Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #1 Skrevet 22. mai 2013 Og så skal jeg være litt vanskelig da, men håper noen vil hjelpe meg likevel 1. Jeg er syk, så jeg orker ikke å bruke noe særlig tid på maten. 2. Typisk nok har jeg nesten ingenting i hus, så kan ikke lage noe nå mens jeg er alene og kanskje hadde orket å skjære opp litt ting. Nå må jeg handle før jeg henter i barnehagen og når jeg kommer hjem er huset fullt i barn som trenger pass, leksehjelp osv og mannen kommer ikke hjem før i kveld 3. Vi er en stor familie, så må beregne mat som om det var til 7-8 personer. 4. Jeg er ikke så veldig glad i Toro-produkter, synes det smaker salt papp. 5. Hadde kjøttdeig i tomatsaus og spaghetti for bare noen dager siden, så vil unngå det. 6. Pizza, lasagne og alt som innebærer deig, raspe ost osv orker jeg ikke tanken på å lage. Noen som har noen forslag? Anonym poster: 3425ad6c5eff1b177a0717875cafae9b
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #2 Skrevet 22. mai 2013 Stek kjøttdeigen med løk, tomat (boks) og div krydder. Lag potetmos. Legg kjøttdeigen i ildfast form, bre potetmosen over. Stek i ovnen i 20 minutter (evt med litt ost på toppen). Server. Anonym poster: e512b58414b5928dec416818f7e32494
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 22. mai 2013 #3 Skrevet 22. mai 2013 Suppe? Kjøp to poser med lapskausblanding og kjøttbuljong. Kok så opp vann og buljong, ha i grønnsaksblandingen og la det koke opp på nytt. Lag små baller av kjøttdeigen sammen med krydder som du legger i den kokende suppa. Krydre med ønsket krydder (pepper, provance etc.) Server med brød og smør Kjøttkaker? Ha kjøttdeig, litt vann, potetmel, salt, pepper, muskatt og ingefær i en foodprossessor og kjør sammen ca 20 sekunder til deigen samler seg. Stek så kjøttkakene litt på hver side og legg de til side til du har stekt opp alle kakene. Lag brun saus av å brune smør og mel, spe med vann, krydre med salt og pepper, kok opp og legg så kakene i, la de småkoke i sausen til de er gjennomkokt, server med kokte poteter og ertepurre laget av kokte grønne fryste erter kjørt sammen med stavmikser og en klatt smør og litt krydder. Hamburger? (Skal jeg ha i dag) Lag passende burgere av kjøttdeigen som du steker på pannen, serveres i hamburgerbrød sammen med god dressing, grønn salat, løk, tomat, sylteagurk, osteskive og ketchup (eller det barna selv ønsker inni) Karbonader? Lag passende karbonader av deigen med litt salt og pepper som du steker på panna, server med kokt potet, grønnsaker og smeltet margarin eller brun saus. Gryterett? Enten at du lager selv eller at du kjøper en ferdig base som du serverer sammen med salat og hvitløksbaguetter
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. mai 2013 #4 Skrevet 22. mai 2013 du kan også fryse kjøttdeigen, og kjøpe deg noe ferdigmat på butikken
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #5 Skrevet 22. mai 2013 du kan også fryse kjøttdeigen, og kjøpe deg noe ferdigmat på butikken Vet du hva? Det tror jeg faktisk var dagens mest fornuftige forslag! Har ikke tenkt på den muligheten en gang HI Anonym poster: 3425ad6c5eff1b177a0717875cafae9b
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #6 Skrevet 22. mai 2013 Suppe? Kjøp to poser med lapskausblanding og kjøttbuljong. Kok så opp vann og buljong, ha i grønnsaksblandingen og la det koke opp på nytt. Lag små baller av kjøttdeigen sammen med krydder som du legger i den kokende suppa. Krydre med ønsket krydder (pepper, provance etc.) Server med brød og smør Kjøttkaker? Ha kjøttdeig, litt vann, potetmel, salt, pepper, muskatt og ingefær i en foodprossessor og kjør sammen ca 20 sekunder til deigen samler seg. Stek så kjøttkakene litt på hver side og legg de til side til du har stekt opp alle kakene. Lag brun saus av å brune smør og mel, spe med vann, krydre med salt og pepper, kok opp og legg så kakene i, la de småkoke i sausen til de er gjennomkokt, server med kokte poteter og ertepurre laget av kokte grønne fryste erter kjørt sammen med stavmikser og en klatt smør og litt krydder. Hamburger? (Skal jeg ha i dag) Lag passende burgere av kjøttdeigen som du steker på pannen, serveres i hamburgerbrød sammen med god dressing, grønn salat, løk, tomat, sylteagurk, osteskive og ketchup (eller det barna selv ønsker inni) Karbonader? Lag passende karbonader av deigen med litt salt og pepper som du steker på panna, server med kokt potet, grønnsaker og smeltet margarin eller brun saus. Gryterett? Enten at du lager selv eller at du kjøper en ferdig base som du serverer sammen med salat og hvitløksbaguetter Takk for mange gode forslag, men det blir altfor mye jobb for meg i dag med alle disse. Finne fram kjøkkenmaskinen, skjære opp løk, forme kjøttboller/kjøttkaker, skjære salat....beklager, men jeg orker ikke tanken! Jeg har lett feber, bomull i hode, verker i hele kroppen og føler meg elendig, så har ingen intensjon om å bruke noe som helst tid på matlaging. Men ellers var det mange gode tips her som jeg gjerne kan prøve en annen gang Tror jeg følger rådet om å fryse kjøttdeigene i dag jeg. HI Anonym poster: 3425ad6c5eff1b177a0717875cafae9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå