Gå til innhold

Ble helt sjokkert av svigermor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er begge så sjokkert at vi ikke vet hvordan vi skal gripe dette an..

Anonym poster: baf4f6f67ccebf45235e42f7ccdbdb86

Det er jo såklart litt kjipt at dere fant det ut ved ulovlig filming. . Men, hva om dere sier at dere fikk spørsmål om hva som forgikk.mellom kl da og da, av naboen? Som hadde hørt sår gråt i to timer?

Anonym poster: a856f001dcccaa5a0c329f966ac8b57f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette ble jeg virkelig satt ut av!! Hadde noen av mine nære gjort dette mot mot minsten, så burde de ikke ha kommet igjen for å være barnepike. :angry:

Men si som hu ene over her, at nabo`n hadde hørt sår gråt i 2 timer, og lurte på hva som skjedde i heimen?

Skrevet

Det er jo såklart litt kjipt at dere fant det ut ved ulovlig filming. . Men, hva om dere sier at dere fikk spørsmål om hva som forgikk.mellom kl da og da, av naboen? Som hadde hørt sår gråt i to timer?

Ulovlig ??

Anonym poster: 9103ce402fc9899cbee7289f63835ad4

Skrevet

Herregud, stakkars liten! :(

Om dere konfronterer henne (noe jeg håper dere gjør), så vil hun mest sannsynlig vri samtalen over på at dere plasserte et kamera inn dit. Forklar at det var for barnets del, ikke for å ta henne på noen måte, selv om det dessverre var det som skjedde.

Be henne forklare hvorfor hun har løyet til dere ang leggingen, og si at hun pga det ikke får lov til å ha barnet på overnatting flere ganger/passe barnet på kveldstid.

Skrevet

Ulovlig ??

Det er ikke lov å filme folk uten deres samtykke/uten at de er klar over at de blir filmet.

Skrevet

Hmmm. Har hun en eller annen diagnose, din svigermor?

Skjønner ikke at dette er mulig i det hele tatt, med mindre hun er døv, eller schizofren.

Ville sagt som flere over, at naboene har klaget, evt forklart at dere har kamera på rommet fordi dere lurer på om småen klatrer ut av sengen om natten (eller noe)

Anonym poster: f6c7874b2fbb54694fa6ef157a726512

Skrevet

Ulovlig ??

Det er vel ikke ulovlig å filme i sitt eget hjem!

Skrevet

Ulovlig ??

Det er vel ikke ulovlig å filme i sitt eget hjem!

Det regnes som overvåking, noe som ikke er lov uten at folk er klar over det.

Er det kamera på en butikk, så er det skiltet.

Kamera på privat eiendom skal også skiltes om.

Har ikke noe å si om det er privat eller offentlig eiendom, å overvåke andre uten deres samtykke/uten at de er klar over det er ikke lov.

Skrevet

Hvorfor lar dere ikke henen se videoen, så får dere fort svar..?

Anonym poster: aba3f23cab77716a86465b609c69e322

Skrevet

Skjønner at dere er sjokkerte, dette er uakseptabelt. Hva dere gjør med det, er jo avhengig av hvilken relasjon dere ønsker å ha til henne fremover. Jeg tror at en konfrontasjon fort vil dreies over til at dere filmet uten hennes samtykke og at det kan utvikle seg til gjensidige beskyldninger. Det er greit nok hvis dere ikke ønsker kontakt fremover.

Hvis dere ønsker en slags kontakt fremover, men ikke vil bruke henne som barnevakt igjen tror jeg at jeg ville droppet konfrontasjonen. Si at barnet sliter med soving hver gang hun har vært barnevakt og at dere derfor ikke vil gjenta det på en stund. Uten å innlede til diskusjon. Da slipper mannen din at moren lyver ham rett opp i ansiktet igjen.

Skrevet

Kansje hun hører dårlig? Faren min hører stort sett normalt, men mangler enkelte frekvenser. Han har store problemer med å høre barnegråt gjennom en dør selv om han fint klarer å følge med på en vanlig samtale.

Anonym poster: c4d1b8f4bfc3628d9dd750b1d7eed00b

Dårlig unskyldnng isåfall.. Er da normalt å se om barnet? Værtfall iløpet av 2timer. Større grunn for å se om barnet hvis hun hører dårlig å..

Skrevet

OI nå ble jeg sint.

Jeg hadde satt meg i bilen og stått på døren til svigers fortere enn faen, med en lang regle klar.

