Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #1 Skrevet 22. mai 2013 Jeg har hatt kyssesyken i flere måneder nå og har vært totalt utslitt!! Vet at man kan utvikle ME av en slik virussykdom, men jeg tror jeg har klart å unngå det. Men, sjefen min fortalte meg at kona hans hadde kyssesyken for noen år siden. Hun utviklet visst ME av det, men tok seg bare sammen og gikk på jobben likevel. Og ble etter hvert frisk. Og da lurer jeg på, er det i det hele tatt mulig med ME? Det hadde jeg aldri hatt sjans til med den formen jeg har hatt de siste månedene, og da "kun" med kyssesyken. Hver eneste dag har vært en kamp for å holde hodet over vannet. Har måttet psyke meg opp lenge for å finne meg mat, gå på do, og ikke minst hente barn på skole og i barnehage. Så jeg lurer på; det kan vel ikke ha vært ME kona til sjefen min hadde??? Det er vel ikke bare å ta seg sammen, så blir man frisk?? Anonym poster: 0e575149c354821509d0cfdf04734f68
Underveis --> Skrevet 22. mai 2013 #2 Skrevet 22. mai 2013 Kyssesyken er kjent for å være tøff mot kroppen, og ja, det kan ta MÅNEDER før man er på beina igjen. Har ingen erfaring med ME, men jeg tror nok det er flere varianter her også. Det er de som har blitt mye bedre, og kommet tilbake i jobb, ved å endre måten å tenke på/fått psykologisk støtte og hjelp. Men så er det også mange som virkelig ikke klarer dette.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #3 Skrevet 22. mai 2013 Nei, man har absolutt ikke ME om man kan "ta seg sammen og gå på jobb likevel." Men det er garantert mange som har en ME-diagnose uten at denne er korrekt. Det er jo typisk for litt diffuse og lite utforskede diagnoser at man får en del freeloaders eller folk som nesten åpenbart feiler noe annet inn i pasientgruppen for en tid. Anonym poster: bac0f2725958ec646b2ac77d2f27c4f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå