Gå til innhold

Psykotisk barnevakt!! (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er den at jeg har en venninne som har en liten guttunge på 4 år. Venninna mi har blitt kjent med ei dame som tilsynelatende er hyggelig nok, men jeg har fått vite veldig mye om denne dama av min mor som er psykiatrisk sykepleier. Denne dama er altså ufattelig psykisk syk. Hun skader seg selv på det groveste, ved å brenne seg, kutte seg, hun har også knivstukket seg selv!! Hun går på veldig sterke medisiner, og hun skjønner ikke alltid selv at hun må ta disse medisinene, men uten de blir hun psykotisk! Så syk at hun lett kan skade andre!

Jeg vet at min mor har brutt taushetsplikten sin, men hun gjorde det for å beskytte meg....hun ville ikke at jeg skulle ha noe med dette kvinnemennesket selvom hun nå er ganske god venninne med min bestevenninne.... mamma følte at det var den eneste måten å gjøre det på for at jeg skulle skjønne hvor ille ting egentlig er med henne. Og at jeg derfor ville holde meg unna henne.

Hun har vært tvangsinnlagt flere ganger, og er ekstremt voldelig og paranoid når hun blir psykotisk.

Jeg har selvfølgelig ikke fortalt dette til noen ettersom jeg ikke vil tyste på at min mor har brutt taushetsplikten sin, men saken er den at min venninne tenker å bruke dette kvinnemennesket som barnevakt for sin sønn, og det skremmer vettet av meg! Har så lyst til å advare, men jeg lovte min mor på tro og ære og ikke fortelle det hun har fortalt meg... Så hva gjør jeg???!!

Anonym poster: e4f22758a5c30f17cd10e662e969000e

For det første så har moren din både begått et alvorlig lovbrudd ved å fortelle deg dette som burde meldes fra om, og for det andre må hun være fullstendig uegnet til yrket sitt om hun har et så dårlig kunnskapsnivå som du selv viser.

Til opplysning så er de aller fleste med psykose kun til fare for seg selv. En psykose er dessuten noe du tydelig vil merke, og den utvikles gradvis selv når pasienten slutter på sine medisiner- ikke i løpet av mellom 1 eller 7 dager (med mindre det er snakk om narkotika som har fremkalt psykose).

Har selv et familiemedlem som har hatt psykoser og er uføretrygdet med en alvorlig sykdom som gir dette, men i bedre perioder er hun en god barnepasser for de litt større barna i familien noen timer. Det er enkelt å oppdage når hun glir mot en psykose, og da får hun ikke være alene med barna. Hun og mannen har selv ett barn, og hun får passe både mine og sin svigerinnes barn.

Anonym poster: aa75b4a3ce6ac84b69e6aab53fe39c98

At de fleste med psykoser kun er til fare for seg selv, noe som er en sannhet med modifikasjoner, og jeg har arr å vise til, hjelper jo lite. Man vil ikke at barnet sitt skal bli sittende i tripp trapp stolen og se på en dame som skjærer seg opp med kniv.

Etter å ha blitt angrepet av en kollega på jobb, helt ut av det blå, så er det en liten trøst at vedkommende var psykotisk. Når vi som voksne ikke klarte å forutse at noe var på gang, hvordan i all verden skal et lite barn komme godt ut av en ev. slik opplevelse?

Anonym poster: fc083e4123080cbf5621e048d3c7ed60

En psykose kan kun oppstå akutt ( på under 2 dager) ved bruk av enkelte typer narkotika eller like etter fødsel. Andre psykoser som skyldes bipolar lidelse eller schizofreni, utvikles gradvis og er svært tydelig merkbar om du har kontakt med og kjenner vedkommende.

Selv ved liten kontakt burde du kunne oppdage relativt raskt om noen virker psykotiske. Et knivangrep behøver ikke å bety at det har vært en psykose inne i bildet, selv om det naturligvis også kan være tilfellet her...

Hadde selv ikke latt noen jeg ikke kjente passe barna mine alene.

Men mitt familiemedlem med psykose omtrent hvert andre år, kjenner jeg svært godt og jeg har full tillit i de lange "friske" periodene hennes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde først at din mor brøt taushetsplikten for å hindre dama i å være barnevakt for hennes eget barnebarn. Men det var sønnen til HIs venninne?

Her dreier det seg mest om at mora di ikke vil at den psykisk syke skal ha venninner....

Er hun dermed redd for at dama skal angripe deg, eller kanskje drepe deg?

I grunnen er det uheldig om psykiatriske sykepleiere hindrer pasientene i å ha venner... Det kan gjøre at de blir enda sykere og får flere selvmordstanker.

Så her gjør mora di egentlig ganske mye for å skade denne pasienten.

Kanskje bør ikke hvem som helst være barnevakter, men det er et stykke derfra til å ødelegge vennskap med voksne venninner. Ser selvfølgelig at det kan være vanskelig å forklare hvorfor man nekter en viss person å være barnevakt alene. Kanskje HI kunne prøve å være barnevakt sammen med henne? Og se om hun hadde nok kunnskaper, og oppførte seg fint?

I tillegg ser den psykiatriske sykepleieren alltid de verste periodene til en pasient. En person blir jo ikke innlagt når personen fungerer bra! Så en psykiatrisk sykepleier kan overdrive og tenke at den personen alltid er ustabil. Men en person som går ut og inn av psykatrisk, vil vel i noen grad kunne beskrives som ustabil, eller i alle fall at personen sliter veldig.

Personer kan kanskje oppføre seg mer barnslig og umodent når de er innlagt, for da vet de at noen andre har kontrollen. Så det virker som din mor ikke tar høyde for at dama kan oppføre seg en god del annerledes når hun er ute i det vanlige livet...

Anonym poster: 3af04d145a7d167f724ea4068dae90cf

Skrevet

Jeg har sett mennesker komme ganske raskt inn i en psykose så jeg ville ikke hatt en psykotisk til å passe mine barn. Jeg merker når en person er på vei inn i en psykose, men barnet mitt ville aldri gjettet det og ville heller ikke vist hva han skulle gjøre i ulike situasjoner.

Personer med psykose er heller ikke kun en fare for seg selv. De kan være en fare for andre også. Det er som med andre sykdommer mange grader og ulike former for psykose.

Jeg har ingen tips om hva du skal si til din venninne, men du må være obs på at hun ikke begynner å snakke og at alt spores tilbake til din mor. Når det gjelder din mor så burde hun ikke ha fortalt deg dette direkte. Hun kunne ha advart deg uten å gå såpass inn i detaljer på en annen persons private opplysninger. Ved å ha en taushetsplikt risikerer man å vite mer enn man selv ønsker, men man har fortsatt ikke lov til å fortelle det videre av hensyn til den det gjelder.

Anonym poster: 8a6e0439eba75191e3c1a8ba960da2a5

Det er noe helt annet å ha en med en alvorlig psykisk lidelse man ikke kjenner personlig som fast dagmamma, enn å kjenne vedkommende og benytte denne som barnevakt i blant. Og det er ikke så mange former for psykose. Den kan være begynnende og da foreløpig ufarlig, men plagsom, for den syke. Og den kan utvikle seg til å bli akutt.

Skrevet

Jeg ville stolt mer på min psykiatriske sykepleier mor enn på hele dib korpset tilsammen! Sjansen for at hun ikke har fortalt alt, men vet langt mer enn hi og alle dere andre til sammen vet er så absolutt tilstede! Hi klarer antagelig ikke videreformidle riktig diagnose da hun selv ikke har peil, men dere hugger hua av henne for dere vet så mye bedre selv... Den diskusjonen burde dere ta med hennes mor.

Ja hi, din mor har brutt taushetsplikten og hun kan miste jobben for det, så hold kjeft! Dere andre; tror dere virkelig en feks politimann lar poden komme borti feil miljø om han besitter informasjon gjennom jobben om feks narkotika bruk/salg? Mange er fjernt naive... Dere hadde garantert sagt noe selv de aller aller fleste av dere selv om dere velger fremstå som skinnhellige kuer!

Skiv et anonymt brev du hi med alle detaljer du kjenner, så kan det ikke spores tilbake til noen. Din venninne må da nesten tenke litt selv. Også kan du kanskje tilby deg barnevakttjenester du også?

Anonym poster: 47f11ec32563262dd153a735decefea4

Skrevet

Ja hi, din mor har brutt taushetsplikten og hun kan miste jobben for det, så hold kjeft! Dere andre; tror dere virkelig en feks politimann lar poden komme borti feil miljø om han besitter informasjon gjennom jobben om feks narkotika bruk/salg? Mange er fjernt naive... Dere hadde garantert sagt noe selv de aller aller fleste av dere selv om dere velger fremstå som skinnhellige kuer!

