Gå til innhold

2 uker gammel baby . .


Anbefalte innlegg

Skrevet

Om en 2 uker gammel baby, kommer til kontroll på helsestasjonen, i kun bleie med to tepper rundt seg. Hva tenker dere da? Grunn til bekymring?

Grunnen til at jeg lurer, er at venninnen min vil ringe barnevernet. Jeg mener at hun ikke skal det, da dette har hendt kun den ENE gangen..

 

Anonym poster: e1bbf27f36cf832ab319bd4ed3a30de2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men.... Hva var grunnen til at babyen hadde så lite klær da? Om det hadde vært 30 varmegrader ute så hadde jeg på en måte skjønt hvorfor babyen var uten klær med kun et pledd rundt seg..

 

Anonym poster: 5a8e87a9cb10e981f151191d16b1014c

Skrevet

Men.... Hva var grunnen til at babyen hadde så lite klær da? Om det hadde vært 30 varmegrader ute så hadde jeg på en måte skjønt hvorfor babyen var uten klær med kun et pledd rundt seg..

 

Anonym poster: 5a8e87a9cb10e981f151191d16b1014c

 

La meg rette meg selv;

Hva var grunnen til at barnet hadde klær på seg?

 

Anonym poster: 5a8e87a9cb10e981f151191d16b1014c

Skrevet

Men.... Hva var grunnen til at babyen hadde så lite klær da? Om det hadde vært 30 varmegrader ute så hadde jeg på en måte skjønt hvorfor babyen var uten klær med kun et pledd rundt seg..

 

Anonym poster: 5a8e87a9cb10e981f151191d16b1014c

 

La meg rette meg selv;

Hva var grunnen til at barnet IKKE hadde klær på seg?

 

Anonym poster: 5a8e87a9cb10e981f151191d16b1014c

 

Herregud, er det mulig å skrive så mye feil :P

Går og legger meg ;)

 

Anonym poster: 5a8e87a9cb10e981f151191d16b1014c

Skrevet

Det var ikke 30 grader ute, for å si det sånn. Dessuten skal ikke en baby være ute kun i bleia. Jeg hadde aldri dratt fra huset med babyen min, kun i bleien og 2 tepper.

Er rimelig skjokkert over hele greia. Dette blir også snakket om på bygda....

 

Anonym poster: e1bbf27f36cf832ab319bd4ed3a30de2

Skrevet

#5 = HI

 

Anonym poster: e1bbf27f36cf832ab319bd4ed3a30de2

Skrevet

Ehhhh...gjelder det deg eller venninna di? I hi skriver du at det gjaldt din baby men nå skriver du at du aldri ville gjort noe sånt.. Så hva mener du?

 

Anonym poster: 5a8e87a9cb10e981f151191d16b1014c

Skrevet

Dette gjelder en jeg vet hvem er. Min venninne kjenner henne.

Uansett. Hva hadde du gjort? Jeg ble bare utrolig lei meg da jeg fikk høre det. Stakkars baby.

Uff....

 

Anonym poster: e1bbf27f36cf832ab319bd4ed3a30de2

Skrevet

#8 = HI

 

HI

 

Anonym poster: e1bbf27f36cf832ab319bd4ed3a30de2

Skrevet

Det var ikke 30 grader ute, for å si det sånn. Dessuten skal ikke en baby være ute kun i bleia. Jeg hadde aldri dratt fra huset med babyen min, kun i bleien og 2 tepper.

Er rimelig skjokkert over hele greia. Dette blir også snakket om på bygda....

