Gå til innhold

Noen som lager sviskemos selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare å koke dem myke og kjøle ned?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Koker dem myke, så moser dem med stavmixer til en glatt røre. Så kan du tilsette så mye vann du vil etterpå for å få den konsistensen du vil ha. Så setter jeg det i kjøleskapet.

Skrevet

Eg hadde på vatn til det dekte sviskene, helte frå kokevatnet etter lang koking, moste med stavmiksar og spedde med kokevatn til passe konsistens før eg silte mosen i tilfelle steinar.

Frå ca 9 mnd fekk ho sviskene delt i to. Etter eit par veker fekk ho dei heile.

Skrevet

Til baby så kokte jeg de lenge og silte av safta. Til litt større, kokte de og mosa de med stavmikser

Skrevet

Jeg har lagt de i bløt, minst en time, men kan også stå over natta. Dampet de i 15-20 minutter og moste de helt klumfri med stavmikser og tilsatte litt av kokevannet til jeg fikk riktig konsistens.

Man kan også bruke tørkede aprikoser, det gir samme effekt :)

Anonym poster: 8092f390542db500c3749993a4b079cb

Skrevet

Gjorde som de andre her: kokte, silte av, moste med stavmikser mens jeg spedde med kokevannet til god konsistens.

Men om baby er liten og ikke vil spise mos, men trenger litt hjelp med magen kan du også gi bare kokevannet. Det gjorde vi med hell før han begynte å spise. For øvrig likte han aprikos bedre, og det har samme effekt.

Skrevet

Hehe! Ja, kjøpte økologiske svisker som jeg la i vann og kokte... Etter ti min så jeg en 5cm lang mark som hadde kravlet ut av en av sviskene :S ææææsj! Siden har hun ikke fått sviskemos! Har heldigvis ikke trengt det heller :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...