Gå til innhold

Hadde du reagert på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren din på 8 blir invitert til å leke hos en venninne i nablaget en dag i helgen.

Du leverer henne om formiddagen og henter henne noen timer senere.

Jentene leker da i hagen, mens mammen til venninnen sitter på en hagebenk sammen med en venninne og drikker hvitvin.

Hadde du reagert på at de drakk vin når hun hadde asvaret for din datter?

Anonym poster: 878d145164f311f8acf11314bfed5227

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt. Hadde blitt ganske forbanna..

Anonym poster: 05d393db791b8f055bb704c86c7307bc

Skrevet

Ja, det ville jeg reagert på.

Skrevet

Å drikke litt vin i hagen har jeg ingen problemer med. Var de god og fulle ville det vært et annen sak

Gjest Antarctica
Skrevet

Enig med SameSara, det er forskjell på å ta et glass hvitvin i sola og på å ta en fest med barna der.

I hennes egen hage gjør hun hva hun vil, og hvis du vil stille betingelser for samværet, må du regne med å måtte leie inn betalt hjelp.

Gjest sussie77
Skrevet (endret)

Å drikke litt vin i hagen har jeg ingen problemer med. Var de god og fulle ville det vært et annen sak

Enig.

Endret av sussie77
Skrevet

Nei, hadde jeg ikke reagert på. Vel å merke dersom det ikke var glass nr 5 og mor var på en snurr, men ett glass vin gjør da ingen verdens ting.

Skrevet

Hadde reagert ja. Man drikker ikke alkohol når man har ansvar for barn, basta bom

Skrevet

Det var snakk om ett glass vin. Til et salatmåltid.

Men man kan jo ikke vite det når man komme rog bare ser at de sitter der med hvert sitt glass foran seg.

hi

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke reagert. Men nå løper min datter på 8 år og hennes venner frem tilbake fra hverandre hele tiden og forventer ikke at folk ikke skal ta seg en øl eller litt vin fordi MIN datter er på besøk akkurat den dagen.

Anonym poster: f0d642041ff217ab3993e98172041453

Skrevet

Nei, ikke med mindre de fremstod beruset.

Anonym poster: bec7ec00dff0ff6a51ab500ed172557c

Skrevet

Hadde jeg ikke reagert på. Synlig beruset hadde jeg reagert kraftig på. Pinsehelgen var det jo nesten obligatorisk med et lite glass vin pga det unike været. For de av oss som ikke er gravide selvsagt.

Skrevet

Hadde ikke tenkt på det engang! Herregud,man skal være bra hysterisk om 1 glass vin utløser reaksjon altså.

Skrevet

OK, det var meg, og det var pinsehelg.

Det var ei jente som hun ikke leker med så veldig ofte, så jeg kjenner ikke moren så kjempegodt.

En god venninne kom på besøk, vi hadde ikke sett hverandre på lenge. Vi lagde oss en god salat og tok oss ett glass vin hver, satt og koste oss i hagen i det nydelige været mens jentene lekte med vannsprederen og trampolinen.

Da moren kom for å hente tenkte jeg plutselig at det kanskje ikke tok seg så bra ut at vi satt der med vinglass. Og at hun kanskje egentlig tok det ille opp. Men hun så blid og vanlig ut, så jeg tror ikke hun reagerte.

Hi

Skrevet

Hadde reagert ja. Man drikker ikke alkohol når man har ansvar for barn, basta bom

Så dersom man tar ett eller to glass vin mens man har ansvaret for barn er man altså uansvarlig? Det vil si at to foreldre så og si ikke kan dele en flaske vin på lørdagskvelden de 20+ årene man har barn hjemme. Javel.

Anonym poster: 1b4dcbb29b0abe593f4d30b346241bf4

Skrevet

Så dersom man tar ett eller to glass vin mens man har ansvaret for barn er man altså uansvarlig? Det vil si at to foreldre så og si ikke kan dele en flaske vin på lørdagskvelden de 20+ årene man har barn hjemme. Javel.

Joda, etter barna har lagt seg :)

Litt forskjell på å dele en flaske vin på Lørdagskvelden, enn å sitte å drikke vin midt på lyse dagen mens man passer andres barn også.

Beklager, men etter å ha vokst opp i et hjem med foreldre som konstant drakk, er jeg ganske nøye på dette med drikking foran barn.

Gjest Antarctica
Skrevet

På DiB kan man ikke drikke så lenge det fins barn i huset, for PLUTSELIG kan en av dem få hjertefeil og da må du kjøre til legevakten, vøtt.

Man kan heller ikke tillate at besteforeldre som passer barn tar et glass vin når ungene er sovna... Sånn er DiB-regelverket.

PS, i tillegg er det upedagogisk å ha sex med mannen din når barna er hjemme også, i fall de hører dere eller åpner dør. Og siden det er dårlig gjort å ha ungene borte på overnatting, eller å ha barnevakt, får du neppe hatt noe sex uten barna heller. Du kan faktisk ikke gjøre noe uten barn, ikke engang handle en liter melk.

Skrevet

Litt forskjell på å dele en flaske vin på Lørdagskvelden, enn å sitte å drikke vin midt på lyse dagen mens man passer andres barn også.

Beklager, men etter å ha vokst opp i et hjem med foreldre som konstant drakk, er jeg ganske nøye på dette med drikking foran barn.

Men en ting er jo hva du synes er greit for egen del, men jeg vil jo si det at det blir feil å dømme andre for å ta seg et glass vin i sola sammen med ei venninne, barn tilstede eller ei. De fleste av oss har jo (heldigvis) ikke de samme opplevelsene som deg.

Skrevet

På DiB kan man ikke drikke så lenge det fins barn i huset, for PLUTSELIG kan en av dem få hjertefeil og da må du kjøre til legevakten, vøtt.

Man kan heller ikke tillate at besteforeldre som passer barn tar et glass vin når ungene er sovna... Sånn er DiB-regelverket.

PS, i tillegg er det upedagogisk å ha sex med mannen din når barna er hjemme også, i fall de hører dere eller åpner dør. Og siden det er dårlig gjort å ha ungene borte på overnatting, eller å ha barnevakt, får du neppe hatt noe sex uten barna heller. Du kan faktisk ikke gjøre noe uten barn, ikke engang handle en liter melk.

Dagens svar! Punktum :D

Skrevet

Et glass vin til et salatmåltid sammen med ei venninne, mens de passet på 8-åringer? Ser virkelig ikke problemet :)

Skrevet (endret)

Men en ting er jo hva du synes er greit for egen del, men jeg vil jo si det at det blir feil å dømme andre for å ta seg et glass vin i sola sammen med ei venninne, barn tilstede eller ei. De fleste av oss har jo (heldigvis) ikke de samme opplevelsene som deg.

Hadde noen drukket mens de hadde passet mine barn, hadde jeg reagert. Bryr meg egentlig ikke så mye hva de gjør ellers

Endret av Skeptisimo
Skrevet

Jeg hadde reagert.

Anonym poster: 723da8abde1bed42b22d6830c1324b6d

Skrevet

hehe

Skrevet

Trenger vel ikke skje noe superdramatisk som hjerteproblemer for at det er dumt å ikke kunne være til hjelp ift bilkjøring. Alkohol sløver sansene, selv ett glass selv om mange vil nekte for å kjenne dette selv.

Jeg ville blitt skeptisk til å skulle levere datteren min i deres ansvar igjen ihvertfall, og om jeg hadde fortalt dette til min mann hadde han nektet å ha henne der uansett.

Jobber i bv og har sett hvor stor skade "bare litt" alkohol kan gjøre. De fleste som drikker "bare ett glass" rundt barna drikker som oftest mer dessverre.

Anonym poster: 82ec02f2e936c5c4ebefe1c12141ef73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...