 

Anonym poster: e1bbf27f36cf832ab319bd4ed3a30de2

 

Hahaha! Først ble jeg litt irritert over den stadige sladringa til barnevernet her inne, men skjønner jo nå at denne tråden bare er tull. Er man førstegangsmor og skal ut og rekke en avtale, så er det ikke bestandig lett å kle på ungen korrekt. :) Jeg kom fykende med babyen inntulla i tepper jeg også, hun hadde det mye bedre slik akkurat da. Og når jeg fikk nestemann, så dukket jeg jaggu opp på helsestasjonen med ungen inntulla i tepper igjen, fordi det var så mye enklere der og da. Jeg har fått små barn, 2,5 kg, og de er det ikke lett å kle på når de bare er uker gamle. Synes det ser helt forferdelig med nyfødte som er oppstaset i tøysete klær. De har jo ikke noe behov for å pynte seg, så lenge de har det varmt og godt er de fornøyde. :)

 

Anonym poster: bce76a2100093567001290f0fd77e52f

Skrevet

Kanskje var tidlig time? Forsinker... har hendt jg har tatt min baby med kunn teppe rundt. Men klær med mg slik at når timen var over hadde god tid å kle på... men tror helsesøster/lege ser det best og de sender bekymringsmeldinger når de ser ting er ikke som det skal... jeg har ikke fått noen klage på meg. Helsesøster lo litt da jeg fortalte min grunn.. men skjønner ikke hvorfor utenforatående skal blande seg mye i det. Jeg bor i et bitte liten bygd også. Men har ikke hørt noe rykter ang episoden... selv om sekretær og andre mødre så meg.. er felles måle enhet.. alle hører samtalen til vi er ferdig med målene...

 

Anonym poster: c7fd8b195ab0924ff4ba4b0133ca695e

Skrevet

Dette gjelder en jeg vet hvem er. Min venninne kjenner henne.

Uansett. Hva hadde du gjort? Jeg ble bare utrolig lei meg da jeg fikk høre det. Stakkars baby.

Uff....

 

Anonym poster: e1bbf27f36cf832ab319bd4ed3a30de2

 

Jeg hadde ikke gjort noe ut av dette, nei... Hadde heller holdt litt øye med henne i det skjulte. Og skjer det andre ting som faktisk er alvorlig så hadde jeg meldt det da..

 

Men hva sa helsesøster da? Hadde hun ment det var omsorgssvikt så hadde hun jo meldt dette selv....

 

Anonym poster: 5a8e87a9cb10e981f151191d16b1014c

Skrevet

Dette gjelder en jeg vet hvem er. Min venninne kjenner henne.

Uansett. Hva hadde du gjort? Jeg ble bare utrolig lei meg da jeg fikk høre det. Stakkars baby.

Uff....

 

Anonym poster: e1bbf27f36cf832ab319bd4ed3a30de2

 

Jeg hadde ikke gjort noe ut av dette, nei... Hadde heller holdt litt øye med henne i det skjulte. Og skjer det andre ting som faktisk er alvorlig så hadde jeg meldt det da..

 

Men hva sa helsesøster da? Hadde hun ment det var omsorgssvikt så hadde hun jo meldt dette selv....

 

Anonym poster: 5a8e87a9cb10e981f151191d16b1014c

 

 

Underskriver denne :)

 

Anonym poster: c7fd8b195ab0924ff4ba4b0133ca695e

Skrevet

Tråden er ikke tull!

Selv kjenner jeg ikke paret det gjelder.

Men synes det er leit at dette blir snakket om på bygda, en bygd med MYE sladring.

Det er deres første barn også, og de gjør vel så gått de kan som foreldre.

 

 

HI

 

Anonym poster: e1bbf27f36cf832ab319bd4ed3a30de2

Skrevet

Kan det kanskje hende at babyen har gulpa eller bæsja seg ut på veien? Også har de glemte stellebag eller å legge ekstra skift i stellebaggen? Kanskje de gjorde noe annet først. Det er sikkert flere grunner til at noe slikt kan skje annet enn omsorgssvikt.

Skrevet

Er veninna di helsesøster? I så fall bør ho ikkje diskutere dette med deg, ellers er det helsesøster som evt bør reagere og ikkje venninna di. Det viktige er jo om babyen fraus, ikkje kva den hadde på seg.

Skrevet

Trudde hele tråden er tull, men to tepper er da mye varme for en liten krabat på denne tiden av året selv om det ikke er 30 varme grader. Makan til mye dere skal blande dere inn....

