Gå til innhold

tics/uvaner i ansiktet. Hva skyldes det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har fått en hangup med overleppa, som ser veldig veldig dumt ut. Hun klarer overhodet ikke å stoppe. Læreren mente vi burde dra til legen fordi hun var redd jenta slet med psyken...

Noen med erfaringer?

Anonym poster: d99a159c3e9a7ff399b06c6be6d028fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis det er tics kan det være pga tourettes. jeg hadde tatt kontakt med lege og fått utredning.

Anonym poster: 00a21a5f3424a66267b122993573ad77

Skrevet

Ofte er tics knyttet til Tourettes syndrom, so igjen vanligvis viser seg første gang i 5-7-års alderen.

Skrevet

hvis det er tics kan det være pga tourettes. jeg hadde tatt kontakt med lege og fått utredning.

Vet jo ikke om det er akkurat det, men fant ikke noe bedre ord for det. Det er absolutt hele tiden, kommer ikke i forbindelse med noe.

Skrevet

Vet jo ikke om det er akkurat det, men fant ikke noe bedre ord for det. Det er absolutt hele tiden, kommer ikke i forbindelse med noe.

Uansett bør du absolutt få en legetime, for hva enn det er som er grunnen så er det ikke normalt dersom hun ikke kan stoppe det selv. Antagelig er det plagsomt for henne også(?), de andre barna stirrer kanskje på henne?

Skrevet

Takk for svar! Hun plystrer og hele tiden, eller, lager sånn plystrelyd uten lyden, bare støyen rundt. Og drar håret under nesa hele tiden.

Får ringe legen å høre

Skrevet

ja, er nok lurt å undersøke hva det kan komme av. og kjempefint å få gjort det så tidlig som mulig :) lykke til.

Skrevet

Nei,nei,nei! Hva er dette for noen råd?? Stakkars mor får diagnostisert jenta si på DIB??!!?? Hun har nok ikke tourette. ikke bli redd! Ring helsesøster i stedenfor. Ikke lag så stor dramatikk rundt dette. Barnetics er vanlig. Min jente gapte kjempe høy, flere ganger i timen. Det var helt forferdelig å se på! Jeg fikk også til svar her på dib at det mest sannsynlig var tourette og burde oppsøke lege snarest!

Jeg ringte i stedenfor til helsesøster som kunne fortelle at barnetics er vanlig. Uviss hvorfor det oppstår. Men, hun sa jeg ikke skulle snakke om det, bare overse ticsene. Etterhvert så ga denne type tics seg. Hun begynte etter en stund med andre tics, men vi overså også dem. Nå har hun en fin periode igjen. Jeg er ikke bekymret. Ikke vær det du heller! Det kommer til å gå over. Det er jeg sikker på! :)

Anonym poster: 0bf95b25067a1291591a183c9da8a257

Skrevet

Nei,nei,nei! Hva er dette for noen råd?? Stakkars mor får diagnostisert jenta si på DIB??!!?? Hun har nok ikke tourette. ikke bli redd! Ring helsesøster i stedenfor. Ikke lag så stor dramatikk rundt dette. Barnetics er vanlig. Min jente gapte kjempe høy, flere ganger i timen. Det var helt forferdelig å se på! Jeg fikk også til svar her på dib at det mest sannsynlig var tourette og burde oppsøke lege snarest!

Jeg ringte i stedenfor til helsesøster som kunne fortelle at barnetics er vanlig. Uviss hvorfor det oppstår. Men, hun sa jeg ikke skulle snakke om det, bare overse ticsene. Etterhvert så ga denne type tics seg. Hun begynte etter en stund med andre tics, men vi overså også dem. Nå har hun en fin periode igjen. Jeg er ikke bekymret. Ikke vær det du heller! Det kommer til å gå over. Det er jeg sikker på! :)

Anonym poster: 0bf95b25067a1291591a183c9da8a257

He he ;) Neida, jeg tror ikke hun har noen diagnose av det slaget. Og har også tenkt at det går over, men når læreren ba meg ta kontakt med lege så ble jeg litt i tvil..

Skrevet

Da jeg var liten husker jeg at jeg gjorde sånn med overleppa som du beskriver. Jeg gapte også høyt. Akkurat som det klødde i annsiktet, jeg bare måtte gjøre det. Men det gikk over =) Dette var vel mens jeg gikk på barneskolen. Sluttet før jeg begynte på ungdomskolen =)

Anonym poster: c43ec7ed5de73e85a1e3299745dedec9

Skrevet

40 % av alle barn vil få forbigående tics i løpet av barndommen :).

Anonym poster: 495d44320f55ec0e9277e0b8c87580ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...