Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #1 Skrevet 22. mai 2013 Jenta mi på 15 mnd skal få medisiner for refluks. Hun har ikke blitt undersøkt for det, har bare pratet med overlegen om symptomene hennes og da var hun sikker på at det var refluks.. Hun skal begynne på losec. Er ikke det litt rart? Medisinere for noe de ikke har undersøkt grundig? Anonym poster: c9a8b0cac751bc3dc0b62be001e4e8c0
Honningmelon Skrevet 22. mai 2013 #2 Skrevet 22. mai 2013 Jenta mi fikk refluksdiagnose 2 mnd gammel og ble satt på medisiner uten undersøkels. Jeg ba om uundersøkels, men fikk det ikke. De mente de kunne pprøve med medisiner i noen mnd for å se om det hadde effekt, noe det hadde.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #3 Skrevet 22. mai 2013 Men hva om det ikke er det? Kan det ikke være farlig å bruke det så lenge man ikke har behov for det? Anonym poster: c9a8b0cac751bc3dc0b62be001e4e8c0
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #4 Skrevet 22. mai 2013 Enkleste måten å avgjøre om hun har det eller ikke. Virker de, har hun refluks, virker de ikke har hun det ikke. Medisinene har få bivirkninger. Anonym poster: c3a70b879d401ea5e75d2f1a619fb20f
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #5 Skrevet 22. mai 2013 Vi må ha undersøkelse for å få medisiner så vi bruker noe reseptfritt fra apoteket: gaviscon. Skulle brukes frem til vi fikk innkalling til sykehuset.... Fikk ikke lov til å få noe annet selv om legen er klar i talen, men barnelegen på sykehuset anbefalte å vente med sterkere medisiner... Anonym poster: 735c47b875c0bc38e6aed6751d68b349
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #6 Skrevet 22. mai 2013 Vi fikk også pga mange symptomer medisiner uten utredning. Heldigvis for det, da slapp vi vente i månedsvis på utredning. Vi hadde holdt på lenge nok, og det var ikke mye tvil. Etter et par dager på medisiner endret alt seg her hjemme. Anonym poster: 11b3121366a77d08b023ac17919ad5e9
Honningmelon Skrevet 22. mai 2013 #7 Skrevet 22. mai 2013 Nei, det er ikke farlig å bruke medisinene selv om hun ikke har refluks. Men, vær obs på at det kan hende hun må prøve ulike typer om hun okke har effekt med den første.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #8 Skrevet 22. mai 2013 Det kan være svært vanskelig og tidkrevende å gjennomføre en slik undersøkelse med et barn på 15 mnd. Det er ikke akkurat behagelig. Det er ikke farlig med losec i en periode heller. Mest sannsynlig vil hun vokse det av seg. Anonym poster: a0f1a69f2f4aee6283f477649e89f68d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå