Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #1 Skrevet 21. mai 2013 Jeg er 41 og yngstemann er 2. De to eldre er 8 og 13. Jeg får stadig høre at jeg IKKE ser ut eller virker som 41. Det er jo koselig Jeg føler meg heller ikke som 41, snarere 31 med litt mer livserfaring og bagasje Satt igår kveld og kikka på facebookprofilene til gamle klassekamerater fra grunnskolen. De har barn, yngste var gjennomsnittlig 10 år. Og de (foreldrene) så ut som 41! Eldre i klær, mer satt i kroppen, frisyre, rynker. Ja, mer som en forventer av en 41-åring. Ikke det at jeg kler meg som en ungpike, men jeg ser faktisk yngre ut, mindre rynker, mindre "preg" hvis dere skjønner. Er det tilfeldig eller ER det virkelig sånn at barn holder en ung? Jeg planlegger nr 4 Anonym poster: 2a984182c482db719dc530f29176ebf0
Tired mama Skrevet 21. mai 2013 #2 Skrevet 21. mai 2013 Jeg føler ikke at man holder seg ung med barn. Jeg har tre stk (2, 4 og 7 år). Føler jeg har fått flere rynker, større magemål og ikke minst flere grå hår de siste årene!! Er sikker på at jeg hadde holdt meg freshere om jeg kunne fått sovet hele netter, fokusert på trening og gjort som jeg selv ville... Men angrer selvfølgelig ikke på at jeg har valgt å få barna mine da. :-) Er forresten 35 år.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #3 Skrevet 21. mai 2013 Jeg tviler sterkt da det å føre frem barn er en av de faktorene som sliter mest på kvinnekroppen. I biologien finnes det ulike likninger der man kan regne ut antall barn og "slitasjen" på kroppen. Jeg vil tro at du holder deg ung fordi du har hatt en sunn livsstil og gode gener, ikke fordi du har mange barn. Men det kan være at man virker mer ungdommelig til sinns når man har småbarn? Kanskje barnemødre har en annen glød enn andre som gjør at de virker spreke og sunne? Anonym poster: 5f5c8c0bf1aae0ef0972a18bcac79acd
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #4 Skrevet 21. mai 2013 Jeg tror ikke det. Min eldste er 4 år, yngste halvannet. Jeg har ihvertfall forfalt betydelig de siste årene. Jeg veier mer, kroppen er generelt slappere, håret tynnere og gråere, huden mer gusten og tørr og jeg har flere rynker.. Jeg er 37 år og ser vel ca sånn ut også... Anonym poster: 987ad83628b188002c20dfd4c15f9701
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #5 Skrevet 21. mai 2013 Jeg er 23 og føler meg som en 30-åring... Så det stemmer ikke på meg Tror det har med tilfeldighetene å gjøre, hvordan man takler det å få barn. Noen lar alt forfalle, mens andre virkelig bruker tid på å stelle og ta vare på seg selv. Anonym poster: e7bee5d95113f3c539bd078b725a37e3
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #6 Skrevet 21. mai 2013 Takk for seriøse og skikkelige svar. Var redd det skulle komme kritikk til meg, da jeg leste over innlegget mitt etter posting ser jeg at ordvalget og ordlegging kanskje er litt på grensen. Mente ikke være ovenpå-og-ned altså HI Anonym poster: 7a972b686f68107b7d558c0ba3745189
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 21. mai 2013 #7 Skrevet 21. mai 2013 Jeg tror det kommer litt an på...og at småbarnsmødre i alle aldre uansett har større risiko for å se/føle seg litt eldre, hehe...i hvertfall med nattevåk, trassalder osv. Men, jeg har en far som er over 80. Han var 52 når han fikk meg, og der kan jeg klart og tydelig se at han definitivt har holdt seg "yngre" enn sine jevnaldrende, rett og slett fordi han på mange måter var nødt til det. Man blir jo påvirket av menneskene rundt seg, og når du har en datter på 10 når du selv er over 60, sier det seg selv at man får med seg mer av det ungdommen er opptatt av enn andre sekstiåringer, som har interesser innen helt andre områder. Pappa var veldig sprek både til sinns og rent kroppslig, vi syklet lange turer og fant alltid på masse morsomt. Han hadde god tid til meg. Men barn eller ei, ingenting kan stoppe den naturlige aldringen, og de siste årene har han virkelig blitt eldre. Nå er det hjemmesykepleie og rullator, medisiner og legebesøk som preger ukene snille gode pappaen min! Sånn er livet...
Siamese Hellhound Skrevet 21. mai 2013 #8 Skrevet 21. mai 2013 Når jeg og mannen ser på bilder av oss aelv fra før vi fikk barn, er det første som slår oss hvor gamle vi er bltt, og hvor unge og pene vi var før. Og det er bare 4 år siden... Så min erfaring er stikk motsatt! :-)
nistepakka Skrevet 21. mai 2013 #9 Skrevet 21. mai 2013 Tror nok ikke det gjør en yngre av utseende, men kan helt sikkert holde en ung i sinnet
Sølvpanter Skrevet 21. mai 2013 #10 Skrevet 21. mai 2013 Uttrykket er nok mest ment på oppførsel (ung i sinnet) og ikke av utseende Men på meg stemmer det godt. Har fire barn og møter nesten uten unntak på følgende kommentar med overrasket tonefall når noen jeg ikke kjenner får vite at jeg har fire barn: "Hæ, har du fire barn??? Men, hvor gammel er du da?!". Må jo bare le litt av det nå, for det er akkurat samme reaksjon hos alle. Er forresten 32 år, så er ikke så ung.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå