Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #1 Skrevet 21. mai 2013 Er ansatt i ett 7 mnd vikariat, har jobbet 6 uker til nå. Guttungen har nå fått vannkopper, regner med andre barnet mitt får det også ganske snart. Jeg må jo bli hjemme med sønnen min til det er skorve på alle vannkoppenen og det tar vel rundt en ukes tid,? Det jeg lurer på er om jeg har rett til å være hjemme og få lønn, altså bruke syktbarn dagene mine? Eller må jeg være ansatt ett antall uker/ mnd før de gjelder? Og er det 20 dager jeg har? Har 2 barn.. Anonym poster: d6ecada3ce5d4409b30bafa73100addb
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. mai 2013 #2 Skrevet 21. mai 2013 Ja, det mener jeg du har krav på etter 4 uker. Har du en mann har dere 10 dager hver. Om ikke har du 20 alene
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #3 Skrevet 21. mai 2013 Hvis du ikke er alenemor har du 10 dager. Det andre er jeg ikke sikker på... Anonym poster: 358c7d0becfb6b1fea9c3d8d9e8c5e11
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #4 Skrevet 21. mai 2013 Du og pappaen har 10 dager hver, om du er alenemor har du 20 dager alene. Anonym poster: fa055c4354cb25dfd9142a2fb4c71b6d
DaTuMa Skrevet 21. mai 2013 #5 Skrevet 21. mai 2013 Syktbarn er fra første dag. Hadde det vært du som var syk måtte du ha jobbet i 2 mnd først. 10 dager hvis du har en mann. 20 dager om du er alenemor
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #6 Skrevet 21. mai 2013 Far jobber i nordsjøen. Så blir barna syk når han er på jobb må jo jeg være hjemme. De ordner ikke helikopter slik at han kan komme hjem. Kan jeg overføre de til meg, er det mulig? Hi Anonym poster: d6ecada3ce5d4409b30bafa73100addb
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #7 Skrevet 21. mai 2013 Far jobber i nordsjøen. Så blir barna syk når han er på jobb må jo jeg være hjemme. De ordner ikke helikopter slik at han kan komme hjem. Kan jeg overføre de til meg, er det mulig? Hi Anonym poster: d6ecada3ce5d4409b30bafa73100addb Ei jeg jobber med forsøkte det, men det gikk ikke Anonym poster: 5b84d7d3854807c655713449d1a11754
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #8 Skrevet 21. mai 2013 Far jobber i nordsjøen. Så blir barna syk når han er på jobb må jo jeg være hjemme. De ordner ikke helikopter slik at han kan komme hjem. Kan jeg overføre de til meg, er det mulig? Hi Anonym poster: d6ecada3ce5d4409b30bafa73100addb Nei, de kan ikke overføres. Men om den ene ungen er syk nå tar det gjerne et par uker før neste blir syk så da er vel pappa hjemme til neste runde... Ellers må du ta permisjon uten lønn. Anonym poster: fa055c4354cb25dfd9142a2fb4c71b6d
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #9 Skrevet 21. mai 2013 Far jobber i nordsjøen. Så blir barna syk når han er på jobb må jo jeg være hjemme. De ordner ikke helikopter slik at han kan komme hjem. Kan jeg overføre de til meg, er det mulig? Hi Anonym poster: d6ecada3ce5d4409b30bafa73100addb Nei, de kan ikke overføres. Men om den ene ungen er syk nå tar det gjerne et par uker før neste blir syk så da er vel pappa hjemme til neste runde... Ellers må du ta permisjon uten lønn. Anonym poster: fa055c4354cb25dfd9142a2fb4c71b6d Ok takk for svar:) men la oss si at ene barnet ikke får vannkopper nå, men får det en annen gang når far er på jobb i Nordsjøen og jeg har brukt opp mine 10'dager, kan far da kreve å få komme hjem fra Nordsjøen? At da må arbeidsgiver/plattformen han jobber på gjøre det de kan for å få han på ett helikopter? Er litt ny i dette da jeg har vært student i lang tid og ikke jobbe særlig mye etter jeg fikk barn. Hi Anonym poster: d6ecada3ce5d4409b30bafa73100addb
