Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er gravid med mitt andre barn. Med mitt første barn brukte jeg en manuell brystpumpe, men husker at det ble litt mye søl av det og til slutt brukte jeg bare hendene for å pumpe melken.

Nå lurer jeg på om jeg skal kjøpe den en gang til. Er det noen av dere har erfaring med elektrisk pumpe? I så fall, er den bedre enn manuell? Eller er det faktisk ikke verdt å kjøpe noe av dem?

PS: Beklager hvis jeg skrev mye grammatisk feil, jeg har ikke norsk som morsmål ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har Avent elektrisk og er veldig fornøyd. Det går også utrolig raskt å pumpe ferdig. Anbefales, syns absolutt den er verdt pengene.

Endret av Monajenten
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg har kun prøvd elektrisk pumpe, og skal kjøpe det igjen nå som nestemann kommer. Tror elektrisk pumpe er mye lettere og orker ikke vurdere manuell engang. ;) men det kommer selvsagt an på om man skal pumpe lite eller mye, pumper man bare en sjelden gang er det sikkert like greit med manuell.

Skrevet

Brukte Avent sin manuelle pumpe sist, men syntes den var tung å bruke.... Hva koster Avent elektrisk pumpe? Og hvordan er disse med tanke på renhold? Tungvint å rengjøre??

Anonym poster: e57529380a75174e184c8ecea805ba85

Skrevet

Takk for svaret! Tror jeg skal prøve en elektrisk denne gangen da... ;)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

De delene som må kokes (hadde Medela Swing sist), er lette å ta fra hverandre og rengjøre. Elektriske pumper ligger på rundt 1400,- på apotek.

Skrevet

Jeg må av ulike grunner pumpe til vår lille gutt. Har nå helpumpet i 4 mnd., og er veldig fornøyd med den pumpen jeg bruker av merket Medela. Brukte samme type på barsel på A-hus. Veldig enkel rengjøring, hiver bare alle deler oppi kjelen sammen med flaskene for desinfisering. Koster 1499,- på apoteket :)

Skrevet

Jeg fikk tak i en manuell pumpe til første, men har vel ikke pumpet mer enn en flaske til sammen med mine to første barn. Jeg ville ikke brukt mye penger før jeg visste at jeg fikk bruk for det, men hvis det blir noen flasker i løpet av et barn hadde jeg kanskje gått for elektrisk. Hvis du har manuell fra før haster det jo ikke å kjøpe før behovet er der. Hvis du ikke har kan det jo gå an å bestemme deg for en som du ber noen andre handle hvis behovet melder seg?

Anonym poster: 6e104eaab9cd081fbf075a9f61c43364

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg må av ulike grunner pumpe til vår lille gutt. Har nå helpumpet i 4 mnd., og er veldig fornøyd med den pumpen jeg bruker av merket Medela. Brukte samme type på barsel på A-hus. Veldig enkel rengjøring, hiver bare alle deler oppi kjelen sammen med flaskene for desinfisering. Koster 1499,- på apoteket :)

Er det Medela Swing? Den runde? Er så usikker på hvilken jeg skal kjøpe...

Skrevet

Jeg tror det blir litt pumping på meg denne gangen... Skal prøve å ta igjen noe eksamen på sykepleie skolen. Da må pappa være litt med babysen i noen timer om dagen (snakk om 2-3 timer) mens jeg er på skolen.

Skrevet

Undrende ullteppe: stemmer, det er Medela swing (sitter faktisk å pumper i skrivende stund :))

Hadde jeg visst jeg kom til å pumpe i månedsvis hadde jeg helt klart gått for den med to utganger slik at begge brystene kunne tømmes samtidig. Hadde spart meg for masse tid, samtidig påstås det at å pumpe på begge sider på likt stimulerer melkeproduksjonen bra.

Skrevet

Undrende ullteppe: stemmer, det er Medela swing (sitter faktisk å pumper i skrivende stund :))

Hadde jeg visst jeg kom til å pumpe i månedsvis hadde jeg helt klart gått for den med to utganger slik at begge brystene kunne tømmes samtidig. Hadde spart meg for masse tid, samtidig påstås det at å pumpe på begge sider på likt stimulerer melkeproduksjonen bra.

Hmmm. Jeg pumpet på begge sider samtidig på klinikken, men syns det var stress og vanskelig. Men kanskje det bare er jeg som er klønete :P

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ja jeg vet, derfor jeg sliter mellom Swing og Freestyle...begge kan jo brukes dobbelt, men siden Freestyle er 1000 kroner dyrere, blir jeg usikker på om den er mye bedre? Hehe...

Skrevet

Om det er noen andre her som lurer på å kjøpe brystpumpen, så anbefaler jeg å se på finn.no. Så at det er mange der som selger den nesten ny for halv pris. ;)

Skrevet

Jeg måtte av ulike årsaker pumpe etter hvert måltid i 6 mnd og hadde aldri klart meg uten en elektrisk brystpumpe. Hadde en Medela (Swing?) og den var helt ok. Brukte både avent og medela på sykehuset (var der en stund) og de var like greie.

Anonym poster: d9eff075c38e7252be9d04a802b5cd35

Skrevet

Medela swing!!!! Den er svært god, lett å bruke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...