus.(har du ikke nudler, kan du bruke ris) Stek lakseterninger i ovnen mens du woker det sammen, hell over laksen og server Endret 23. mai 2013 av frk Nilsen
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2013 #3 Skrevet 23. mai 2013 Samboeren min lager fantastisk enkel og virkelig god laks i mikroen (oppskrift fra mammaen hans)! Ha laksefiletene i en ildfast form og ha på en blanding av hvitvin, vann og litt sitronsaft til det dekker ca 1 cm av laksen i høyden. Ha salt og pepper på laksen og lidt små smørbiter oppå. Dekk formen med plastfolie og "kok" den i mikroen - ca 5 min for to fileter på maks effekt, vil tro litt lengre om du skal lage mer enn to. Vi spiser agurksalat til (trenger 4 ss vann, 2 ss brun eddik, 2 ss sukker, litt salt, pepper og persille til 1/2 agurk som skjæres fint med ostehøvel eller på siden av rivjernet) samt kokte poteter og hollandaisesaus. Enkelt og veldig godt - og greit når man vil ha noe enkelt Anonym poster: 88cfbdfdd0a8d61ab50786aa8f4f1faa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå