Gå til innhold

Hæ? Bleiene lekker plutselig hele tiden???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 7 mnd som veier ca 9 kg. Fra han var 7 kg har vi brukt str 4 på bleiene. Rema om dagen, Pampers Baby Dry om natten. Og det har funket supert, og har til nå aldri hatt en lekkasje. Plutselig har begge bleiene begynt å lekke, både dag og natt, og jeg forstår ingenting, hva er det jeg plutselig gjør galt? De skal jo kunne brukes til 16 kg?

Jeg skifter ofte nok, jeg legger tisseluren ned, jeg fester de så stramt som jeg alltid har gjort.

Lillemann har jo blitt mer aktiv i det siste, men skal ikke bleien holde tett allikevel?

Noen som har tips/råd?

:)

Anonym poster: 99008b33e562eb3b1f32c2081e0b9023

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var rart! Kan det være at tissen blir hard når han tisser og at den går ut til siden?

Hva med å prøve up&go, for å se om det kanskje er at passformen på bleiene ikke passer gutten din?

Anonym poster: 95c3fe95bdb6b78f0763d8e72d82519f

Skrevet

Datteren min veier 10 kg, å vi hadde samme problemet. Måtte bytte til str 5 :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg har ofte måttet bruke store størrelser på min sønn, hvis han feks veier 10 kg, og jeg kan velge mellom to bleiestørrelser som går fra (bare eksempel, jeg husker ikke) 6-13 kg og 9-18 kg, har jeg som regel hatt mest suksess med den største :)

Skrevet

Du må opp en størrelse :)

Skrevet

Hmmm, ja den peker litt til den ene siden, men det er ikke alltid på den siden det er lekkasje.... Så jeg blir liksom ikke helt klok. :D

Men ja, jeg tenkte kanskje jeg måtte bytte til en større bleie, men de går jo fra 11 kg... Jaja, skader jo ikke å prøve. Trusebleier har vi prøvd, men med samme problem...

HI

Skrevet

Ok, tusen takk for svar dere, skal ut å kjøpe større bleier! :D

Skrevet

Har en gutt på 7 mnd som veier ca 9 kg. Fra han var 7 kg har vi brukt str 4 på bleiene. Rema om dagen, Pampers Baby Dry om natten. Og det har funket supert, og har til nå aldri hatt en lekkasje. Plutselig har begge bleiene begynt å lekke, både dag og natt, og jeg forstår ingenting, hva er det jeg plutselig gjør galt? De skal jo kunne brukes til 16 kg?

Jeg skifter ofte nok, jeg legger tisseluren ned, jeg fester de så stramt som jeg alltid har gjort.

Lillemann har jo blitt mer aktiv i det siste, men skal ikke bleien holde tett allikevel?

Noen som har tips/råd?

:)

Endre bleietype eller størrelse :-)

Gjest sussie77
Skrevet

Gå opp en størelse. Da gutten min var på omtrent samme alder og samme vekt brukte vi str. 5. Og ingen lekkasjer. Og hjelper ikke det, så bytt bleiemerke.

Skrevet

Vi har måttet skifte bleiemerke flere ganger, fra en dag til den neste ble det mye lekkasje. Jeg ville heller prøvd et annet merke enn å gå opp til en størrelse som er fra 11 kg, de blir kanskje veldig stor.

Skrevet

bytte til active fit? Den er mer elastisk og holder mye bedre tett enn den andre.

Anonym poster: c06371ca73ea3e650ed85d15181316eb

Skrevet

Gutten min, på 11 mndr, bruker Libero nr 6 på dagen og nr 7 på natten. Tipper han veier ca 11 kg ... prøv å bytt bleiestr du :)

Skrevet

bytte til active fit? Den er mer elastisk og holder mye bedre tett enn den andre.

Anonym poster: c06371ca73ea3e650ed85d15181316eb

Er det vanlige bleier, eller trusebleier?

Skrevet

Det samme gjorde gutten vår, men så begynte vi å være obs på å pakke tisseluren hans slik at den peker nedover, og den funker som bare det ;) Vi bruker Rema1000 bleier om dagen, og pampers babydry om natta :)

Anonym poster: ce3ce6e09e5b754013bca61e3a1d77ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...