Gå til innhold

Normal oppførsel? Ang penger


Anbefalte innlegg

Skrevet

Huset står på begge, altså 50/50.

Jeg jobber redusert pga han ønsker det..

 

Anonym poster: ba2f059a322df4828565dd87c533cc64

 

Hva ønsker du da? Husk at han er ikke sjefen din

 

Lurer jeg også på. Er det sånn at han presser deg til å jobbe deltid mot din vilje, men sdu heller ville jobbet 100 %? (det er jo sånn du fremstiller det?) I så fall er det en enda bedre grunn til å komme seg unna denne mannen...

 

Anonym poster: 261a28011d0bff9e998a725b964eeb7d

 

kva med pensjons poenga dine.

 

Dersom det skulle bli slutt kven er taperen ? 50/50 hjelper lite. Det er mangen nyskilte/samboere som ikkje klarer og ta opp lån til ny boeinheit pr i dag. Korleis er det om 10 år ??

 

Anonym poster: a1b86317dc487ccc6a7e278a76b25ea5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff sier jeg bare..

 

Anonym poster: ba2f059a322df4828565dd87c533cc64

Skrevet

Høres IKKE bra ut dette.. Jeg hadde nok bare flytta først som sist!

 

Og forresten, du får nok ikke bruke bsu-pengene til å betale på plantasjen. Du kan alltids avslutte kontoen og ta ut pengene, men da må du forvente deg en saftig skattesmell!

 

Anonym poster: d2ce433d10befdde144edb60a22e8e54

Skrevet

Huset står på begge, altså 50/50.

Men han betaler på lånet og jeg for alt annet vi trenger daglig. Jeg jobber redusert pga han ønsker det..

 

Anonym poster: ba2f059a322df4828565dd87c533cc64

Du jobber redusert fordi HAN ønsker det? Hva ønsker du da?

Skrevet

Her hos oss så tjener vi ganske likt nå, men det har jo til tider vært skjeivt, men vi har likevel alltid hatt felles økonomi. Har det vært tomt hos den ene har vi brukt av den andres penger. Vi har alltid hatt et godt forhold til penger, har aldri sløst, og stort sett vært enige om hva vi skulle kjøpt og ikke, og betalt faste utgifter før noe annet.

Jeg hadde aldri kunne hatt det på et annet vis. Man er sammen om et hushold, og om man ønsker å være to og ikke minst om man har barn så syns jeg det er den eneste løsningen som vil fungere på sikt.

Blir for meg helt feil at den ene kan kose seg med div utskeielser både av materielle ting og annet mens den andre som tjener mindre nesten ikke har råd til nye klær en gang..

Hadde nok villet tatt en prat med denne mannen om hva han egentlig vil.. Han virker overfladisk..

Skrevet

Vi deler på alt. hus, biler, og inntekter.

Jeg har liten inntekt da ryggen min er ødelagt og det tar tid og bygge den opp.

mannen min har ingen problem med at vi betaler det vi kan begge.

Mannen har inntekt på 340.000 kr i året.

 

mener at bsu kontoen er din og den er det kunn du som kan bruke på det du ønsker.

 

han tjener mye han kan betale hekken

 

Anonym poster: 54d544a6d7ce9feaf07d7ef5fc92ee2f

Skrevet

Altså BSU skal kun brukes til å kjøpe hus eller avbetale huslånet..

 

Skrevet

HI her... Nå har han bedt meg om å flytte. Jeg sa jeg kunne bidra med penger, men ikke fra bsuen. Fikk til svar at det ikke var godt nok, det måtte være bsuen for da viste jeg at jeg bidrog...

 

Anonym poster: ba2f059a322df4828565dd87c533cc64

Skrevet

HI her... Nå har han bedt meg om å flytte. Jeg sa jeg kunne bidra med penger, men ikke fra bsuen. Fikk til svar at det ikke var godt nok, det måtte være bsuen for da viste jeg at jeg bidrog...