 

Som hun over her sier. Reiner med at helsestasjon ville sakt fra hvis det er bekyrimgsverdi, men det viktige er at babyen ikke fryser og i mitt hode ville jeg ikke reagert en gang. Flere som gjør det er her og veit du hva. Jeg bor i byen og ikke på bygda.

 

Så dere burde ta med dere bygdetrollet hjem og heller bekrefte fakta før dere gjør noe... Hva dere prater om har da ingen ting å si, men hva helsestasjon og hva årsaken er siden det BARE SKJEDDE EN GANG!

 

Anonym poster: f8ccf3f16f06533b70262850e71263fc

Skrevet

Synes det er helt utrolig hva folk skal blande seg bort i! Jeg har også kommet til helsestasjon med baby i teppe! Ungen hadde gulpet ut hele seg i bilsetet. Det trenger da virkelig ikke å være omsorgssvikt selv om ungen ikke har tøy på til kontroll. Get a life!

 

Anonym poster: 68887229c3c36d34688e8f18e042c561

Skrevet

Dytter denne. For HI kan virkelig ikke være seriøs her. Så venter spent på oppdatering :)

 

Anonym poster: f8ccf3f16f06533b70262850e71263fc

Skrevet

Å melde dette til barnevernet er bare tull. De er førstegangsforeldre etter det jeg skjønte og gjør nok så godt de kan.

Skrevet

Det er jo hele poenget mitt, å ikke melde dette inn til barnevernet,da det har hendt 1 gang!

Jeg ble jo bare lei meg på foreldrene sine vegne.

Jeg har aldri gått ut med min 2 uker gamle baby i kun bleia + 2 tepper. Hadde aldri falt meg inn faktisk!

Blir spennende å se hva som skjer i bygda... Uff. synes hele greia er bare tragisk!

 

 

Hva betyr fraus egentlig??

 

HI

 

Anonym poster: e1bbf27f36cf832ab319bd4ed3a30de2

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du blir så oppgitt over dette. Det er mange som har gjort dette. Langt ifra tragisk. To tepper er mye for en liten krabat speiselt på denne tiden av året. Min spydde seg full da han var ei uke og han ble bært inn på helsestasjon i ETT teppe bare. Jeg var også førstegangs, men ingen sa noe på det...

 

Så det finnes enkle forklaringer på noe som det ikke trengs reaksjon på!

 

Å hva som om de tar ungen inn med teppe? Det er ikke farlig så ser ikke poenget...

 

Glad jeg ikke lever på bygda hvis det er nok til å bli meldt til barnevernet av bygdetullinger... Venninna de må være ei hysterisk mor som ikke slipper sine barn av syne. Sikkert blåmerkefri også tenker jeg. Ville regaert mer på blåmerker enn en innpakka unge for å si det sånn...

 

Anonym poster: f8ccf3f16f06533b70262850e71263fc

Skrevet

Det var ikke 30 grader ute, for å si det sånn. Dessuten skal ikke en baby være ute kun i bleia. Jeg hadde aldri dratt fra huset med babyen min, kun i bleien og 2 tepper.

Er rimelig skjokkert over hele greia. Dette blir også snakket om på bygda....

 

Anonym poster: e1bbf27f36cf832ab319bd4ed3a30de2

 

Hvorfor skal ikke babyer være ute i kun bleia? (Babyen var jo forresten ikke ute i kun bleia, men hadde på seg to tepper...) Hva er så sjokkerende med det?

Skrevet

Dette er ikke noe jeg selv ville ha gjort, hvis da ikke babyen hadde gulpen over alle klærne sine eller noe slikt i bilen. Ser likevel ikke helt hva som er så problemer med dette?

 

Babyen var inntullet i 2 tepper, forskjellen mellom tepper og klær er vel ikke stort annet enn at klær er sydd sammen og tilpasset en kropp??

Skrevet

Du, HI... Du er klar over at det er du og venninnen din som er Bygdetrollet? Skjønner heller ikke hvorfor det er vesensforskjellig at barnet har på seg tepper, og ikke klær, og hvorfor det er så alvorlig at man vurderer om barnevernet bør kobles inn. Kan du opplyse meg, kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...