Gå til innhold

Er dette lite/ mye mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg litt dum når det gjelder kalloritelling og trening osv... Derfor spør jeg dere kloke damer... Trener ikke mye til vanlig, så nå har jeg startet 30 days shred 20 min pr dag og ønsker å forandre kostholdet. Tenker matinntaket omtrent slik :

FROKOST: 2 skiver ingers rugbrød med skinke, agurk og salat.

Vann og kaffi

MELLOM: en neve nøttekjærner og 1 eple

Vann

LUNSJ: en skål kyllingpastasalat eller samme som frokost.

Vann og kaffi

MELLOM: youghurt dobbel 0%

Middag : 2 hjemmelaget fiskekaker, 1 potet og grønnsaker + litt saus.

Lett saft.

Mellom: smothie med bringebær, banan og biola

Kvelds : 1 dl havregrøt med kanel og blåbær.

Vann

Evt litt blåbær og nøttekjærner til kveldskos.....

Hva syns dere? Er jeg helt på villspor?

Anonym poster: 11dd8cd5498a23c712bd82eaeccd9984

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det så fornuftig ut jeg. Mange her inne spiser rugsprø 4 ganger om dagen og en kyllingfilet til middag når de skal slanke seg ;) Dette var variert og grovt og sunt.

Anonym poster: 641260d0aa22c8603238a01737938318

Skrevet

Det er veldig mye mat da! Jeg spiser mindre enn dette uten å slanke. Tenk gjennom hvor mye du egentlig trenger. Du skiver til frokost er jo masse mat for en dame. En neve nøtter er vel også utrolig mye kalorier. Og to fiskekaker, pluss potet syns jeg var mye. Hvis målet ditt er å gå ned i vekt ville jeg spist mindre, magen blir fort vant med mindre mat.

Dette har jeg spist i dag (vil si jeg er normalvektig, med et rimelig normalt kosthold)

Frokost: 1 skive grovt brød med kokt skinke

Lunsj: 2 skiver grovt brød med ost med grønnsaker

Et eple i mellom

Middag: Kylling med spinat, sopp og paprika.

Kveldsmat: 2 grove knekkebrød med ost.

Anonym poster: 9d70a83ad47219b5026222c9bf5ade4a

Skrevet

Hørtes fint ut, men jeg ville nok droppe. Havregrøten til kvelds.

Skrevet (endret)

Høyres bra og fornuftig ut. Liknar på min meny på vgs vektklubb, på ca 1600 kcal. Då går eg sakte og roleg ned i vekt. Pass berre på at det ikkje vert for mykje kveldskos og mellom mat, nøttekjerner er svært kaloririke. Smoothie er sunnt, men inneheld og ein del kcal, så eg begrensar det til 1 dl om dagen.

Endret av soleia
Skrevet

Det er veldig mye mat da! Jeg spiser mindre enn dette uten å slanke. Tenk gjennom hvor mye du egentlig trenger. Du skiver til frokost er jo masse mat for en dame. En neve nøtter er vel også utrolig mye kalorier. Og to fiskekaker, pluss potet syns jeg var mye. Hvis målet ditt er å gå ned i vekt ville jeg spist mindre, magen blir fort vant med mindre mat.

Dette har jeg spist i dag (vil si jeg er normalvektig, med et rimelig normalt kosthold)

Et eple i mellom

:-O

Dette er da ikke veldig mye mat! (His meny, ikke din) Tvert i mort så spiser du altfor lite til frokost og for få mellommåltider. Prøver du å sende HI ut i sulting eller?

Skrevet

Takk for svar , skal se hva jeg får til av dette :) Mitt problem tidligere har vært at jeg har spist skjelden og usunn mat ... Hi

Anonym poster: 11dd8cd5498a23c712bd82eaeccd9984

Skrevet

Et eple i mellom

:-O

Dette er da ikke veldig mye mat! (His meny, ikke din) Tvert i mort så spiser du altfor lite til frokost og for få mellommåltider. Prøver du å sende HI ut i sulting eller?

Jeg har alltid spist det. Spiste to skiver til frokost når jeg var gravid. Hender jeg bytter ut knekkebrød på kvelden med smotthie eller 1 skive. Jeg er normalvektig, 170 høy og ca 61 kilo, og har aldri sultet. Jeg tror mange rett og slett spiser mye mer enn de trenger. Se bare på middagstallerkene i dag sammenliknet med de fra 40 år + bakover i tid, våre er nesten dobbel størrelse. Det er ingen tilfelidighet at fedme er et stort problem. Til og med mange barn får alt for mye mat.

Jeg er aldri sulten når jeg spiser dette. Hvis jeg føller jeg trenger mer noen dager når jeg er trøtt eller fyllesyk feks, så spiser jeg mer. Men går alltid tilbake til det samme kostholdet. Har samme vekt nå som 40 år, som jeg hadde for 15 år siden før jeg fikk barn. og det tror jeg er sunt. Jeg er ikke tynn, men normal

Skrevet

Ser greit ut. Jeg personlig synes det var mye med både mellommåltid OG kveldsmat etter middag, men det er jo smak og behag. Det er jo også forskjell på å spise middag 14:30 og 17. Spiser du middag kl 16-17 er det nok neppe nødvendig med mer enn 1 måltid etter det (f.eks rundt kl 20-20:30).

Anonym poster: 910bd501a5d9eb96b1443a6661fd9933

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...