Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min bruker å leke ute med en liten gjeng som alle er ca 2 år eldre enn ham og et av de barna har han begynt å klage litt på.

Sier at den gutten alltid skal plage ham og finne på noe tull.

F.eks kan denne gutten finne på å si at han skal slå gutten min med noe, i følge sønnen min. (Har aldri gjennomført det). Og han mener at gutten ikke vil leke med ham, kun ha ham ut for å plage ham.

Her en dag begynte han å prate om det igjen og jeg sa at han må komme å si fra til meg eller pappan, så skal vi evnt ta en prat med denne gutten.

Da sa sønnen min at han kunne ikke fortelle det til oss for om vi kom så skulle denne gutten bl.annet drepe oss.

Jeg ble ganske sjokkert over dette, min mann sin første reaksjon var at han ikke vil at sønnen vår skal leke med denne gutten mer, men jeg mener at vi kanskje heller burde finne ut om det er sant og så gå videre med det. (Prate med foreldre el.)

Jeg vet også at dette barnet ikke har hatt det noe bra og tenker at det er grunnen til at han evnt oppfører seg sånn.

Og så må jeg si at jeg gruer meg litt til å skulle snakke med moren da jeg har inntrykk av at hun fort kan reagere på ting.

Jeg må legge til at gutten min ikke alltid er noe englebarn han heller og kan finne på å plage andre (ikke for å være slem, men fordi han ikke er så flink til å tenke over hva han gjør). Han sier derimot aldri sånne ting som det han mener denne gutten har sagt, og sønnen min blir fort usikker og engstelig.

Hva ville dere gjort?

Anonym poster: 265a922dfe2565235e2f840cae9c7a29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tatt en prat med de andre foreldrene og forsøkt å finne jevnaldrende venner til gutten. Et barn som er 2 år yngre enn de andre er oftest ikke på samme nivå og utvikling som resten. Da får gjerne det barnet er spessiell rolle i gruppen, ofte klovn, syndebukk eller maskot. Ingen av delene er heldig på sikt.

Anonym poster: 2bed3335bd15085ce71ccc4f234d5f5e

Skrevet

Han leker fint med de andre, spesielt en av dem som er bestevennen, og det er dessverre ikke noen på samme alder i nærheten.

Så det med aldersforskjell plager meg ikke, hvertfall ikke ennå. Dessuten bor vi på landet og der leker jo alle med alle ;)

Det som bekymrer meg er jo at denne gutten sier han skal drepe oss (også sagt sage oss i hode og slå oss ++), og jeg kjenner at jeg er redd for at han faktisk skal finne på å gjøre noe mot sønnen vår.

HI

Skrevet

Dytter litt..

Skrevet

Be denne gutten inn til dere og ta en prat med han. Trenger ikke å blande inn moren når hun er sånn som hun er.

Anonym poster: e6059f6cfc4829c4c4e4119eaeb08eef

Skrevet

Ikke enda i hvert fall.

Anonym poster: e6059f6cfc4829c4c4e4119eaeb08eef

Skrevet

Takk for svar.

Kunne jo ha pratet med gutten direkte, men ser for meg at han springer hjem å "sladrer" og så blir det bråk, hehe..

Uff, for en situasjon.. Synes synd i ham, men kan jo ikke risikere at noe skjer med min sønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...