Gå til innhold

Keisersnitt...


ღ adealsadeal ღ

Anbefalte innlegg

Har noen av dere hatt keisersnitt og vanlig fødsel? Hva er evt forskjellen (bortsett fra det åpenlyse)?

 

Jeg hadde en j***** fødsel med sønnen min for 9 år siden. Mistet altfor mye blod og besvimte, fikk blodoverføring, de sydde meg veldig feil (har mye arrvev), ble sendt hjem med smertestillende og sovetablett, +++ så har relativt mye angst for ny fødsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også en laaaaaang fødsel, som endte i keisersnitt pga for liten fremgang, sliten baby og sliten mor, og fordi babyen satt fast. Lurer på om jeg skal be om ks denne gangen. Samtidig kan jo denne fødselen bli helt annerledes, så jeg er innmari i tvil. Tror det er lurt å lufte disse tankene med lege/hs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mange som har hatt lange, tøffe fødsler første gang, som har født kjapt og greit nr to. Men de fleste sykehus har vel noen som kan møte deg og snakke om dette. I Fredrikstad har de morgenrøden. Greit å snakke med noen som kan dette med å se på tidligere traumatiske fødselsopplevelser og legge best mulig til rette for neste fødsel/ ks.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har ikke hatt keisersnitt , men en grusom igangsatt styrtfødsel med nr 1 og en drømme fødsel selv med noen små komplikasjoner med nr 2. Har du funnet ut av hva som gjorde at du blødde så mye 1ste gangen? Jeg fikk komme til fødselsamtale og planlegge hele fødselen min med en jm før jeg fødte nr 2. Når jeg kom inn for å føde var det veldig tydelig at jordmoren hadde lest dette. Hun tok hensyn til alt jeg hadde bedt om og til og de tingene jeg hadde nevnt som omhandlet pappa tok hun hensyn til.. Det var utrolig deilig å føle at de tok det veldig på alvor at jeg hadde hatt en vanskelig fødsel 1ste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusen takk for svar alle sammen :) 
og beklager at jeg ikke har svart tidligere. Har hatt det travelt så forumet har vært nederst på prioriteringslista :P 

 

Legen har sendt henvisning til samtale om keisersnitt så da er det bare å vente på innkalling :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det normalt og bli henvist til ks samtale? Legen min sa jg skulle ta det opp med jordmor mn presiserte at jg ikke måtte forvente mg KS for det skulle veeeldig mye til for at de tok den risikoen! Har tidligere vært hk

Hos gynekologer/spesialister og de sa akkurat det motsatte:p Gruer meg til å ta oopp kampen hvis det blir vanskelig å få innvilget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vett ikke hva som er normalt :S jeg vil ha mamma med på samtalen og hun er line hjemme juli/august så må få til en da.

Legen sa at de vil prøve å overtale meg til å føde vanlig, men at jeg bare må stå på mitt hvis det er det jeg virkelig vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jg vurderer også min mor siden hun har litt mer kunnskap og er litt tydeligere enn meg( hun har jobbet på føden). Jeg fikk total ruptur og fastsittende morkake ved forrige fødsel og måtte opereres i full narkose, fortsatt ikke 100% bra! Har alltid tenkt at jg får ks som en selvfølge mn blir jo litt nervøs nå når det nærmer seg! Men lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...