Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #1 Skrevet 22. mai 2013 For noen dager siden gikk jeg forbi en blokk i borettslaget her jeg bor. Det var veldig varmt, så alle vinduene sto åpne. I en av leilighetene var det et barn som gråt veldig. I og for seg ikke noe uvanlig (mine barn har grått på den måten mange ganger når de har slått seg), men jeg syntes også at jeg hørte slag, liksom en slags klask. Jeg vet ikke om det var et barn som ble slått, og jeg vet ikke fra hvilken leilighet lyden kom. Jeg følte veldig sterkt at jeg ville gjøre noe, men ante ikke hva. Vurderte å rope opp til vinduene og spørre hva som foregikk, men så ble det stille. Jeg ble stående igjen med en veldig ekkel følelse. Hva burde jeg ha gjort? Anonym poster: 1cd66e0ce5c924da960bd95839eacf7f
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #2 Skrevet 22. mai 2013 Hmm, vanskelig. Kanskje ringt barnevernet? Anonym poster: d67e3c83a42cfeab62ed436411be6bc9
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #3 Skrevet 22. mai 2013 Hmm, vanskelig. Kanskje ringt barnevernet? Anonym poster: d67e3c83a42cfeab62ed436411be6bc9 Hmm, vanskelig. Kanskje ringt barnevernet? Anonym poster: d67e3c83a42cfeab62ed436411be6bc9 Barnevernet? Om jeg skulle ha ringt noen, måtte det vel vært politiet? Jeg visste jo ikke hvilken leilighet lydene kom fra, og jeg aner fremdeles ikke om det faktisk skjedde noe som det burde reageres på. HI Anonym poster: 1cd66e0ce5c924da960bd95839eacf7f
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. mai 2013 #4 Skrevet 22. mai 2013 Kanskje ungen var hysterisk og slang seg i gulvet? Eller kanskje han slo en bror eller søster? Eller seg selv? Det er så mange muligheter at jeg nok ikke hadde gjort noe uten å være sikker
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #5 Skrevet 22. mai 2013 Kanskje ungen var hysterisk og slang seg i gulvet? Eller kanskje han slo en bror eller søster? Eller seg selv? Det er så mange muligheter at jeg nok ikke hadde gjort noe uten å være sikker Ja, jeg vet at mulighetene er mange. Som jeg skrev har mine barn også grått slik mange ganger. Men nei, det var ikke lyden av et barn som kastet seg i gulvet, det var lyden av smellende klask. Tror heller ikke et lite barn klarer å slå seg selv på en måte som lager slik lyd. Jeg aner jo ikke hva som skjedde. Men HVIS jeg var vitne til at et barn ble slått så det gråt på den måten der, da blir jeg helt syk! Jeg tenker at man heller bør ringe en gang for mye enn en gang for lite. Men hvor? Anonym poster: 1cd66e0ce5c924da960bd95839eacf7f
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2013 #6 Skrevet 22. mai 2013 Jeg tror faktisk ikke det var så mye du kunne gjort med så lite informasjon som du hadde. Anonym poster: 67864f5b928e18c845323623eaf2fe8a
MrsMilla Skrevet 22. mai 2013 #7 Skrevet 22. mai 2013 For noen dager siden gikk jeg forbi en blokk i borettslaget her jeg bor. Det var veldig varmt, så alle vinduene sto åpne. I en av leilighetene var det et barn som gråt veldig. I og for seg ikke noe uvanlig (mine barn har grått på den måten mange ganger når de har slått seg), men jeg syntes også at jeg hørte slag, liksom en slags klask. Jeg vet ikke om det var et barn som ble slått, og jeg vet ikke fra hvilken leilighet lyden kom. Jeg følte veldig sterkt at jeg ville gjøre noe, men ante ikke hva. Vurderte å rope opp til vinduene og spørre hva som foregikk, men så ble det stille. Jeg ble stående igjen med en veldig ekkel følelse. Hva burde jeg ha gjort? Anonym poster: 1cd66e0ce5c924da960bd95839eacf7f Siden du vet veldig lite om noe som helst har skjedd, så er vel barnevern eller anklagelser på noe som helst litt skummelt. Men man kan jo ringe på døra for å se hvordan det står til der inne? Se litt hvordan ungene har det, hvordan de voksne reagerer og hele situasjonen som utspiller seg? Kan jo være helt uskyldig men også det motsatte. Følg med litt framover, og om du fortsatt har en ekkel følelse, kanskje melde ifra til helsesøster der dere bor? Eventuelt skole?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå