Gå til innhold

Papir-mølla.. Hvor/når/hvem?


Tilith

Anbefalte innlegg

Relativt grønn førstegangs gravid her :) det er vel en del papirer som skal fylles ut etterhvert.... Får man alt tilsendt eller må man selv skaffe de? Erkjennelse av farskap, foreldreansvar, daglig omsorg, permisjon osv osv. Når skal papirer være ferdig fyllt ut og sendt inn?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Relativt grønn førstegangs gravid her :) det er vel en del papirer som skal fylles ut etterhvert.... Får man alt tilsendt eller må man selv skaffe de? Erkjennelse av farskap, foreldreansvar, daglig omsorg, permisjon osv osv. Når skal papirer være ferdig fyllt ut og sendt inn?

 

Ja, det lurer jeg også på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er meg.. Men ser ikke ut til at noen vil dele hemmeligheten med oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papirer til nav for foreldrepenger sendes inn tidligst når du har fått bekreftelse på termin fra jordmor (tror det er uke 26/27) finner papirene på nettet. Fatskapet er greit å ha undertegnet før fødsel, det kan gjøres med det samme. Finner de sikkert på folkeregisteret/ligningskontoret sine sider el nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fars permisjon trenger ikke sended inn før han vet når han vil ha permisjonen. Men han må søke før mors er ferdig hvis ikke mister han retten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er stort sett bare permisjonspapirene om skal leveres før du har født, senest 3mnd før termin. Alt det andre skjer etter at du har født, med mindre dere kanskje skal ha noen særordning eller ikke er sammen... Da jeg fikk min første måtte far signere papirer på føden rett etter fødsel, ( da var vi bare samboere) med nr to trengte han ikke signere noe, da var vi gift. Så får du navneregistrerings skjema i posten etter du har komt hjem fra sykehuset. Men som sagt. Har ingen erfaring dersom dere har særskilte avtaler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...