Gå til innhold

Hvor lang tid tar det? (Barnevern)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble innkalt til møte med barnevernet forrige Torsdag, der fikk jeg beskjed om at de ville også ha et møte med far til barnet, samt et hjemmebesøk.

Far har fortsatt ikke fått innkallelse, og jeg har ikke fått beskjed om når det blir hjemmebesøk.

Lurer på hvor lang tid det tar? Fra møtet til hjemmebesøket osv..

Jeg har jo bare vondt i magen, er kvalm og uvel for hver dag som går.

Det er absolutt ingen grunn til bekymring her, men klarer fortsatt ikke senke skuldrene før denne saken er henlagt, og jeg vil at det skal skje raskest mulig.

Har jo forstått at det har blitt en "trend" å melde folk til barnevern i hytt og pine, så antar at de har veldig mye å gjøre om dagen, men hva kan jeg forvente av tid?

Hjemmebesøk innen et par uker, eller må jeg regne med å vente lenge?

Anonym poster: 62d974f837eff21a811e85f2931c8de1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hele undersøkelsen skal være gjennomført i løpet av tre måneder fra beslutning om undersøkelse ble fattet (en stund før du fikk innkalling tenker jeg), med mindre saken er usedvanlig kompleks - da kan undersøkelsen utvides til seks måneder.

Bortsett fra det kan det variere mye hvilken rekkefølge man gjør ting i og når i prosessen de skjer. Det ryddigste ville jo vært å gi dere en undersøkelsesplan på første møte, så dere hadde en cirka-oversikt, men det lar seg dessverre ikke alltid gjøre.

Anonym poster: 2d2558606d5eb735877d20b90670605e

Skrevet

Hele undersøkelsen skal være gjennomført i løpet av tre måneder fra beslutning om undersøkelse ble fattet (en stund før du fikk innkalling tenker jeg), med mindre saken er usedvanlig kompleks - da kan undersøkelsen utvides til seks måneder.

Bortsett fra det kan det variere mye hvilken rekkefølge man gjør ting i og når i prosessen de skjer. Det ryddigste ville jo vært å gi dere en undersøkelsesplan på første møte, så dere hadde en cirka-oversikt, men det lar seg dessverre ikke alltid gjøre.

Anonym poster: 2d2558606d5eb735877d20b90670605e

Fikk beskjed at det ville bli møte med far på lik linje med mitt møte, deretter et hjemmebesøk, også ville jeg bli innkalt til nytt møte. Om møte nr 2. eller hjemmebesøket skulle være først vet jeg ikke, men antar at det siste møte vil være for å fortelle meg at alt er bra og saken blir henlagt !

Anonym poster: 62d974f837eff21a811e85f2931c8de1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...