Gå til innhold

Spm ang medisin på blå resept

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at alle apotekene har samme egenandel når man kjøper medisiner på blå resept, eller kan det variere fra apotek til apotek?

Spørr bare siden jeg hentet ut allergimedisin på to forskjellige apotek i fjor, akkurat det samme, og det var nesten dobbelt så dyrt på det ene apoteket. Kan det variere så mye, eller kan det hende at det ene apoteket at glemt å registrere/evt tatt betalt for for mye?

Bare lurer, om det er noen som kanskje vet :)

Anonym poster: 3c163c5289942e1c85882aee04db71d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blå resept er vel en % av full pris. Og priser varierer veldig fra apotek til apotek..

Anonym poster: 46d57587ba8009c00b512b2ae53ea819

Skrevet

Okei, takk :)

Skrevet

Apotek har også forskjellige avtaler med leverandør av medisin. Altså kjedene. Du kan hente ut Voltaren på Vitusapotek og betale en sum, mens du må legge på ca 20 ekstra for den i en annen kjede fordi de har en rimeligere variant som de har "lovt" leverandør å selge fremfor Voltaren, som er samme preparat, men annen produsent. Så det kan også forklare forskjell i pris. Hvis det feks er Zyrtec du henter ut. For der finnes Cetirizin som er rimligere.

Anonym poster: 550939579b558d27f750e69dc777b42a

Skrevet

Apotek har også forskjellige avtaler med leverandør av medisin. Altså kjedene. Du kan hente ut Voltaren på Vitusapotek og betale en sum, mens du må legge på ca 20 ekstra for den i en annen kjede fordi de har en rimeligere variant som de har "lovt" leverandør å selge fremfor Voltaren, som er samme preparat, men annen produsent. Så det kan også forklare forskjell i pris. Hvis det feks er Zyrtec du henter ut. For der finnes Cetirizin som er rimligere.

Anonym poster: 550939579b558d27f750e69dc777b42a

Jeg bruker cetirizin, avamys og zaditen (øyedråper, nesespray og tabletter).

Har brukt dette i flere år, derfor jeg reagerte litt på den store prisforskjellen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...