Gå til innhold

Medisiner uten undersøkelse??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 15 mnd skal få medisiner for refluks. Hun har ikke blitt undersøkt for det, har bare pratet med overlegen om symptomene hennes og da var hun sikker på at det var refluks.. Hun skal begynne på losec. Er ikke det litt rart? Medisinere for noe de ikke har undersøkt grundig?

 

Anonym poster: c9a8b0cac751bc3dc0b62be001e4e8c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi fikk refluksdiagnose 2 mnd gammel og ble satt på medisiner uten undersøkels. Jeg ba om uundersøkels, men fikk det ikke. De mente de kunne pprøve med medisiner i noen mnd for å se om det hadde effekt, noe det hadde.

Skrevet

Men hva om det ikke er det? Kan det ikke være farlig å bruke det så lenge man ikke har behov for det?

 

Anonym poster: c9a8b0cac751bc3dc0b62be001e4e8c0

Skrevet

Enkleste måten å avgjøre om hun har det eller ikke. Virker de, har hun refluks, virker de ikke har hun det ikke. Medisinene har få bivirkninger.

 

Anonym poster: c3a70b879d401ea5e75d2f1a619fb20f

Skrevet

Vi må ha undersøkelse for å få medisiner så vi bruker noe reseptfritt fra apoteket: gaviscon. Skulle brukes frem til vi fikk innkalling til sykehuset.... Fikk ikke lov til å få noe annet selv om legen er klar i talen, men barnelegen på sykehuset anbefalte å vente med sterkere medisiner...

 

Anonym poster: 735c47b875c0bc38e6aed6751d68b349

Skrevet

Vi fikk også pga mange symptomer medisiner uten utredning. Heldigvis for det, da slapp vi vente i månedsvis på utredning. Vi hadde holdt på lenge nok, og det var ikke mye tvil. Etter et par dager på medisiner endret alt seg her hjemme.

 

Anonym poster: 11b3121366a77d08b023ac17919ad5e9

Skrevet

Nei, det er ikke farlig å bruke medisinene selv om hun ikke har refluks. Men, vær obs på at det kan hende hun må prøve ulike typer om hun okke har effekt med den første.

Skrevet

Det kan være svært vanskelig og tidkrevende å gjennomføre en slik undersøkelse med et barn på 15 mnd. Det er ikke akkurat behagelig.

Det er ikke farlig med losec i en periode heller. Mest sannsynlig vil hun vokse det av seg.

 

Anonym poster: a0f1a69f2f4aee6283f477649e89f68d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...