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #10 Skrevet 21. mai 2013 Har flere venner som har menn i nordsjøen og ingen har noen gang krevd at mannen har kommet hjem. De har tatt velferdspermisjon uten lønn når deres dager er brukt opp. Når mannen er såpass mye hjemme skal det noe til at all sykdom skjer når han er ute da, sjelden det er noen problemstilling. Anonym poster: fa055c4354cb25dfd9142a2fb4c71b6d
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #11 Skrevet 21. mai 2013 Du har krav på å få bruke syktbarndager, men de kan kreve legeatest hvis det går over 3 dager. De færreste arbeidsgivere gjør det så vidt jeg vet, men arbeidsgiver kan kreve det. Anonym poster: 2646d75a6556ac88925eabdd950b4932
Iiiiik Skrevet 21. mai 2013 #12 Skrevet 21. mai 2013 Ok takk for svar:) men la oss si at ene barnet ikke får vannkopper nå, men får det en annen gang når far er på jobb i Nordsjøen og jeg har brukt opp mine 10'dager, kan far da kreve å få komme hjem fra Nordsjøen? At da må arbeidsgiver/plattformen han jobber på gjøre det de kan for å få han på ett helikopter? Er litt ny i dette da jeg har vært student i lang tid og ikke jobbe særlig mye etter jeg fikk barn. Hi Anonym poster: d6ecada3ce5d4409b30bafa73100addb Æh, nei. Mener du virkelig at det er et rimelig krav? Tror du de da hadde giddet å ansette småbarnsforeldre i det hele tatt? Ville jo ikke kostet bare transporten, men også beordring av noen andre som måtte overtatt hans oppgaver. I snitt bør han jo være tilgjengelig for ganske mye sykdom hos barna, antar at han er mer hjemme enn ute.
Fullrulle86 Skrevet 21. mai 2013 #13 Skrevet 21. mai 2013 Far jobber i nordsjøen. Så blir barna syk når han er på jobb må jo jeg være hjemme. De ordner ikke helikopter slik at han kan komme hjem. Kan jeg overføre de til meg, er det mulig? Hi Anonym poster: d6ecada3ce5d4409b30bafa73100addb Nei, de kan ikke overføres. Men om den ene ungen er syk nå tar det gjerne et par uker før neste blir syk så da er vel pappa hjemme til neste runde... Ellers må du ta permisjon uten lønn. Anonym poster: fa055c4354cb25dfd9142a2fb4c71b6d Ok takk for svar:) men la oss si at ene barnet ikke får vannkopper nå, men får det en annen gang når far er på jobb i Nordsjøen og jeg har brukt opp mine 10'dager, kan far da kreve å få komme hjem fra Nordsjøen? At da må arbeidsgiver/plattformen han jobber på gjøre det de kan for å få han på ett helikopter? Er litt ny i dette da jeg har vært student i lang tid og ikke jobbe særlig mye etter jeg fikk barn. Hi Anonym poster: d6ecada3ce5d4409b30bafa73100addb Hei! Jeg har mann i Nordsjøen så dette vet jeg! Han har rett på 10 dager syktbarn dager på lik linje med deg, og jo de blir rett og slett nødt til å skaffe han plass på helikopteret hjem dersom han må det. Så ordner helikopteret ut igjen når barnet er friskt! Jeg hadde brukt opp mine ti dager (gjorde det selvfølgelig først..) men så har vi vært Max uheldige med syke barn når han har vært borte. Da måtte han komme hjem! Offshore arbeidere har da akkurat samme rettigheter som alle andre!
