Gå til innhold

Barnebursdag ja... Greit å invitere bare de han er mest sammen med fra avd?

Anbefalte innlegg

Gjest Vicky Pollard
Skrevet (endret)

Det er blandede grupper, tenker kun invitere tre fra avd. Og andre unger han kjenner utenom bhg. Føles meningsløst å invitere 6- åringenee feks... Han har forresten kun blitt invitert til en av guttene på hans avd. De er jevngamle. Han blir 3.

Endret av Vicky Pollard
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en straks 5-åring, og vi inviterer de på avdelingen han leker mest med. Ei jente og 3 gutter som er en fin vennegjeng og leker sammen hver dag. Spurte gutten min selv hvem han ville skulle komme, og det var da svaret :) Så da blir det slik.

Anonym poster: e1346232b33c740938d5e1d44a39ce0d

Gjest Gullebolle
Skrevet

Er vanlig å invitere alle guttene, eller alle jentene. Iallefall på samme årstrinn. Altså inviterer du ikke 3 av 3 åringene og ikke den siste liksom. Men normalt å be samme kull iallefall.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, det syns jeg er greit. De er ca 40 stk på hans avd, men han leker bare med 5 av de, så det er de vi ber.

Gjest Gullebolle
Skrevet

Min gutt ønsker å be hele avdelingen sin i sin bursdag. Så om en måneds tid blir det baluba med opptil 18 barn her! Men jeg sa enten alle guttene, eller alle på avd. Heldigvis bare to barnebursdager i året!

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Høres bra ut, de store er ikke alltid like grei med de som er mindre heller :P

Skrevet

Jeg synes det må være greit så lenge det ikke er bare eller to igjen som ikke blir invitert liksom.. :)

Anonym poster: a4c45da60b8d75a80945568e09bb1830

Skrevet

Vanlig å be et helt årskull her, altså alle 2009-barna på en avd f.ex.

Anonym poster: c4ec4ad29fdfeb54458e756476b3a280

Skrevet

Ingen i vår bhg som inviterer hele avd. De fleste inviterer dem de leker mest med, og det har aldri vært et problem hos oss.

Anonym poster: f31b209e371645e6041bc16dc6c7b9ed

Skrevet

I barnehagen her har de en regel om at om man utelater noen fra en naturlig gruppe får vi ikke lov å levere ut innbydelsene i barnehagen men må ta det privat.

Jenta mi har akkurat hatt bursdag og da inviterte vi alle jentene på avdelingen som er født samme år som henne, da er det greit å levere innbydelsen i barnehagen.

Det er andre som bare har invitert 3-4 av de beste vennene, da har de levert innbydelsen privat. Det er en grei regel synes jeg, aldri noe gøy når det ligger innbydelser på hyllene i barnehagen og noen er utelatt, men er det en naturlig deling, f.eks alle jentene, alle i førskolegruppa e.l. er det lettere for de andre å akseptere at de ikke ble invitert denne gangen.

Anonym poster: ee0e95774706fa4c16c5019529540946

Gjest Skofantomet
Skrevet (endret)

Der er rimelig få som praktiserer dette med "rettferdighet" når det kommer til barnebursdager, men jeg syns det skulle vært en plikt å invitere enten alle el alle gutter/jenter. Tenk om det er en stakkars som aldri blir invitert?

Endret av Skofantomet
Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Vel, nå bli der vel kanskje 10 såkalte stakkare som ikke blir invitert, da... Og da er det vel ikke så galt? Ikke er gutten nin blitt invitert til noen av de heller for den del ;) Hadde vært litt annet om de var jevngamle tenker jeg da. Kommer til å sende innbydelser på sms, tror det er dette som er vanlig i bhg vår, har aldri sett noen få invitasjonskort.

Skrevet

Inviterte alle jentene på avdelingen i 4 og 5 års dagen til min datter, men da hun ble 6 år ble det litt snodig å invitere 3 åringene som hun ikke hadde noe med å gjøre. Hun hadde også flere venninner i nabolaget og på en annen avdeling, som hun ville invitere. Inviterte da ca. halvparten av jentene på avdelingen og leverte innbydelsene privat.

Anonym poster: 9d3c59439898cc4f4f0356e4b0042201

Skrevet

Ville invitert de han leker med. Det evinnelige temaet om stakkars at ikke alle får komme... Kjemi? Vi voksne inviterer ikke folk vi ikke kommer overrns med hjem på bursdag vel? Men ville ikke utelatt 1. Barn. Men om det er 9 gutter og han er kompis med 5 ville jeg invitert dem på bursdag:) og nei jeg ville ikke brydd meg om min var en av 3-4 som ikke ble invitert av barn han ikke er sammen med. Ville syntes det var ille om han var den eneste det ville føles som mobbing men ikke en av flere. De skal faktisk vokse opp bli voksne som må håndtere avslag på jobber de ikke får,gutter/ jenter de er forelsket i som ikke er det tilbake osv. Det blir litt naiv mentalitet at vi skal tvinge på dem et felleskap på fritida og dems egen bursdag med barn de ikke leker med, kanskje faktisk ikke liker og ei liker dem tilbake.

Anonym poster: d3c937c4543bad0cc4fb20d80859ef01

Skrevet

Min jente er av dem som aldri blir invitert i bursdag. Alle ungene inviterer 3-4 de leker mest med, greit nok, men når det er ett barn som aldri leker mest med noen så er det også det ene barnet som aldri blir invitert. Mitt barn er et slikt barn. Hun leker litt med alle, men tydeligvis ikke noe for hun blir aldri invitert i bursdag. Det er bare trist :(

Anonym poster: ff9b5490c81a3fcef5c124f7cffc52c1

Skrevet

Gutten vår ble aldri invitert i bursdag til andre i bhg, foruten en nær venn som gikk der, denne vennen hadde heller ikke avd. i bursdag. Og vi inviterte aldri barna i bhg. Vi inviterte barna i gata, de han lekte sammen med, og slektninger og venner av vi foreldre. Ca 8-10 stk. Mer enn nok!

Først i 2 trinn ble det hjemme bursdager med klassevenner, og da de han ønsket å invitere selv. Så jeg har aldri vært med på det alle snakker om.

Jeg har jobbet mange år i bhg og ALDRI har noen invitert til bursdag i bhg-tiden. Så det betyr vel at de ikke inviterer alle det da?

JEG tror ikke dette er så utbredt altså.. bare her... Politisk korrekthet..

Anonym poster: 56591350add4b110c2f92707b896a9f4

Skrevet

Problemet med at alle inviterer 5 av 9 er ikke at det er 4 som ikke blir bedt akkurat da, men kanskje en av de 4 alltid er av de som ikke blir invitert. Det vil i en barnegruppe alltid være noen barn som er populære og de vil være blant de 5 inviterte hver eneste gang, men så er det kanskje en stille og sjenert gutt som er blant de 4 som ikke blir invitert hver gang.

En venninne av meg har et slikt barn, barnet hennes har gått i barnehagen i 5 år uten å bli invitert i et eneste bursdagsselskap...

Selv om jeg faktisk har forståelse for at ikke alle inviterer hele gjengen så vil ihvertfall jeg gjøre det. Jeg inviterer enten alle av samme kjønn, eller hele årskullet. Om jeg og noen foreldre til gjør det vil ihvertfall alle barna bli bedt i noen av bursdagene, også de med en diagnose eller andre "rariteter".

Anonym poster: ee0e95774706fa4c16c5019529540946

Gjest sussie77
Skrevet

Når det er en alders blandet avd. så ser jeg ikke noe galt i å bare invitere noen. Men da invitere de i samme alderskull f. eks. Eller et par stk. Det er verre om man inviterer alle, men unnlater et par barn. Det syntes jeg ingenting om, men som du beskriver så høres det ikke ille ut.

Skrevet

Ville invitert de han leker med. Det evinnelige temaet om stakkars at ikke alle får komme... Kjemi? Vi voksne inviterer ikke folk vi ikke kommer overrns med hjem på bursdag vel? Men ville ikke utelatt 1. Barn. Men om det er 9 gutter og han er kompis med 5 ville jeg invitert dem på bursdag:) og nei jeg ville ikke brydd meg om min var en av 3-4 som ikke ble invitert av barn han ikke er sammen med. Ville syntes det var ille om han var den eneste det ville føles som mobbing men ikke en av flere. De skal faktisk vokse opp bli voksne som må håndtere avslag på jobber de ikke får,gutter/ jenter de er forelsket i som ikke er det tilbake osv. Det blir litt naiv mentalitet at vi skal tvinge på dem et felleskap på fritida og dems egen bursdag med barn de ikke leker med, kanskje faktisk ikke liker og ei liker dem tilbake.

Problemet er ikke at et barn opplever å ikke bli bedt i en bursdag der han eller hun ikke leker med bursdagsbarnet, men at det etter all sansynlighet vil være 1-3 unger som da faktisk ikke blir bedt til noen.

I forhold til voksne.

Om jeg inviterer til familieselskap så inviterer jeg også hun tanten jeg ikke liker noe særlig og inviterer jeg vennepar inviterer jeg alle også han samboeren som altid kverulerer. Hvis jeg inviterer til mammafest for mødrene til en av jentenes klasse så inviterer jeg alle, ikke bare dem jeg liker.

Anonym poster: e46a54a66381c6bbfc0d33c03f382d4b

Skrevet

I vår barnehage er vi veldig flinke med "rettferdig" invitasjon.

Alle i årskullet eller alle jentene/guttene på avd. eller i samme årskull.

Vi hadde akkurat alle på avdelingen på lekeland-bursdag selv om barnet vårt ikkje leker med de yngste, men 09-modellene hadde ikkje blitt invitert noen gang, så da tok vi alle. :)

Er jo så koselig å glede barn med invitasjon. :)

Skrevet

Hadde du brydd deg hvis dette var ditt barn?

http://mammanett.no/barn/ikke_bedt_i_bursdag

Problemet er jo ikke at man inviterer 5 av 9, men at av de 4 som ikke blir invitert til ditt barn, så er det 1 eller 2 som ikke blir invitert til noen barn. Synes du virkelig det er greit? Tenk hvis ditt barn gikk i barnehagen i 5 år uten og bli invitert i en eneste bursdag. Hadde du hatt samme holdning da?

Anonym poster: 24bee21bd2dadeb9619899dff3f4248a

Skrevet

Kommer an på hvor mange det er! Vi inviterte kun de barnet vårt lekte mest med da han gikk i barnehagen. Det er basebarnehage med hundre barn på en avdeling, skulle godt gjøres å invitere alle da :)

Nå som har går på skolen og de er 13 gutter i klassen inviterer vi alle.

Anonym poster: d9b2ee7f08e24fe146352d8222dbefff

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Hadde du brydd deg hvis dette var ditt barn?

http://mammanett.no/barn/ikke_bedt_i_bursdag

Problemet er jo ikke at man inviterer 5 av 9, men at av de 4 som ikke blir invitert til ditt barn, så er det 1 eller 2 som ikke blir invitert til noen barn. Synes du virkelig det er greit? Tenk hvis ditt barn gikk i barnehagen i 5 år uten og bli invitert i en eneste bursdag. Hadde du hatt samme holdning da?

Anonym poster: 24bee21bd2dadeb9619899dff3f4248a

Jeg synes ikke det er riktig å invitere de som er dobbelt så gamle som han. Det handler ikke om at en aldri blir bedt, det handler om at der er unger han aldri leker med, og som er dobbelt så gamle som han. Ikke blir han bedt til de heller for den del. ;)

Skrevet

I sammenlign voksen familieselskap med bursdagen til barnet. Barnebursdag blir som at jeg inviterer til fest med venner el kollegaer. Og inviterer de jeg liker og henger med osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...