Gå til innhold

Er han noe å satse på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er populær, respektert, godt humør, morsom, godt likt av ALLE, god økonomi, romantisk, veldig gavmild, spontan, bein i nesen, kjekk, kler seg fint, verdens beste samtalepartner (bare det ikke handler om feil hos han hehe),hjelper til og tar halvparten av husarbeid++

Men han har et par minussider. Han er litt for glad i oppmerksomhet. Og gjør seg litt til og ler, tøyser og bruser ekstra med fjærene når det er sexy kvinner på radaren.

Jeg tviler ikke på hans trofasthet. Men han er svært svak for skjønnhet og nyter stort å være i nærhet av det.

Så skrev jeg at han har godt humør. Men når han først blir sur så blir han meggesur. Samme som dame-drama-sur og blir helt uspiselig. Går over etter alt fra en halv dag til noen dager og er da i bånn gass sprudlehumør igjen.

Og en siste ting.. Han lever litt solo i parforholdet. Det er lite "vi". For all del, han inkluderer meg i mye. Men har vist tegn til at i svært mye så vil han ta avgjørelser selv og involverer meg lite i store valg. Han kjører vanntette skott mellom sitt romantiske liv og karrierere og andre private valg. "Hva mener du om" finnes ikke. Det er "jeg har/skal" kjøpt/gjort ditt og datt...

Meninger? Ja, vet det er lite info. Men åpen for synsing ;)

Anonym poster: 124162244677ec1f679fa8707903712a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes han høres ut som en flott kar, jeg... Skulle gjerne hatt en sånn! ;-)

Skrevet

"Han lever litt solo i parforholdet. Det er lite "vi". For all del, han inkluderer meg i mye. Men har vist tegn til at i svært mye så vil han ta avgjørelser selv og involverer meg lite i store valg. Han kjører vanntette skott mellom sitt romantiske liv og karrierere og andre private valg. "Hva mener du om" finnes ikke. Det er "jeg har/skal" kjøpt/gjort ditt og datt..."

Nja.... er dette noe han er villig til å endre på og tror du at han vil kunne bli et "vi"-menneske på sikt?

Skrevet

Av alle de positive sidene du ramser opp er det få som er betydningsfulle, i alle fall i min verden. At han kler seg pent og har god økonomi betyr lite hvis han lukker deg ute fra store avgjørelser, sikler på andre damer og er sur i dagesvis. Synes ikke han hørtes ut som en flott mann.

Anonym poster: 10ab16c58b825c74ca806b9be5d633b8

Skrevet

Ikke min type, for jeg liker en som inkluderer meg i livet sitt og ikke breser seg for andre.

Skrevet

Alt det første hørtes veldig bra ut, men at han utelukker deg fra avgjørelser og kan være sur i flere dager gjorde meg usikker på om jeg egentlig ville satset på han.

Min mor var sammen med en sånn når jeg var liten og når han ble sur måtte vi ungene virkelig gå på tå hjemme. Vi måtte ikke si noe, ikke røre noe osv. Vi måtte nesten sitte til pynt frem til denne mannen fant det for godt å bli i godt humør igjen for å ikke ødelegge..

Anonym poster: 2eb9ff91aeb3b83e3331a7f562a1bb40

Skrevet

Om dere kun nettopp har truffet hverandre og ha ikke inkluderer deg enda ( noen mnd) forstår jeg han ikke lar deg ta del i slike avgjørelser, men har dere vært sammen 5 + mnd og han fortsatt er slik hadde jeg droppet han fort.

Enig i at de andre tingene du har listet opp er ikke pluss sider jeg vektlegger så mye.

Anonym poster: 91c4b2e92519791a443163e5cfce5a53

Skrevet

Vært sammen i 1,5 år. Vet han vil fri snart.

Hi

Skrevet

Dere bør ikke tenke på å gifte dere før dere har diskutert og blitt enige i de store tingene.

Blant annet:

Avgjørelser i forholdet

Høre om det er greit for den andre før man bare gjør noe

Hvor mange barn

Økonomi

osv osv

Anonym poster: 91c4b2e92519791a443163e5cfce5a53

Skrevet

Psykopat?

Anonym poster: 0652ec024faa54a9874c60209d45b9d6

Skrevet

Psykopat?

Tenkte jeg også...

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Om han er noe å satse på? Kanskje. Det er ikke lett å tyde ut i fra det du skriver. Kanskje er han en mann som vil være singel i et forhold, kanskje tenker han rett og slett ikke over at han ikke inkluderer deg. Har du snakket med ham om det? Ikke som noen anklage, ikke akkurat når han har gjort noe sånt, men når det passer å gjøre det uten å knytte det opp mot noen enkel-hendelse. "Jeg føler at jeg ikke blir involvert og jeg skulle ønske at vi tok flere avgjørelser sammen" (Ikke bruk "Du involverer meg ikke og du tar alle avgjørelsene")

Hvordan takler han det? Blir det noen forandring? Klarer han å forandre seg slik at du blir komfortabel med situasjonen? Først da kan du se om han er en mann det er verdt å satse på for deg.

Skrevet

Hvis dere har vært sammen i 1,5 år og han ikke vil inkludere deg i avgjørelser, og i tillegg "bruser med fjærene" i andre (pene) damers nærvær ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg sa ja til et frieri.

Skrevet

Vært sammen i 1,5 år. Vet han vil fri snart.

Hi

Jeg er gift med en slik mann som du beskriver med tanke på at avgjørelser som påvirker familien taes av han alene. Det er vannvittig frustrerende og jeg vurderer nå å gå ifra han fordi han ikke vil forandre på dette.

Anonym poster: d899f6d29ec7967c0d7123a0d597d9f6

Skrevet

Kommer helt an på hva som er viktig for deg....

Jeg er avhengig av tosomhet og fellesskap og gjensidig meningsutveksling og respekt i forholdet. Jeg vil ha nærhet, både følelsesmessig og mentalt. Jeg vil ha felles planer også. Og felles verdier.

Jeg liker å være selvstendig og gjøre mine egne ting også. Men skal jeg være i et forhold så må det gi meg mye av det jeg beskrev over her. Steile holdninger og at man ikke hører med den andre passer ikke for meg.

Bare du vet hva du ønsker deg og hva du får ut av forholdet til denne mannen. Han har jo uten tvil mange gode trekk også. Men er det nok for deg?

Du skriver ikke noe om hva du selv føler for denne mannen.....

Anonym poster: ba52289264fbb9e1eac14ad01ba2a908

Skrevet

De verdiene du mener han har betyr null og niks etter noen år i et forhold med barn. Han er for avhengig av eget ego. Jeg har erfaring med en slik en gjennom åtte år.

Jeg ville ha skygget unna.

Anonym poster: 31d9f9790287d0fdce1743e344e1f2cb

Skrevet

Men hva sier han når dere diskuterer utfordringene da?

Skrevet

Takk for alle innspill.

Vi har diskutert disse tingene. De to førstnevnte er jo ikke så lett å forandre. Men er redd det sistnevnte er like uforanderlig. Han ser ser det ikke selv. Han tror alle andre menn handler mer fritt enn han. Han tror alle andre parforhold er enkle og menn blir møtt med suss, søndagsmiddag og frie tøyler hver dag.

Så han er rimelig naiv på den fronten.

Så det er take it or leave it..

Hi

Skrevet

Leave it...

Anonym poster: 311d98007ebb1f6ff5fa83c87956eeb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...