Nei, det tror jeg ikke. Min erfaring er at politiet er nokså lemfeldige med taushetsplikten. Det gjør det ikke noe mer greit at andre snakker om ting de ikke skulle snakket om. At du føler behov for å kalle meg en skinnhellig ku eller at du vet at jeg ville sagt mer enn jeg tror, det får du tro hva du vil om. Jeg jobber i en bransje er jeg får vite mye om andre og vet at jeg holder taushetsplikten min. Jeg vet også at det er vanskelig noen ganger.

Skrevet

Jeg gjør det selv jeg forstår du, men kommer jeg en dag til et veiskille hvor jeg mener mine barns fremtid/liv står i fare kommer jeg ikke til å holde kjeft! Mine barn går jeg gjerne i fengsel for, mister min integritet og jobben for. Det skulle i grunnen bare mangle.

Dine erfaringer med politiet er i grunnen like mye/like lite verdt som min. Jeg jobber opp mot politiet og har aldri opplevd at de farer med sladder! Plages du av det ville jeg anmeldt den/de det gjelder. Er du ikke villig til det er du ikke stort bedre enn de som sladrer!

Skrevet

Jeg gjør det selv jeg forstår du, men kommer jeg en dag til et veiskille hvor jeg mener mine barns fremtid/liv står i fare kommer jeg ikke til å holde kjeft! Mine barn går jeg gjerne i fengsel for, mister min integritet og jobben for. Det skulle i grunnen bare mangle.

Dine erfaringer med politiet er i grunnen like mye/like lite verdt som min. Jeg jobber opp mot politiet og har aldri opplevd at de farer med sladder! Plages du av det ville jeg anmeldt den/de det gjelder. Er du ikke villig til det er du ikke stort bedre enn de som sladrer!

Denne var til liiiiik

Gjest Antarctica
Skrevet

Denne var til liiiiik

Men så dreide det seg nå heller ikke om dine barns fremtid, men om din datters venninnes barn som muligens skulle bli passet av en selvskader.

Skrevet

Denne var til liiiiik

Men så dreide det seg nå heller ikke om dine barns fremtid, men om din datters venninnes barn som muligens skulle bli passet av en selvskader.

Ja his innlegg gjorde så, men jeg besvarte all kritikken his mor fikk! Jeg synes ikke det et rart hun advarte sin datter i dette tilfellet heller. Det ville jo ikke være helt utenkelig å benytte en barnepike andre var fornøyde med heller... Vet ikke hvordan det sto til da du vokste opp, men hos oss var døra åpen for alle og mamma fikk et veldig godt forhold til alle mine venninner. Kan ikke forestille meg annet enn at hun kun vil de alle alt godt og hadde advart på samme måte his mor gjorde for å unngå så tett kontakt at det kunne medføre fare for noen!

Skrevet (endret)

Saken er den at jeg har en venninne som har en liten guttunge på 4 år. Venninna mi har blitt kjent med ei dame som tilsynelatende er hyggelig nok, men jeg har fått vite veldig mye om denne dama av min mor som er psykiatrisk sykepleier. Denne dama er altså ufattelig psykisk syk. Hun skader seg selv på det groveste, ved å brenne seg, kutte seg, hun har også knivstukket seg selv!! Hun går på veldig sterke medisiner, og hun skjønner ikke alltid selv at hun må ta disse medisinene, men uten de blir hun psykotisk! Så syk at hun lett kan skade andre!

Jeg vet at min mor har brutt taushetsplikten sin, men hun gjorde det for å beskytte meg....hun ville ikke at jeg skulle ha noe med dette kvinnemennesket selvom hun nå er ganske god venninne med min bestevenninne.... mamma følte at det var den eneste måten å gjøre det på for at jeg skulle skjønne hvor ille ting egentlig er med henne. Og at jeg derfor ville holde meg unna henne.

Hun har vært tvangsinnlagt flere ganger, og er ekstremt voldelig og paranoid når hun blir psykotisk.

Jeg har selvfølgelig ikke fortalt dette til noen ettersom jeg ikke vil tyste på at min mor har brutt taushetsplikten sin, men saken er den at min venninne tenker å bruke dette kvinnemennesket som barnevakt for sin sønn, og det skremmer vettet av meg! Har så lyst til å advare, men jeg lovte min mor på tro og ære og ikke fortelle det hun har fortalt meg... Så hva gjør jeg???!!

For det første så har moren din både begått et alvorlig lovbrudd ved å fortelle deg dette som burde meldes fra om, og for det andre må hun være fullstendig uegnet til yrket sitt om hun har et så dårlig kunnskapsnivå som du selv viser.

Til opplysning så er de aller fleste med psykose kun til fare for seg selv. En psykose er dessuten noe du tydelig vil merke, og den utvikles gradvis selv når pasienten slutter på sine medisiner- ikke i løpet av mellom 1 eller 7 dager (med mindre det er snakk om narkotika som har fremkalt psykose).

Har selv et familiemedlem som har hatt psykoser og er uføretrygdet med en alvorlig sykdom som gir dette, men i bedre perioder er hun en god barnepasser for de litt større barna i familien noen timer. Det er enkelt å oppdage når hun glir mot en psykose, og da får hun ikke være alene med barna. Hun og mannen har selv ett barn, og hun får passe både mine og sin svigerinnes barn.

Tror du jeg kommer til å melde fra at min mor har brutt taushetsplikten sin overfor meg?? Er du dum?? Det er klart jeg ikke gjør det! Hun fortalte meg det fordi hun ikke ville at jeg skulle ha noe med denne dama å gjøre!! Det å være psykisk syk varierer i stor grad fra person til person....du vet ikke alt om alle som sliter med psykoser! Når dama i tillegg til å være psykotisk også er paranoid så burde det si seg selv at hun ikke bare er til fare for seg selv!

At du lar en svært psykisk syk passe ungene dine sier utrolig mye om deg som person! Sånne mennesker kan plutselig klikke, og det er ikke alltid man får 7 dagers varsel! Seriøst, tenk deg om litt!! Du utsetter barnet ditt for fare, og du gjør det velvillig...det synes jeg er utrolig sprøtt, og provoserende! Du sitter her å skriver som om du har all kunnskap i verden, men sannheten er at du er mindre oppegående enn en amøbe!

Du er vel ikke helt i water selv heller, ikke ett vanlig punktum noe sted, utropstegn etter hver eneste setning, Ro deg ned.

Anonym poster: 25e8a00991ed0556092de95b9c9b1fa5

Ja. Utropstegn er jo et kjent varseltegn på ustabil.

Endret av Gulltopp&Lillebjørn
Skrevet

Jeg hadde nok advart venninnen min. Du trenger ikke fortelle noen detaljer, men rett og slett si at du vet fra sikre kilder av dette mennesket ikke er egnet som barnevakt. :)

Skrevet

Hjelpes.....Så det du anser som det største problemet her er at moren til HI har brutt taushetsplikten? Ikke det at et alvorlig sykt menneske står parat til å passe et lite barn, uten at moren vet at hun er psyisk syk??

Det at du selv overlater dine barn til en psykisk syk person får jo være opp til deg å bestemme......

Gjest Antarctica
Skrevet

Denne var til liiiiik

Ja his innlegg gjorde så, men jeg besvarte all kritikken his mor fikk! Jeg synes ikke det et rart hun advarte sin datter i dette tilfellet heller. Det ville jo ikke være helt utenkelig å benytte en barnepike andre var fornøyde med heller... Vet ikke hvordan det sto til da du vokste opp, men hos oss var døra åpen for alle og mamma fikk et veldig godt forhold til alle mine venninner. Kan ikke forestille meg annet enn at hun kun vil de alle alt godt og hadde advart på samme måte his mor gjorde for å unngå så tett kontakt at det kunne medføre fare for noen!

Let me get this straight:

Hvis politiet farer med sladder er det kriminelt, i følge deg som jobber "opp mot" politiet (i hvilken bransje, kan man jo lure på?). I følge deg er det også like kriminelt hvis den som vet om at politiet sladrer (i dette tilfellet Iiiiiik) ikke melder fra om at taushetsplikten brytes.

Så langt er det det du mener, hvis jeg leser deg rett?

MEN i helsevesenet er det OK at SYKEPLEIERE sladrer om pasienters helse til folk som ikke engang har kontakt med eller er i familie med den aktuelle pasienten? For å forebygge muligheten for fremtidige episoder, selv om vedkommende aldri har vært voldelige mot noen tidligere?

Det du sier henger ikke på greip, og bygger bare på dine egne fordommer mot at "gærninger" plutselig kan gå amok med kniv. Men så er det jo sånn da, at fordommer er ikke grunn nok til å oute en persons taushetsbelagte helseopplysninger. Det er ikke forbudt å være syk, verken somatisk eller psykisk.

Hva om du ble singel, og din lege fortalte bekjente av menn du kjenner at de ikke burde ligge med deg i fremtiden fordi du har HIV, clamydia eller hepatitt? Altså lenge før de menna hadde tatt initiativ til å ligge med deg, skulle deres søstre, mødre eller kompiser advares mot deg?

Skrevet

For guds skyld fortell om dette til vennen din! Ikke la dette mennesket passe barn!!! Man kan ikke ta sjangser her, i verste fall gjelder det jo noens liv.

Du trenger vel ikke si at det er moren din du har det fra? Hun trenger jo ikke vite hvor du har informajsonen fra..

Anonym poster: da63556089cf9ea039d3b23163fa0ef2

Skrevet

Denne var til liiiiik

Hvis politiet farer med sladder er det kriminelt, i følge deg som jobber "opp mot" politiet (i hvilken bransje, kan man jo lure på?). I følge deg er det også like kriminelt hvis den som vet om at politiet sladrer (i dette tilfellet Iiiiiik) ikke melder fra om at taushetsplikten brytes.

MEN i helsevesenet er det OK at SYKEPLEIERE sladrer om pasienters helse til folk som ikke engang har kontakt med eller er i familie med den aktuelle pasienten? For å forebygge muligheten for fremtidige episoder, selv om vedkommende aldri har vært voldelige mot noen tidligere?

Det du sier henger ikke på greip, og bygger bare på dine egne fordommer mot at "gærninger" plutselig kan gå amok med kniv. Men så er det jo sånn da, at fordommer er ikke grunn nok til å oute en persons taushetsbelagte helseopplysninger. Det er ikke forbudt å være syk, verken somatisk eller psykisk.

Hva om du ble singel, og din lege fortalte bekjente av menn du kjenner at de ikke burde ligge med deg i fremtiden fordi du har HIV, clamydia eller hepatitt? Altså lenge før de menna hadde tatt initiativ til å ligge med deg, skulle deres søstre, mødre eller kompiser advares mot deg?

Lovverket finnes der, ikke noe jeg har funnet på det vet du kjære deg, men dersom dette plager deg sånn vil jeg oppfordre deg til selv å melde fra for de du selv kjenner som plaprer om ting de ikke har lov til. Ellers er du ikke bedre enn hverken hi eller meg.

Jeg synes i grunnen loven skulle vært mer til for å beskytte meg enn å beskytte "gærninger" og syns i grunnen det hadde vært veldig greit å vite om noen i gata her er pedofile eller jeg kunne havnet borti en med hiv (som går under gæærn om han velger å ikke si noe). Dette som eks...

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Denne var til liiiiik

Lovverket finnes der, ikke noe jeg har funnet på det vet du kjære deg, men dersom dette plager deg sånn vil jeg oppfordre deg til selv å melde fra for de du selv kjenner som plaprer om ting de ikke har lov til. Ellers er du ikke bedre enn hverken hi eller meg.

Jeg synes i grunnen loven skulle vært mer til for å beskytte meg enn å beskytte "gærninger" og syns i grunnen det hadde vært veldig greit å vite om noen i gata her er pedofile eller jeg kunne havnet borti en med hiv (som går under gæærn om han velger å ikke si noe). Dette som eks...

JEG kjenner ikke til at noen plaprer.

HI kjenner til at hennes mor gjør det.

DU heier på HI, som syns det er ok å advares om noen som aldri har gjort henne noe, bare seg selv...

DU vil gjerne beskyttes av lovverket: vel, en vakker dag kan jo DU være en av "gærningene"...har det slått deg? Eller datteren din? Broren din?

Vi er alle like for loven, den gjør ikke unntak for dem som er f eks selvskadere. De har også krav på beskyttelse.

Så det virker som om det er du og ikke jeg som har problemer med at loven følges. Du snakker i litt ulike retninger her - "loven er som den er, om jeg har problemer med det, så... men selv kunne du godt like om loven var annerledes..." eh, javel. Det var jo klart som graut.

Det fins bare en konklusjon på det: en sykepleier hist og her kan ikke avgjøre på egenhånd om de allmennpreventive forhold er så viktige at nabolaget bør vite om en sakesløs kvinnes diagnoser. Informerer hun nabolaget likevel, bryter hun loven. HI satt og hørte på det, og vurderer å spre det videre: det er nettopp derfor sånt er taushetsbelagt. Lovverket er ikke "veiledende", det er absolutt!