Fullrulle86 Skrevet 21. mai 2013 #14 Skrevet 21. mai 2013 Ok takk for svar:) men la oss si at ene barnet ikke får vannkopper nå, men får det en annen gang når far er på jobb i Nordsjøen og jeg har brukt opp mine 10'dager, kan far da kreve å få komme hjem fra Nordsjøen? At da må arbeidsgiver/plattformen han jobber på gjøre det de kan for å få han på ett helikopter? Er litt ny i dette da jeg har vært student i lang tid og ikke jobbe særlig mye etter jeg fikk barn. Hi Anonym poster: d6ecada3ce5d4409b30bafa73100addb Æh, nei. Mener du virkelig at det er et rimelig krav? Tror du de da hadde giddet å ansette småbarnsforeldre i det hele tatt? Ville jo ikke kostet bare transporten, men også beordring av noen andre som måtte overtatt hans oppgaver. I snitt bør han jo være tilgjengelig for ganske mye sykdom hos barna, antar at han er mer hjemme enn ute. Du har jo virkelig ikke peiling! Selvfølgelig har far krav på å ta ut syktbarn dager! Jeg har selv ringt ut offshore å fått mannen hjem når jenta fikk lungebetennelse og jeg ikke hadde flere dager igjen! Det er faktisk norsk lovgivning, og en skal faktisk drite i hva det koster med transport for den ansatte. Sånn er det bare! Noen har arbeidsplassen sin lengre borte enn andre. Han har også krav på egenneldingsdager slik som alle andre. Når det gjelder sykt barn har han ti dager! Ferdig med det!
Iiiiik Skrevet 21. mai 2013 #15 Skrevet 21. mai 2013 Du har jo virkelig ikke peiling! Selvfølgelig har far krav på å ta ut syktbarn dager! Jeg har selv ringt ut offshore å fått mannen hjem når jenta fikk lungebetennelse og jeg ikke hadde flere dager igjen! Det er faktisk norsk lovgivning, og en skal faktisk drite i hva det koster med transport for den ansatte. Sånn er det bare! Noen har arbeidsplassen sin lengre borte enn andre. Han har også krav på egenneldingsdager slik som alle andre. Når det gjelder sykt barn har han ti dager! Ferdig med det! Takk for alle utropstegnene, jeg trengte dem. Uten dem hadde jeg nok ikke skjønt hva du mente. Jeg mener fortsatt at det er nokså urimelig, men skjønner at du har rett.
Fullrulle86 Skrevet 21. mai 2013 #16 Skrevet 21. mai 2013 Du har jo virkelig ikke peiling! Selvfølgelig har far krav på å ta ut syktbarn dager! Jeg har selv ringt ut offshore å fått mannen hjem når jenta fikk lungebetennelse og jeg ikke hadde flere dager igjen! Det er faktisk norsk lovgivning, og en skal faktisk drite i hva det koster med transport for den ansatte. Sånn er det bare! Noen har arbeidsplassen sin lengre borte enn andre. Han har også krav på egenneldingsdager slik som alle andre. Når det gjelder sykt barn har han ti dager! Ferdig med det! Takk for alle utropstegnene, jeg trengte dem. Uten dem hadde jeg nok ikke skjønt hva du mente. Jeg mener fortsatt at det er nokså urimelig, men skjønner at du har rett. Hehe.. Sorry, jeg tok litt av Når det er sagt så syns jeg faktisk ikke det er så urimelig. Sånn er det å ha barn. Som regel slipper offshore arbeiderne unna det der så synes ikke synd på di! Dessuten har oljeindustrien mer enn nok cash-flow for si det sånn. De går jaffal ikke i minus slik en fattig kommune gjør hver gang en de må leige inn vikar for meg når jeg er borte. Jeg bruker selvfølgelig mine dager først, men viss barna får f.eks. vannkopper holder ikke ti dager lenge viss en er uheldig å får det når pappa er ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå