Gå til innhold

Når fortelle foreldre/søsken om graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er åtte uker I dag, og har klart å ti stilt om det enn så lenge. Problemet er at jeg er redd jeg ikke klarer å skjule det så mye lengre. Har litt å ta I, og nå som sommeren har vist sin annkomst og det blir mindre klær på kroppen vil jeg komme til å ha problemer med å ikke vise at jeg har lagt på meg. Selv føler jeg at man kan se det med en gang, men det er sikkert fordi jeg er mer bevisst dette selv.

Jeg møter foreldre og ene søstra mi nesten daglig.

Når fortalte dere det? Tror ikke jeg klarer helt til 12 uker, fordi det vil synes før den tid,,

Anonym poster: c899ad568ed758c601fb792825c3bb70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fortalte det vel samme uke som jeg fant det ut selv. De eneste jeg ikke fortalte det til før 12 uker var kollegaer og ledere på jobb..

Anonym poster: 7bb87c473220cb0a28baa7682d3b6448

Skrevet

Jeg har noen I familien som fortalte det same dag som graviditetstesten lyste positiv, men tenkte jeg skulle vente til jeg var ti uker hvertfall...

Skrevet

Foreldrene våre fikk vite det samme uke som jeg testet positivt, ser ingen grunn til å holde det hemmelig for vordende besteforeldre. Det hadde jo vært helt naturlig å søke støtte og trøst hos dem om vi skulle miste også, og det er de første 12 ukene jeg har vært mest trøtt, uggen og utafor og trengt litt ekstra omsorg og støtte fra foreldrene mine.

Barna våre har vi fortalt det til når det er greit at det kommer ut, rundt 9-12 uker har jeg vel vært da. Kan ikke forvente at et barnehagebarn skal holde på en slik hemmelighet ;)

Anonym poster: cbf5c02a5d61a19013c8e2e2399231f5

Skrevet

Neste gang jeg blir gravid så tenker jeg fortsatt å si det ved 12 uker. Med små i hus fra før så er det umulig å holde det tett, og da får alle vite om det gjennom henne så da må det "offentliggjøres" ved samme tidspunkt. Og vil ikke at alle skal vite det før jeg har passert 1. trimester, tilfelle det skulle skje noe. Jeg kommer til å dra på ultralyd privat før jeg sier noe, og bestille den til 11-12 uker.

Anonym poster: 7e635b27337c837b6aed159182cdfa51

Skrevet

Vi fortalte det til foreldrene våre og søsknene våre noen dager etter at jeg testet positivt. Som noen andre skriver, så hadde det vært naturlig at de visste det om det gikk galt også og da syns jeg det var greit å fortelle det med en gang. De nærmeste vennene våre fikk også vite det forholdsvis raskt.

Med første fortalte jeg det på jobb da jeg begynte å bli kvalm rundt uke 6, rett og slett så de skulle vite hvorfor jeg av og til var litt fjern. Med andre fortalte jeg det på jobb litt senere, men da ble jeg også senere kvalm... Med andre fortalte vi det også i barnehagen litt etter jeg hadde fortalt det på jobben, da hadde de gjettet det for lengst ettersom det var umulig å ikke se at jeg var dårlig.

Anonym poster: 13437e86e806f38944b85fcd1ea06515

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...