Gå til innhold

Dere som har jobbet i butikk som gravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble dere sykemeldt i svangerskapet?

Evt hvor mye? Og hvor mange uker på vei var dere?

Hva var grunnen?

Anonym poster: 90af1811d68ed0431391454e42afc05b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble sykemeldt 50 % fra uke 13 til uke 27 pga blødninger og tunge løft (fiskehandler). Fra 27 til slutten var det 100 % fordi jobben ikke kunne tilrekkelegge nok. Måtte unngå løft...

Anonym poster: 92c613ee5270ebb1b9e838e1c7e5e4f8

Skrevet

holdt faktisk ut helt til jeg gikk ut i perm med 1mann, på tross av ubehagelig kvalme som gjorde d vanskelig for m å stå i kjøttdisken

Skrevet

Jeg var sykemeldt fra ca uke 8 til 16 i begge mine svangerskap fordi jeg spøy konstant. Etter det jobbet jeg 100% til jeg gikk ut i permisjon.

Anonym poster: 17d4b0e3cbddcfacdff35cbaf79de5e8

Skrevet

I første sv.skap jobbet jeg 100% helt til permstart.

Med nr 2 ble jeg sm 6 uker før permisjonen pga bekken. Har vært heldig som ikke har hatt de store plagene da.

Anonym poster: d90b9c1482caa657201b679e682e552c

Skrevet

jobber i dagligvare. Er skiftleder så sitter svært sjelden i kassa. Jobbet frem til uke 30 med førstemann. Var ikke sykemeldt en eneste gang før det. Grunnen til at jeg ble sykemeldt var pga ryggproblemer. Jeg drev meg selv for hardt fordi jeg skulle bevise at man kunne gjøre akkurat det samme selv om man er gravid. Tenkte det var helt greit å løfte appelsinkasser, banankasser, løfte ned tunge ting fra topphyller samt holde samme tempo selv med stor mage. Vel... det gikk ikke.

Andre gangen jobbet jeg til jeg var 34 uker på vei. Var mye flinkere til å se mine egne begrensinger i dette svangerskapet så jeg brukte flere hjelpemidler og var mye flinkere til å be om hjelp. Årsaken til sykemelding i uke 34 var nedpress og sterke kynnere. Jordmoren min "tok" meg ut av jobb på dagen.

Jeg kunne nok klart meg frem til uke 37 begge gangene om jeg hadde fått andre skift. Jeg jobber stort sett kveldstid og det er ganske tunge skift egentlig.

Anonym poster: a7ff72877a2dc0945d6fd3d4aa6f0a3f

Skrevet

Jobbet til uke 37 (eller når det nå er man må ut i perm). Gikk helt fint med litt tilretteleggelser. Men jeg hadde lite plager. Mye kynnere, men det gikk greit. Jobber på IKEA.

Anonym poster: 9e04624d18241e7a28d213fb7a3e87b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...