Gå til innhold

Eksamensjuks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fått utdelt en hjemmeeksamen som skal leveres anonymt på fredags ettermiddag. Eksamensoppgaven er nesten identisk med problemstillinga jeg hadde på en "mini-bachelor" som jeg skrev (ikke anonymt) før jul. Sensorene på denne oppgaven vil ikke ha mulighet til å se at jeg er den samme studenten som skrev oppgaven før jul,men kan det likevel bli sett på som juks/plagiat dersom jeg bruker den som utgangspunkt?

Anonym poster: bb9d164e87049b3ca1c03e1b0c08ad5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plagiat vil det ikke blir fordi det er din egen tekst. Jeg ville tatt utgangspunkt i oppgaven, forbedret det som måtte forbedres og vært glad til.

Anonym poster: a8f6643b3bd3b0ea2a17125c752e0439

Skrevet

Vi skal ha hjemmeeksamen neste uke og vi har fått beskjed om at ALLE oppgavene vi skriver, både eksamen og arbeidskrav / innleveringer blir lagt inn i et system og at ALL oppgavene scannes der. Vi kan IKKE skrive av eller kopiere tidligere oppgaver og det vil bli betegnet som juks, selv om det er eget arbeid.

Vi kan bruke samme pensum, men selve oppgaven må skrives på nytt.

Er du usikker så kontakter du eksamenskontoret. Dette burde dere blitt informert om på forhånd.

Anonym poster: dac2f8a1881c50d0a4544fc525fe338b

Skrevet

Signerer #3 - alle oppgavene blir scannet i et system, og hvis det er stor match i ordlyden vil det betegnes som juks og dermed stryk.

Du kan evt skrive om oppgaven din, slik at innholdet blir noe det samme, men at du lager nye setninger, bytter til andre ord som sier noenlunde det samme som du hadde med da. Du kan bruke samme litteraturliste/henvisninger etc.

Du ser kanskje ting nå som du ikke så da - benytt anledningen til å utdype oppgaven, det er alltid bra.

Anonym poster: 0c157e47c27199a95b4c95c2b55f77a1

Skrevet