 

Anonym poster: ba2f059a322df4828565dd87c533cc64

Sikkert like greit.

Han måtte betale så og si alt av deres utgifter, men du ville beholde egen sparekonto?

Hvorfor skulle han dele alt sitt med deg og ikke du med han?

 

Nå får du klare deg på dine egne penger.

 

 

Anonym poster: 63a6bbc0eda76121f83e513759937dfe

Skrevet

HI her... Nå har han bedt meg om å flytte. Jeg sa jeg kunne bidra med penger, men ikke fra bsuen. Fikk til svar at det ikke var godt nok, det måtte være bsuen for da viste jeg at jeg bidrog...

 

Anonym poster: ba2f059a322df4828565dd87c533cc64

 

Ikke normalt... Han kan jo ikke vente at du etter hans vilje skal jobbe redusert, men samtidig kunne matche hans millionlønn?

 

Anonym poster: df02b2171deba149d0253c4ec0496fc3

Skrevet

HI her... Nå har han bedt meg om å flytte. Jeg sa jeg kunne bidra med penger, men ikke fra bsuen. Fikk til svar at det ikke var godt nok, det måtte være bsuen for da viste jeg at jeg bidrog...

 

Anonym poster: ba2f059a322df4828565dd87c533cc64

 

Da tror jeg at det er like greit at du kommer deg bort fra ham.... At du skal bidra med penger fra en konto som medfører at du får skattetrøbbel er hårreisende. At penger fra andre steder ikke er "bra nok" er hårreisende x 2. At han hiver deg ut fordi du ikke gjør AKKURAT som han sier er tegn på at han er en kontrollerende idiot som du har det bedre uten!

 

Nå kan du bruke BSU'en på noe som tjener DEG!

Skrevet

Bsu kan ikke brukes til å betale direkte for hekk på allerede eid bolig. . Det må i såfall nedbetales på boliglånet deres og deretter må lånet refinansieres. Det er riktig som noen andre skriver over at hvis pengene blir brukt på annen måte må skattefordelen du har fått opp gjennom årene tilbakebetales.

 

I tillegg hvis det er slik at mannen din krever at du skal jobbe deltid, må du kreve tilbake at han sørger for privat pensjonssparing til deg (i ditt navn selvfølgelig), + livsforsikring hvis han skulle falle fra.

 

Anonym poster: 8143f9321e5c59eb74a802d702d6a87d

Skrevet

HI her... Nå har han bedt meg om å flytte. Jeg sa jeg kunne bidra med penger, men ikke fra bsuen. Fikk til svar at det ikke var godt nok, det måtte være bsuen for da viste jeg at jeg bidrog...

 

Anonym poster: ba2f059a322df4828565dd87c533cc64

 

For en dust! Du har jo allerede bevist at du er en god husmor ved å jobbe lite for at han skal kunne jobbe mer og tjener godt. Har dere forresten unger i lag?

Her i huset jobber vi begge 100%, og jeg tjener langt mer enn mannen min pga høyere utdannelse, men vi har felles økonomi for det. Bor man i lag, og er gift, så er det helt naturlig å ha delt økonomi. Det er jo helt utrolig at mannen din først krever at du skal jobbe mindre, og så unner seg alt det gode for seg selv? Jeg hadde aldri godtatt det så lett. Da ville jeg ha krevd for betaling for alt arbeid jeg gjør hjemme!!

Det virker på meg at han ønsker deg ikke no vel :( for en egoist!! Heretter skal du bare drit i å gjøre husarbeid og lage mat osv. og heller bruker tida til å jobbe mer evt a deg en utdannelse. Om du velger å flytte fra han, vent med å utvide stillingsprosent. Sug mest mulig ut penger av han, så får han smake på sin egen medisin. Om dere har unger i lag, krev full omsorg for alle ungene så får han svi med høy barnebidrag! Lykke til!

 

Anonym poster: ceeff51e9cf733a535e314ab8ffb7b18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...