Gå til innhold

Sovevogn til barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er en god sovevogn til barnehagen? Ønsker ikke å bruke den nye vogna vi bruker hjemme i det daglige, men kjøpe en brukt kun til å være sovevogn i barnehagen.

Anonym poster: 7b8cfe2492a873683b3a0be302f305c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Simo, Emmaljunga eller Basson.

Store, tunge, stødige, lange og godt isolerte vogner. Typisk kjøpt brukt og grisebillig, siden det ikke har noe å si om du har en shabby modell fra 2003.

Anonym poster: 5232b8af4317c52d3c5e29ff64a64fe4

Skrevet

Kjøp en stor billig vogn samme hva den heter, for etter den har stått i en barnehage er den klar for søppeldynga.

Anonym poster: fa4274ac8b35c94b7677e2babdea1871

Skrevet

Skjønner at den skal være, stor, godt isolert og billig. Men har liten greie på vogner, så var ute etter hvilke modeller jeg kan se etter på finn som oppfyller disse kravene :)

HI

Anonym poster: 7b8cfe2492a873683b3a0be302f305c3

Skrevet

Jeg jobber i bhg på småbarns og er overrasket over hvilke vrak av en vogn foreldre kommer med!

Jeg hadde vært så FLAU av å sende med en skabbet gammel vogn hvor det var hull, taket datt ned og dekkene var punget! Det virker som det er den nye standarden for de som ikke vil bruke den de har hjemme.

Barnet skal sove i den vognen hver dag en eller to ganger for dagen så billig og gammel er ikke alltid det beste...

Selv sendte jeg med vognen gutten min brukte hjemme. Den har absolutt ikke tatt skade av det på noen måte.Den sto i vognskuret og posen ble tatt utav sammen med resten av sovetøyet og lagt inne på plassen hans. Jeg tenkte at når han sover 2 til 4 timer av dagen så skal han sove godt og ha sin vante vogn.

Anonym poster: 1a579efacb812507c1bfcba7550da4bf

Skrevet

Simo er dei største og lengst vognene.

Ny vogn som er brukt i barnehagen kjøper jeg aldri.

Anonym poster: 49f38ff2163438ba514aaffb8506334d

Skrevet

Jeg anbefaler Simo - de er store og gode, og har god kvalitet så de er OK selv om de er av eldre modell. Kjøp en brukt modell f.eks. på finn, det har pleid å ligge Simo-vogner med grei kvalitet ute til ca. 500 kr. Vi kjøpte en slik for noen år siden, og den var helt fin som sovevogn, vi brukte den til å trille med noen ganger også.

Skrevet

Simo eller Emmaljunga er fine sovevogner i barnehagen. Jeg må si at jeg ikke kjenner meg igjen at vogna er klar for søppelfyllinga etter at den har stått i barnehagen. Eldste barnet vårt har hatt sovevogn i barnahagen i to år nå og den er like fin som for to år siden. Vognene står i innelåst i en solid bod når den ikke er i bruk.

Anonym poster: 32a1cd8ea63447b8cc94482affe0b576

Skrevet

Jeg anbefaler Simo - de er store og gode, og har god kvalitet så de er OK selv om de er av eldre modell. Kjøp en brukt modell f.eks. på finn, det har pleid å ligge Simo-vogner med grei kvalitet ute til ca. 500 kr. Vi kjøpte en slik for noen år siden, og den var helt fin som sovevogn, vi brukte den til å trille med noen ganger også.

Seriøst, hva skjer med å reklamere for månedens innlegg i signaturen din?

Anonym poster: 32a1cd8ea63447b8cc94482affe0b576

Skrevet

Ikke kjøp en mørk brukt vogn til sovevogn, det blir ofte jordslag/svart mugg på vognen og da ser du det ikke så lett. Det ser ut som sandkorn. Du vil ikke at barnet ditt skal puste inn mugg.

Kjøp en vogn med 4 hjul og som er solid og lun. Fordel med feks simo eller emmaljungla fordi de er gode og lune.

Anonym poster: 6cfc5e740b4c4b5b8514f022252e91cd

Skrevet

Vognen her ble kasteklar pga at den var ofte fuktig selv om den stod under tak, så den ble full av jordslag. Vasket det vekk med noen sterke kjemikalier, men fikk ikke vekk lukten så ville ikke at barnet mitt skulle sove der.

Vi har en dyr lys vogn som jeg tenker å bruke på nestemann også, derfor kjøpte jeg en ekstra vogn.

Anonym poster: 6cfc5e740b4c4b5b8514f022252e91cd

Skrevet

Sikkert litt OT, men hvorforunger sove i vogn i barnehagen? Synes det er så merkelig, hadde mye heller villet at barnet mitt skulle sove på en madrass på gulvet. Er det en norsk greie, eller er det sånn overalt i verden, at unger absolutt må sove utendørs, og i en vogn i stedet for seng, hengekøye eller madrass på gulv?

Anonym poster: 9ada831ffb8c0172ef30f5df5d3aec19

Skrevet

Sikkert litt OT, men hvorforunger sove i vogn i barnehagen? Synes det er så merkelig, hadde mye heller villet at barnet mitt skulle sove på en madrass på gulvet. Er det en norsk greie, eller er det sånn overalt i verden, at unger absolutt må sove utendørs, og i en vogn i stedet for seng, hengekøye eller madrass på gulv?

Anonym poster: 9ada831ffb8c0172ef30f5df5d3aec19

Det er forskjellig hos de ulike barnehagene. Hos oss har de en egen sovebu, hvor barna sover i vogn eller reiseseng.

Skrevet

Enig med bhg-ansatte over her. Hvorfor skal man ha en kjip vogn der som barnet bruker den mest?

Har selv en 7 år gammel Emmaljunga som er fin som bare det, og skal brukes til neste baby også. Solid vogn som nesten ser ubrukt ut!

Anonym poster: d580457086c12b53098edb2f6d089c69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...