Stakkars lille gutt. Utilgivelig! Og helt utrolig at hun er så frekk at hun lyver om det i tillegg.

Skrevet

Jeg hadde laga et helvete uten like, enten det nå var svigermor eller min egen mor det gjaldt. Og hun hadde aldrialdrialdri fått være alene med ungen igjen. Hverken på natt- etter dagtid.

Skrevet

Huff, grusomt.. Så grusomt at jeg håper dette er tull..

Anonym poster: 271222c71179423815f2b6f87e8484ef

Skrevet

Jeg er enig i de andre svarene du har fått; aldri la henne passe barnet igjen. Det er værre å si hvordan dere skal gripe dette an... Er dere hel sikre på at hun hørte barnet? Om hun med vilje ignorere skriking i to timer uten så mye som å gå inn til gutten ville jeg satt henne ned forran tv'en og sagt jeg skulle vise henne noe og så spilt av filmen. Så skulle hun fått forklare seg!

Men når det er sagt har jeg verdens beste sviger-stemor som mer enn gjerne får passe barna, men ikke om kvelden/natten. Hun hører de nemlig ikke uansett hvor mye de skriker. Hun har normalt ikke dårlig hørsel, men barna hører hun ikke, og så lenge hun ikke hører de regner hun med at de sover og går derfor ikke ned til de. Så kanskje hun rett og slett ikke har hørt gutten og trodde han sov? Kanskje hun ikke er klar over at hun hører dårlig slik som min sviger-stemor?

Skrevet

Jeg er enig i de andre svarene du har fått; aldri la henne passe barnet igjen. Det er værre å si hvordan dere skal gripe dette an... Er dere hel sikre på at hun hørte barnet? Om hun med vilje ignorere skriking i to timer uten så mye som å gå inn til gutten ville jeg satt henne ned forran tv'en og sagt jeg skulle vise henne noe og så spilt av filmen. Så skulle hun fått forklare seg!

Men når det er sagt har jeg verdens beste sviger-stemor som mer enn gjerne får passe barna, men ikke om kvelden/natten. Hun hører de nemlig ikke uansett hvor mye de skriker. Hun har normalt ikke dårlig hørsel, men barna hører hun ikke, og så lenge hun ikke hører de regner hun med at de sover og går derfor ikke ned til de. Så kanskje hun rett og slett ikke har hørt gutten og trodde han sov? Kanskje hun ikke er klar over at hun hører dårlig slik som min sviger-stemor?

Helt enig i hva du skriver, men : Like fullt er det normalt å sjekke om barnet har det bra etter en viss tid, uansett hvor god hørsel man har

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Det var ingen hyggelig opplevelse. Jeg skjønner dere er sinte og lurer på hva dere skal gjøre, men jeg tror det er viktig å tenke gjennom hva dere ønsker å oppnå og hva dere ønsker framover.

Er svigermor en ond gammel heks som nyter å plage barn eller er hun et resultat av en tid hvor det var helt vanlig å la barn ligge å gråte? Jeg husker min tante fortalte at da hennes eldste var liten, var det sånn at det å gråte trente lungene, dessuten kunne ungene bli bortskjemte og de gråt stort sett av trass... Hun fortalte hvordan hun selv satt i kottet i gangen og holdt seg for ørene og hadde vondt langt inni seg, men hun turte ikke trosse de myndige legene og helsesøstrene som hadde fortalt at slik skulle det være, hvis ikke...

Jeg er lite for å hive folk på hue og ræva ut eller bannlyse dem for evig og alltid. Hadde jeg vært dere, hadde jeg sørget for å puste dypt, tenkt gjennom om svigermor er en hyggelig dame sånn ellers, og så tatt en prat med henne om hva dere har oppdaget (så får dere selv finne ut om dere skal opplyse om at dere har filmet henne eller ikke). Kanskje svigermor har synes at dette er fælt også, men ikke har klart å gjøre noe med det, og så vil hun så gjerne hjelpe dere - eller noe sånn.

Bare dere kjenner svigermor, og selv om dette er en kjedelig sak, så må dere tenke dere nøye om om dette er verdt å ødelegge hele forholdet for.

Skrevet

Har dere snakket med henne? Hvordan gikk det?

Anonym poster: 134348c93deb9dbe95e9860df93fdbc4

Skrevet

Jeg har selv en gang opplevd en bestemor som skulle sitte barnevakt og som faktisk ikke hørte barnebarnet sitt skrike! Vi var de nærmeste naboene, og VI hørte ungen hyle gjennom soveromsvinduet. Men vi kunne se bestemora sitte på stua i etasjen under og strikke og ane fred og ingen fare. Hun hørte tydeligvis ingenting.

Vi sa selvfølgelig i fra. Gikk og ringte på døra og spurte om hun visste at barnet skrek? Hun ble så sjokkert, stakkar! Hun visste ikke at hun hørte så dårlig. Verdens snilleste bestemor, bare hørselsskadet. Hun pleide å sjekke barnet, men ikke før etter ei god stund for ellers vekket hun barnet trodde hun. Og så trodde hun jo at hun ville hørt det der hun satt uansett.

Så det KAN hende svigermoren din har handlet i god tro. Kan dere ta en hvit løgn og si at denne filmen er fra babycallen deres, og at dere bare hadde glemt å skru den av?

Anonym poster: 52097332674d09d40bb06e8bb929186f

Skrevet

Det var nok slik der skulle være dengang de hadde småbarn

Anonym poster: 193bb27976e41e8e42d62082421e3b33

Skrevet

Hun hørte nok barnet ja..

For.. Hun sa barnet sovnet etter 15 min. Dette er åpenbart løgn. Dersom hun ikke hørte barnet ville hun trodd barnet sovnet med en gang. Så hvorfor sier hun 15 min

Fordi hun hørte barnet gråte og ikke valgte gå inn, men synes 2 timer er såpass lenge at selv om HUN syns det er greit, skjønner hun at foreldrene ikke syns det er ok.

Jeg ville konfrontert henne med hva dere så. Hun vil selvfølgelig ikke anmelde eller noe, hun er mor/svigermor/bestemor som er framstilt i et dårlig lys. Ved å forfølge saken videre vil bare flere vite hva hun gjorde.

Skrevet

Ville ikke fortalt om filmingen ved det første... Ville prøvd en gang til også kommet 15-20 min etter leggetid med en unnskyldning om at jeg glemte noe, og hvis jeg hadde hørt ungen skrike ville jeg konfrontert henne med hvorfor hun ikke reagerer. Du ville fort se om hun ble tatt på fersken, eller at hun virkelig ikke har hørt noe.

En annen ting er at dere kan si at dere over en lengre periode har filmet søvnmønsteret til barnet deres grunnet vanskeligheter ved leggetid.. Kanskje hun kommer "clean" da ?

Utrolig merkelig oppførsel. Bestemødrene her lar jo omtrent ikke barnebarnet knyste før de er inne å plukker opp... Tydeligvis en som sverger til den gamle ferber metoden.

Stakkar lille gutten deres... Hadde blitt farlig sint hadde moren eller svigermoren min gjort det samme :angry:

Skrevet

Ville ikke fortalt om filmingen ved det første... Ville prøvd en gang til også kommet 15-20 min etter leggetid med en unnskyldning om at jeg glemte noe, og hvis jeg hadde hørt ungen skrike ville jeg konfrontert henne med hvorfor hun ikke reagerer. Du ville fort se om hun ble tatt på fersken, eller at hun virkelig ikke har hørt noe.

En annen ting er at dere kan si at dere over en lengre periode har filmet søvnmønsteret til barnet deres grunnet vanskeligheter ved leggetid.. Kanskje hun kommer "clean" da ?

Utrolig merkelig oppførsel. Bestemødrene her lar jo omtrent ikke barnebarnet knyste før de er inne å plukker opp... Tydeligvis en som sverger til den gamle ferber metoden.

Stakkar lille gutten deres... Hadde blitt farlig sint hadde moren eller svigermoren min gjort det samme :angry:

Problemet med å gjøre det igjen, er jo at barnet blir urolig. Det går jo bare utover gutten? Han forbinder jo tydelig overnatting hos svigermor med redsel.

Skrevet

Ulovlig ??

Det er ikke lov å filme folk uten deres samtykke/uten at de er klar over at de blir filmet.

Jo, det er lov både å filme og å ta opp lyd til privat formål dersom man er med selv, og siden barnet er to år er det foreldrene som må samtykke til at deres barn kan filmes. Her er det far som har filmet sin sønns soverom, og det er fullt lovlig.

Derimot skal det sterke årsaker til for at det kan brukes som et bevis i en rettssak.

Anonym poster: 1bbe3d3df1fa7fb4934bdf0b11106c3d

Skrevet

Uffda.Svigermor har misbrukt tilliten deres, men det har dere gjort også ved å filme henne i smug. Skal dere forholde dere til svigermor også i fremtiden tror jeg ikke jeg ville ha sagt noe om filmen i hvertfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...