Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #1 Skrevet 22. mai 2013 Noen som har erfaring ifht dette? Betaler nå 350 kr som trekkes fra lønnen hver mnd i kontigent (inkl livsforsikringspakken). Har forstått det sånn at dette forsettes å trekkes de mnd jeg skal ut i svangerskapspermisjon. Vil det ikke i grunn være mer lønnsomt å melde seg ut før man går ut i perm og heller melde seg inn igjen når jeg er tilbake i jobb. Blir jo totalt ca 2500 kr.... Syns det er ille å skulle betale full kontigent når man ikke er i arbeid og har bruk for det. Anonym poster: 32ede71bb43aee86309b66d05b86a8bf
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #2 Skrevet 22. mai 2013 Noen som har erfaring ifht dette? Betaler nå 350 kr som trekkes fra lønnen hver mnd i kontigent (inkl livsforsikringspakken). Har forstått det sånn at dette forsettes å trekkes de mnd jeg skal ut i svangerskapspermisjon. Vil det ikke i grunn være mer lønnsomt å melde seg ut før man går ut i perm og heller melde seg inn igjen når jeg er tilbake i jobb. Blir jo totalt ca 2500 kr.... Syns det er ille å skulle betale full kontigent når man ikke er i arbeid og har bruk for det. Anonym poster: 32ede71bb43aee86309b66d05b86a8bf Det kan hende det lønner seg, men du mister jo da også rettighetene som følger med, livsforsikkringen, inbo og reiseforsikkring, rabatter ol. Det kan også hende du mister retten til lønnsoppgang i permisjonstiden. Noen fagforbund har det inne i avtalen at medlemmer får det med seg. De andre må vente til de begynner å jobbe igjen.Hvis det skulle oppstå problemer i permisjonstiden i forhold til til arbeidsgiver, med feriepenger, at de ikke vil gi deg jobben tilbake eller noe annet kan du få problemer om du ikke er medlem, men sansynlig vis får du ingen problemer og da kan det lønne seg ikke å være melem. Anonym poster: 8e4ad27ad8da448a864d039f97474762
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå