Gå til innhold

23. Mai - Krangles Takknemlighetsdag

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kjære medkranglere!

Jeg vil med dette innføre en egen dag for takknemlighet! FN har allerede en egen internasjonal dag for glede (20 mars), jeg synes det også behøves en dag for takknemlighet. Denne dagen oppfordres DU til å markere takknemligheten for DITT liv!

Det er ingen retningslinjer for selve markeringen, man gjør akkurat som man vil. Minn andre på at livet er herlig, ta på kjole (kjøp ny kjole), smil til en fremmed, ta med kake på jobben, gi noen en klem, vis dine nære og kjære at du setter pris på dem, lag en liste over hvorfor ditt liv er godt å leve, gå på kafé midt i uka, unn deg et glass vin eller slå ut håret ;) Intet for stort, intet for lite!

23 mai er det 1 år siden jeg ble hodefoting. Året har gått forunderlig fort, og livet som hodefoting er bra – jeg er takknemlig og jeg vil feire!

Oppfordringen er herved gitt, gjør noe annerledes i morgen, og rapporter det gjerne her :D

Gledelig takknemlighetsdag!

Endret av bIomstre
Videoannonse
Annonse
Gjest amandine
Skrevet

En fin-fin dag, kjære hodefoting! Vin skal bli når jeg kommer hjem fra jobb rett før midnatt en gang:-) Hipp hurra for livet og gleden man får av å leve det!

Skrevet

Vin midt i uka er undervurdert.

Det er viktig å gjøre ting på pur faen, av den ekle grunn at man har lyst.

Huske at ingen har like høye forventninger til enn selv som det man selv har.

Jeg har lesedag i dag, og på vei hjem fra oppgavehenting i byen stoppa jeg på matbutikken. Skulle kjøpe meg et skolebrød så jeg kunne nyte det mens jeg leser. Endte opp med å kjøpe en pose med åtte boller mens jeg tenkte "da sparer jeg 6-7 til en senere anledning". Jeg har nå spist fem av dem, og leser med et stort smil, en stor mage, og lave skuldre.

God Takknemlighetsdag!

Skrevet

Jeg har trippet gjennom byen i omslagskjole, bare legger og åpne tåsandaler trass i regn og vind. Sveisen lignet i beste fall den kvinnelige hovedrollen i Danser med Ulver. Men alt var så vakkert likevel, for på en viktig finger glitret en ring og ved min side gikk verdens beste mann. Og det er jeg uendelig takknemlig for!

Vin er byttet ut med sjampis, men nytes for fullt. Og kjærleiken blomstrer som syrinene rundt oss.

Takknemlig for alle som gleder seg med oss og alle gratulasjoner som strømmer inn. I det hele tatt takknemlig for livet, som jeg prøver å se som en gave hver dag.

Og så er jeg takknemlig for alle de vakre damene på krangle :-) God Takknemlighetsdag!

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Jeg måtte faktisk google hodefoting, ha ha :lol:

Jeg er takknemlig hver morgen jeg våkner med verdens skjønneste lille familie, selv om det er verdens eldste klisje :wub: Skal sies at jeg trenger koppen med kaffe for å virkelig kjenne på hvor fornøyd jeg er med livet, men det er en herlig følelse å starte dagen med.

Takk for denne påminnelsen, nå jeg gikk fra torsdagshat til hverdagselsk, fantastisk!

God takknemlighetsdag herlige kranglere! Skal ta en skål for dere når kveldsroen har senket seg etter en lang arbeidsdag og barn sover søtt under dyna :)

Skrevet

Takknemlig for at mannen min har fått rektorjobben han ønsket seg, så nå er jeg fru Lektor Doppler. Og tjener ikke mest i familien mer.

Takknemlig for at min sønn har blitt frisk igjen etter medisinbytte og nå er en velfungerende tenåring. Så velfungerende som den arten blir da.

Takknemlig for at det bare en en måned igjen til sommerferie.

Og så er jeg takknemlig for at det har sluttet å regne, og vi ikke lenger har elv utenfor huset.

Gjest sug lut
Skrevet

Takknemlig for at jeg har en sykt spennende jobb.

For at denne jobben betaler meg for å være med på ting jeg glatt hadde betalt for å få lov til å gjøre.

For at jeg kan vaske meg etter jeg ble antastet og klemt av noe ekkelt.

Og for at jeg snart skal drikke vin til kuene kommer hjem.

Skrevet

Huff, her ble det litt vel mange sitroner i dag, og litt for lite sukker... Hadde i allefall vin og sjokolade og satser på nye fargestifter i morgen!

Gjest pupp and go
Skrevet

I går var jeg ekstra takknemlig for vakker solnedgang og snille mennesker som er behjelpelig med punktert sykkel. I dag er jeg takknemlig for at hyperaktiv baby endelig sover etter tre timers lykkelig aktivitet på stua, så jeg kan gjøre meg klar til å gå på jobb.

Jeg er om mulig enda mer takknemlig for at det er lørdag i morgen.

Resten av gjengen kan være ekstra takknemlig for ekstremt snill mor som sørger for nystekte rundstykker til klokka seks når hun likevel er oppe.

Skrevet

Sol :)

Barna friske igjen

Ingen overtid på mannen

Kjole

Kake

Fredagspizza

Viktig samtale unnagjort

Støtte fra mine nære i stor avgjørelse

Snart H E L G

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...