Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #1 Skrevet 21. mai 2013 Det er en gjenganger. Noen skriver noe feil, noen kommenterer, og så er krangelen i gang. Ofte er unnskyldningen dysleksi, eller at man ikke gidder å bry seg. Har man dysleksi så er det så klart verre å skrive helt korrekt, men dysleksi er faktisk ikke en hvilepute heller. Jeg har selv dysleksi, men jobbet veldig mye med rettskrivning for å forbedre meg. Jeg skriver ikke perfekt, men godt nok. Dessuten er ofte feilene som påpekes feil som ikke har noe med lese- og skrivevansker å gjøre, feil som rett og slett kommer av at man ikke kan reglene godt nok. Og/å, mangel på sammenskrivning av ord, stor bokstav etter punktum osv. Det jeg lurer på er om dere som ikke liker å bli korrigert, og kjefter på dem som korrigere dere, heller ikke ønsker å bli bedre? Jeg regner med at dere er mammaer siden dere er her inne? Eller skal bli mammaer snart? Da har dere jo også barn som skal gå på skolen og som skal lære seg blant annet rettskrivning. Ja, skolen har et ansvar, men det har faktisk du som forelder også. En ting er at skolen ikke kan forvente at foreldre skal kunne hjelpe barna sine til å forklare hvor mange atombindinger det er i et gitt molekyl, men jeg synes faktisk skolen skal kunne forvente at foreldrene kan lese og skrive godt nok til å hjelpe barna sine med dette. Så til dere som skriver så himla mye feil: Er dere overhode ikke bekymret for deres egen evne til å kunne hjelpe barna deres med skolearbeidet når den tid kommer? Anonym poster: 252dec28d13ed9b4703c0a0e97658f47
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 21. mai 2013 #2 Skrevet 21. mai 2013 Jeg er langt på vei enig med deg, men det er ikke alltid man skal kommentere. Vi kan ikke ha det slik at folk ikke tør å skrive meningene sine her, fordi de blir hogd hodet av pga skrivefeil. Det er også ganske pussig (karma? ) at de som påpeker andres feil veldig ofte har feil selv, i samme innlegg hvor de kritiserer andre !
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #3 Skrevet 21. mai 2013 Jeg skreiv bare noen få innlegg her det første året i frykt for skrivefeil. Nå er jeg kommet til et punkt der jeg bare overser de som skal være "behjelplige". Jeg vet jeg ikke er flink til å skrive, men det er faktisk blitt litt bedre etter at jeg begynte og tørre å skrive her inne. Men jeg skriver alltid anonymt pga. mine skrivefeil. Anonym poster: 5a85b6a66862e59b7dae6037246af1de
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #4 Skrevet 21. mai 2013 Jeg kan forklare hvor mange atombindinger et molekyl har, men jeg skriver mye feil. Jeg mestrer lange matematiske formler som gir flesteparten angst bare de ser på de, mens jeg sliter med å bruke riktig av å/og. Vi er alle forskjellige og mestrer ulike ting, det skulle tatt seg ut om jeg begynte å pirke på andre som ikke mestret brekktangformelen eller Arrhusligningen bare fordi jeg selv syns de er enkle... Anonym poster: e981ebd19a9d796762b42adfe179667c
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #5 Skrevet 21. mai 2013 Jeg kan forklare hvor mange atombindinger et molekyl har, men jeg skriver mye feil. Jeg mestrer lange matematiske formler som gir flesteparten angst bare de ser på de, mens jeg sliter med å bruke riktig av å/og. Vi er alle forskjellige og mestrer ulike ting, det skulle tatt seg ut om jeg begynte å pirke på andre som ikke mestret brekktangformelen eller Arrhusligningen bare fordi jeg selv syns de er enkle... Anonym poster: e981ebd19a9d796762b42adfe179667c Nå er det relativt sjelden brekktangformelen eller Arrhusligningen blir brukt aktivt her inne, men skulle det skje og du ser det blir gjort helt galt (jeg aner ikke hva det er en gang) ville det jo være naturlig at du sier fra. Jeg er dyslektiker og vet jeg skriver mye feil, men jeg setter pris på at folk gidder si fra om feilene mine. Så lenge det sies i en hygglig tone er det en fin ting å gjøre, men når folk bare ønsker å latterliggjøre meg eller bruker stavingen min som argument for at jeg ikke har greie på temaet i diskusjonen, er det ikke hyggelig. Anonym poster: 53d7e4702a0d98b251829ee8b59b2b59
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #6 Skrevet 21. mai 2013 Hvorfor er det så mye fokus på rettskrivning her inne? Hva er vitsen? I et forum med så mange brukere, vil det alltid være noen som ikke skriver korrekt norsk. Det er ingen her som kan redde alle sammen! Get over it. Anonym poster: 90bae5868c2ee5e3c503b869bf23a26c
Ooops I did it AGAIN Skrevet 21. mai 2013 #7 Skrevet 21. mai 2013 (endret) Det er vel ikke det at noen kommenterer skrivefeil, men måten enkelte gjør det på. Mange er direkte ondskapsfulle i sin kritikk. Tenker det gjør en forskjell for de som får kritikken. Endret 21. mai 2013 av To med tut og ei snuppe
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #8 Skrevet 21. mai 2013 Hvorfor er det så mye fokus på rettskrivning her inne? Hva er vitsen? I et forum med så mange brukere, vil det alltid være noen som ikke skriver korrekt norsk. Det er ingen her som kan redde alle sammen! Get over it. Anonym poster: 90bae5868c2ee5e3c503b869bf23a26c Det er fint når stavefeil og grove gramatikkfeil korigeres. Vi mennesker lærer så mye av det vi leser at feil som ofte går igjen på et forum som dette lett blir plukket opp av flere. Anonym poster: 53d7e4702a0d98b251829ee8b59b2b59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå