Gå til innhold

Nå er det nok flere som tenner på alle plugger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk på AAP da jeg ble gravid, pga. psykisk sykdom, og gikk ut i permisjon direkte fra AAP. Permisjonen min går ut i sommer, og jeg lurer på å søke om å fortsette på AAP. Jeg skal i møte med NAV ang. dette. Saken er at jeg ikke føler meg frisk. Jeg føler for å skade meg selv, er avhengig av dette, og vet at dette kommer jeg til å gjøre om jeg begynner i jobb igjen nå. Likevel om jeg ser dette nå, så vet jeg og skjønner at det kommer til å skje.

Hvor lenge kan man gå på AAP? Er selvskading god nok grunn til å ikke jobbe?

Anonym poster: 1c15c512c98cd00756a7709ebbcc0cda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger jo hjelp stakkars, og hva med barnet oppi alt dette?

Anonym poster: 28f25de684b36310a766de0569abacae

Skrevet

Går du i behandling?

Anonym poster: 31686e384ab2c9bb79eb0cfacee9981a

Skrevet

Hæ? Du er en latsekk som vurderer selvskading for å slippe å jobbe? Hehe, jaja... Psykiatrisk post 1, neste stopp

Anonym poster: c400db80f72f1303d3f1e7f4c56d564a

Gjest Lagå
Skrevet

Vet hvordan det er med selvskading og avhengigheten av dette. Suttet med det for 5 år siden, men fortsatt kommer det tider jeg sliter veldig med å ikke ha lyst til å skjære opp hele armen. Håper du får hjelp <3

Skrevet

Tja. Og selvskading er vel også grunn nok for barnevernet til å fjerne barnet ditt fra deg

Anonym poster: 9c03181832d3cc98086f28f01c140f01

Skrevet

Jeg går til behandling. Får god hjelp, men er avhengig av å skade meg selv - ikke avhengig av å ikke jobbe! Forresten er det post 2 jeg hører til, morroklump ;-)

Barnet har det bra. Vi har god støtte.

Anonym poster: 12f6459ec199cc4a79fccf7103b11a27

Skrevet

Bv er i bildet, og støtter. De har satt inn tiltak, og har tiltak når det trengs.

Skrevet

Kjære deg, det er jo en grunn til at du driver med selvskading. Det er jo ikke fordi du har lyst!

Du trenger hjelp. Det er årsaken til selvskadingen som gjør deg syk, og som evt gjør at du kanskje ikke kan/bør jobbe før du har fått hjelp.

Jeg har vært selvskader selv i mange år, er ufør nå, men ikke pga selvskadingen. Selvskadingen kommer av andre psykiske lidelser jeg har som gjør at jeg er full av angst,depresjoner og feiltolkninger av alle situasjoner, som igjen fører til en eller annen reaksjon (overreaksjon i form av redsel,sinne,frustrasjon osv), og igjen fører dette til dårlig samvittighet fordi jeg i ettertid av reaksjonen min VET at det er feil av meg. Så føler jeg på at jeg ikke klarer å reagere annerledes der og da, og føler meg dum og verdiløs... Denne følelsen fører igjen til en enorm vond følelse og så bare baller det på seg et ekstremt tankekjør som til slutt gjør så vondt at jeg må fjerne den smerten inni meg og bytte den ut med noe annet. Derav selvskading.

Jeg fikk god hjelp for noen år siden, og sluttet da med selvskadingen. Håper du har mot til å oppsøke hjelp!

God klem til deg :)

Anonym poster: d01ca8f5f3e52081c4cca543d06d1f8f

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg går til behandling, og får god hjelp, men det tar nok tid å endre på vaner. Nå har jeg vært lenge uten behovet. Men det begynner å melde seg igjen. På dagtid er ikke behovet/ vanen der, det er først på kvelden. Takk for at dere forstår, dere som gjør det!

Skrevet

Ingen av dere høyhattede anonyme som har noe mer å si?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...