Gå til innhold

Ang far og sønn, vær ærlige...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min var veldig interessert i babyen til å begynne med. Dullet og koste, var skikkelig stolt. Nå er gutten 3 mnd, og når mannen min kommer hjem fra jobb er det rett på pc'en for så å slå på tv. Sånn går resten av kvelden.

Hvis gutten ligger på gulvet og klager så er det ikke snakk om å ta han opp med mindre jeg ber han om det.

Skuffet. Trodde han var den supre pappaen han var de to første mnd...

Noen andre med samme erfaring?

Anonym poster: 262ecbb4abfda5bb7dc005607fe3e49e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange mannfolk liker når barna blir eldre og en kan finne på mer med dem.

Anonym poster: 3033900dfae505ead9750edff8b97e56

Skrevet

Enig med hun over. De første månedene er vanskelig for mannfolka og ofte de trenger mer tid enn det ser ut. Når han begynner å bli mer bevegelig og søke mer kontakt vil far bli bedre :)

Anonym poster: 95c6f37557d54203cc55725f012d3fd3

Skrevet

Husk at mannen er i full jobb i starten, men har ikke alltid "lov til å" bli sliten, fordi dama tross alt kanskje har styrt med ungen hele dagen og har kanskje vært oppe om natten for å amme. Jeg tror mange menn reagerer med taushet og trekker seg litt vekk.

En annen ting er at det gjerne blir lettere for mannen når han får respons tilbake fra barnet. Jeg husker da barnet vårt var rundt 4mnd, da var det en periode han satt å niglodde på faren sin under middagene og bare glisa, det fikk faren intr kan du si! Og han sa sitt første ord da han var 6mnd "papa" (sa ikke mamma før han var 8 mnd, selv om jeg var hjemme), og du verden så forelsket faren ble!

Så lenge det ikke fortsetter lenge, så se på det som en liten periode mannen din trenger å bearbeide inntrykk. Ikke mas på han, men si pent ifra om han ikke bidrar med bleieskift og legging. Dere skal jo hjelpe hverandre og lære hverandre å kjenne i de nye rollene dere er i nå! :)

Lykke til!

Anonym poster: 90e8a4a194f1ac15e94ae26a1ed09a49

Skrevet

Her var mannen ganske tilbaketrukken fram til barna ble rundt 4 mnd. Har forstått at det er ganske normalt :)

Anonym poster: ea9fac93868779cffb10dca96ec748d4

Skrevet

Mange menn er usikre på hvordan de skal være med ungen når mor er der og "passer på" hele tiden. La han få litt tid alene med babyen, mens du går deg en tur eller noe.

Anonym poster: 2c0863f70ca8645121590ecf5fd969f4

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Samboeren dullet med ungene de første 3-4 mnd, så var det lite med de å gjøre, før de bikket året.. Han syntes det ble kjedelig og ensformig.. Men så fort de bikket året, så økte aktiviteten med de igjen..

Skrevet

Kjenner jeg blir litt provosert. Er det virkelig sånn at de skal slippe unna fordi de synes babyer er kjedelige? Har vært borti det samme med min samboer og ikke søren om jeg fant meg i at han skulle la være å leke med barnet før han ble stor nok! Attpåtil skal fedre absolutt ha permisjon fra barnet er drøye halvåret, hvordan skal dette gå dersom de ikke er vant til å stimulere barnet? Jeg selv synes ikke det er all verdens å leke med traktorer og biler, men jeg fraskriver meg ikke samspill med 2 åringen av den grunn?? Er så drittlei av at alt skal være så lettvint for mannfolka.

Skrevet

Tror mange har den opplevelsen, men sånn var det ikke her. Mannen min har vært veldig delaktig fra første stund, og avlastet meg fra babyen med en gang han kom hjem da jeg var i permisjon. Han tok også selv 6 mnd pappaperm.

Skrevet

Enig med Alicia. De er jo like fult en pappa selv om ungen ikke er spennende nok..

Min mann er sliten etter jobb. og vil helst ligge på sofaen å se tv, dette får han lov til, men da har han alltid babyen i armene eller på fanget.. Der har de kost når babyen var liten, eller gitt han en flaske, syngt og lekt klappeleker osv.. Tvn blir glemt, han får slappet av, og vært med babyen... Jeg kan fortså at de ikke vil leke på gulv rett etter jobb, man må få slappe av, men kan fint gjøre en kosestund av det..

Anonym poster: 642c91a8348cc36d8117c8fd6a99c21d

Skrevet

Jeg er sjokkert over hvor mange som unnskylder fedre som er fraværende!

Jeg forventer at min mann tar seg av ungene fra de er født. Jeg er jo hjemme med dem på dagen og derfor er det desto viktigere at pappaen stiller opp de få timene han er hjemme.

Hvorfor skal pappa få lov til å ignorere ungene sine når de er "kjedelige"???

Anonym poster: cb6f339324c2b62c0d080a8cd8080d77

Skrevet

Sånn var min samboer også. Herregud så mange ganger jeg gråt meg i søvn av skuffelse pga han ikke var den pappaen jeg trodde han skulle bli.

Det endret seg veldig da barnet vårt bikket året. Er glad jeg klarte holde ut det første året...

Anonym poster: 9e1ee95395369cfffa9a670e0ced4125

Skrevet

Heldigvis aldri opplevd det her. Var veldig engasjert både under svangerskap og etter. Tror jeg hadde mistet respekten for vedkommende hvis ikke..

Anonym poster: d4350259fd6456b1cb6c95579b4293b1

Skrevet

Heldigvis aldri opplevd det her. Var veldig engasjert både under svangerskap og etter. Tror jeg hadde mistet respekten for vedkommende hvis ikke..

Anonym poster: d4350259fd6456b1cb6c95579b4293b1

Enig!

Og at det er helt greit at far skal ignorere barnet fordi han/hun er "kjedelig" i hans øyne? Uakseptabelt rett og slett.

Min mann (og jeg selv også selvfølgelig) ble raskt vant med at vår "jobb" ikke er ferdig kl 16. men først etter at barnet er i seng for kvelden. Den viktigste jobben er den man gjør ift barna og man må bare akseptere at man er sliten -sånn er livet! Selvfølgelig avlaster vi hverandre så langt det lar seg gjøre, men vi har jo valgt å få barn og da visste vi at nærmest all tid ville gå til familien.

Anonym poster: 9faa8dd672dd9259b3e5789218393c15

Skrevet

Min er litt motsatt.... :huh: Veldig flink med baby,skiftet,opp om natten,matet (flaske) og bar henne mye....

Han er jo flink nå også, men tror han sliter litt med å vite hvordan han skal være med henne og hva de skal finne på :o Han liker ikke å finne på ting alene med henne. Hun er veldig pratsom og aktiv...krever endel. Er nå 21 mnd

Synes selv denne alderen er litt "vanskelig", men blir bedre i 3-4 års alderen :lol:

Anonym poster: 6c782ed7f2f0e63ff0cbcf6bb293b758

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...