Endret av Pashla
Skrevet

Eh jo, det vil jeg påstå at jeg er faktisk. Det er forskjell på å selv bryte taushetsplikt og å unnlate å si ifra om at andre gjør det. På den annen side kan jeg trøste deg med at jeg flere ganger har sagt i ulike samarbeidsmøter der politiet etter min mening har brutt taushetsplikt at dette anser jeg om personlig informasjon. Politiets respons er stort sett at de kan dele informasjon hvis de anser det som kriminalitetsforebyggende. Hvis du tror at å anmelde politiet til politiet fører til endring, så tenker vi ikke likt.

På sett og vis er din holdning i samsvar med det jeg opplever som vanskelig hos politiet. Du anser at allmennhetens behov for beskyttelse står over din yrkesforpliktelse til å beskytte enkeltpasienter/-klienter. Jeg er uenig i vurderingen og det er vel heller ikke i samsvar med helselovgivningen. Jeg vet at jeg ville mistet lisensen min hvis jeg la meg på din linje og ble anmeldt for det. Det er en ting å virkelig ta affære når det er fare på ferde, men å tenke i verste fall slik som du skisserer og ikke gi tidligere syke en sjanse, det er ufaglig for meg. Klart jeg ikke ville sendt barna mine til en dømt pedofil eller latt ham være barnevakt mens jeg var borte en helg, men dette er da virkelig ikke på det nivået?

Skrevet

Jeg er sykepleier, og holder tausehetsplikten hellig. Men den dagen mine egne barn står i fare, kommer jeg til å advare dem på en eller annen måte, så diskret som mulig, og forsikre meg om at de har forstått budskapet. Barna mine kommer foran alt, de er langt mer hellige enn både lov og plikt. Sånn er nå engang vi mødre, de fleste av oss i hvertfall.

Jeg har mye erfaring med psykiatriske pasienter, og vil bare si at så mange av dem som kombinerer psykiatriske diagnoser, med dårlig medisinering og tilskudd av både reseptbelagte og ulovlige stoffer, såskulle det enormt mye til for at jeg overlater det mest dyrebare jeg har til slike mennesker. Likevel kan de være flotte venner, medborgere osv.

HI, advar venninnen din, enten anonymt, eller såpass diskret at hun ikke får vite annet enn at dette er IKKE en person du ville valgt til barnepasser.

Anonym poster: 45657f180f85eb2d8684682f9a86aa03

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Det må da gå an å informere om at hun kanskje ikke er den beste barnevakten, uten å fortelle hvor ille hun har det med seg selv, og at moren din har fortalt deg mer enn hun burde..

Noe som: "Hør her, jeg kan ikke fortelle hvem som har fortalt meg dette, men XX har det ikke alltid like greit som man skulle tro. Jeg håper du stoler nok på meg, til å vite at jeg ikke sier dette av andre grunner enn din og ungen sin sikkerhet. XX sliter litt med det mentale, du trenger ikke vite mer enn dette, men det kan ut ifra det jeg er blitt bevisst, være smart å ikke ha henne som barnevakt"

Altså, det burde gå an for deg å formidle at hun kanskje er uegnet, uten at du forteller videre, det din mor ikke burde fortalt deg om. Kanskje du og andre venner kan stille som barnevakter av og til, så venninnen din ikke vurderer henne?

Skrevet

Det er ingen grunn til å stole på de faglige vurderingene til en psykiatriansatt som har et så lemfeldig og uprofesjonelt forhold til taushetsplikten.

Din mor er en skam for yrket sitt, og du bør la idiotien hennes stoppe hos deg.

Anonym poster: 6a5c12d243df6131bd9f2df0a7a6284a

Gjest yrild
Skrevet

Jeg ville ventet og sett. Hvis dette er en nær venninne ville jeg ha hintet hvis jeg var helt sikker på at denne psykiatriske klienten faktisk skulle sitte barnevakt, men kun hvis jeg var helt sikker på at hun skulle være barnevakt. En psykisk syk kan være en vidunderlig venninne og samtalepartner i gode perioder, men jeg ville heller ikke ha brukt henne som barnevakt...

Synes moren din har gått over streken, selv om jeg har stor forståelse for at hun vil beskytte sine nærmeste. Hun har tatt en stor risiko som jeg ikke ville ha gjørt til en større risiko ved å plapre videre hvis jeg ikke mente det var helt nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...